Vegaani raskaana

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Millaisia kokemuksia on vegaanien lapsentekopuuhista? Onko lapsi normaalipainoinen, luusto ja pää oikean kokoiset?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Kommentit (111)

Vierailija

Meille tuli ainakin ihan terve poika ja oikean kokoinen vaikka tyttöystävä onkin vegetaristi. Vegaani hän ei ole siis mutta vege on.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Eikä siis napostellut salaa mitään jerkyä?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
pointless
Meille tuli ainakin ihan terve poika ja oikean kokoinen vaikka tyttöystävä onkin vegetaristi. Vegaani hän ei ole siis mutta vege on.

Veikkaan että tyttöystäväsi käyttää lisäravinteita. Olenko oikeassa? Ei ole tarkoitettu minään loukkauksena btw.

Vierailija

on normi kakara...
hyvin kehittynyt
ja motoriikka erinomainen..
lääkärin mielestä..

ei mitään ongelmia..

raskaus aikan vaimo söi vielä
eläinperäisiä vitamiineja...
jotka olisi helposti ollut korvattavissa..
vegaani tuotteilla..

nyt kakara on 9kk ja vege..
imetys sujuu hyvin ja ruoka maistuu..

Vierailija
omena

Tässähän tapahtuu samanlaista aivopesua kuin uskovaisten kotona..

Vierailija
Tsarion /
omena

Montako uskovaista tunnet ?

Minä tunnen 200, eikä kenenkään kotona mitään aivopesua ole. N. 50% lapsista on edes uskossa.

Mutta mitä aivopesua on ateistien kotona. Lapsen ei anneta mennä edes rippileirille, vaikka haluaisi. Silti teeskennellään että "saavat valita itse". Paskat ne mitään saa valita, vanhemmat ei anna.

Vierailija
Tsarion /

just just..
eli jos syöttää lihaa on kaikki hyvin..

kas kun ei kukaan ole sanonut
mikä siinä lihassa on se pakollinen
juttu mitä ei muualta saa..

kerro sinä se.. fiksuna..

Vierailija
omena

Lapsen saaman ravinnon rajoittaminen omien mieltymysten mukaiseksi
terveellisen ruokavalion kustannuksella kuullostaa aika erikoiselta.
Lieneekö tällainen toiminta kovinkin yleistä nykyisin.

Vierailija
Leisola
Lapsen saaman ravinnon rajoittaminen omien mieltymysten mukaiseksi
terveellisen ruokavalion kustannuksella kuullostaa aika erikoiselta.
Lieneekö tällainen toiminta kovinkin yleistä nykyisin.

terveellistä ruokavaliota
tämä onkin..
vai onkos jotain tutkimuksia mistä
väitteesi saa tukea..

vege sapuskoilla pärjää hyvin...
mitään ihmeellistä ei ole tutkimuksissa
löytynyt mikä tekisi sekaravinnosta
ehdottomasti paremman..

onko sinulla nyt tieto vai ennakkoluulo takanasi...
tiedätkö mitä veget edes syö..

Vierailija
Empiristi
pointless

Veikkaan että tyttöystäväsi käyttää lisäravinteita. Olenko oikeassa? Ei ole tarkoitettu minään loukkauksena btw.

No jotain rautatabuja otti raskauden aikana. Tyttöystäväni syö kyllä kalaa joten hän ei ole täysin vegetaristi, mutta kana ja punainen liha ei mene alas vaikka kuinka yrittäisin selittää, että se on hyvää ja terveellistä. varsinkin läskisoosi. Lapsemme syö tietenkin lihaa. Päättäköön sitten itse joskus jos näkee lihan syönnissä jotain huonoa ja haluaa olla sitä syömättä.

Vierailija
Paul M
Millaisia kokemuksia on vegaanien lapsentekopuuhista?

Vegaanin kanssa en ole lapsentekopuuhia harjoittanut, mutta vegetaristin kanssa se on ainakin varsin mukavaa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
omena

Yhdeksänkuisen imetys on aika... öö, omalaatuista. Voihan imetystä jatkaa vaikka kolmivuotiaaksi, mutta varsinaista tarvetta sille ei ole.

Tulee mieleeni muutama kysymys. Toivottavasti ei tunnu tunkeilulta, mutta kun olen itse alle puolivuotiaan isä, niin tällaiset asiat kiinnostavat.

Mitä vegaanivauva syö? Normaaleissa vauvan ruoissa on yleensä ainakin maitoa mukana, jos ei lasketa mukaan nelikuisten kasvismössöjä. Ilmeisesti teette lapselle ruoat itse, muuten ei taida yhdeksän kuukauden ikäiselle löytyä vegaanikelpoisia sapuskoja?

Mistä lapsi saa kalkin ja proteiinin? Äidinmaidosta saa tietsti kalkkia, mutta ei sitäkään voi jatkaa loputtomiin. Palkokasvit tulisivat minulle mieleen proteiinin lähteinä.

En halua esittää näitä kysymyksiäni mitenkään vihamielisesti, olen vain kiinnostunut, onko mahdollista elää vegaanielämää syntymästä lähtien. Siitä kun ei ole kunnollista tutkittua tietoa.

Vierailija
omena

Mikäs se semmonen vegaani on kun äidinmaitoa juo? Sehän on _Eläin_peräinen tuote. Äkkiä nyt poistakaa se äidinmaito nyt liukkaasti, niin saadaan Suomessakin lukea nälkään tapetusta "vegaani"lapsesta kuten yhdysvalloissa hetki sitten. Yleensä kykenen ymmärtämään ja samaistumaan muiden ihmisten toiminnan periaatteisiin ja moraaleihin jollakin tasolla, mutta tää vegetouhu on aina ollut suuri kysymysmerkki ja olen väitellytkin aiheesta parin vegetuttavan kanssa. Minusta nuo kerrotut perustelut tuntuivat järjettömiltä....

Mutta toisaalta enhän minä nyt voi mistään mitään ymmärtää kun lehmiä kuolee ja maailma ylikansottuu ja ruokaa ei ole. Kaikki on siis ihan vituillaan, mutta ihminen joka on evoluution alusta asti ollut vegaani eli sitä ole tarkoitettu syömään pikkuisten eläinparkojen lihaa, kykenee onneksi elämään täydellistä elämää kasvisruoalla.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Ahem. Muistaakseni veganismi kieltäytyy maidosta nimenomaan siksi, että teollinen lehmänmaito on poissa vasikoiden suusta, minne se kuuluisi. Kunkin nisäkäslajin maito on tarkoitettu ensisijaisesti sen omille poikasille, ei minkään vieraan lajin suuhun. Tätä mukaillen suurin osa nisäkkäistä on laktoosi-intolerantteja vieroituksen jälkeen.

Toisaalta, ihminen o lisännyt ruokavalioonsa paljon sellaisia asioita jotka olisivat täysin poissa laskuista esim. simpansseilla ja bonoboilla. Miksei siis maitoa?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
asdf
Yhdeksänkuisen imetys on aika... öö, omalaatuista. Voihan imetystä jatkaa vaikka kolmivuotiaaksi, mutta varsinaista tarvetta sille ei ole.

Omasta mielestäni ei rintaruokinnassa ole mitään ihmeellistä 0,5 - 1 vuotiaan kohdalla. Puolta vuotta pidettänee nykyään terveellisenä mininä ja tuo yksi vuosi on oma mielipiteeni. Itseni vierotettiin noin kuuden kuudauden ikäisenä ja omat lapseni siinä 6-8 kuukautisina. Tämä siis luonnonmukaisena tapahtumana; asiaa ei ole mitenkään erityisesti päätetty, se vain meni niin.

Jotkut lapset hyötyvät pitemmästä rintaruokinnasta ja joillekin se ei ole tarpeen. Sivustaseuraajan kokemukseni on, että luonto sen ratkaisee, milloin aika on.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat