Seuraa 
Viestejä45973

Miksi naiset ovat miehiä vähemmän kiinnostuneita seksistä? Tämä näkyy lähes kaikkialla, esim. baareissa miehen on helvetillisen vaikeaa löytää seuraa, kun naisen ei tarvi kuin odottaa vähän aikaa että joku tulee iskemään (ja jos jostain oudosta syystä kukaan ei iskisikään, ei tarvi käydä kysymässä monelta mieheltä ennen kuin seuraa löytyy). Sama ilmiö näkyy treffipalstoilla, naiset saavat enemmän vastauksia kuin jaksavat lukea, kun taas miesten tapauksessa on hyvä jos tulee edes vastaus tai pari vuoden sisään, ja nekin ovat usein (toki ei aina) joiltain jämänaisilta. Muutenkin naiset aina odottavat että mies tekee kaikki aloitteet ja työn. Tai no ehkä joitain pelimiehiä tai alfauroksia kohtaan naiset saattavat osoittaa itsekin jotain kiinnostusta.

Ja tämä ei koske pelkästään seksiseuraa, seurustelusuhteitakin etsittässä naiset jyräävät.

Sivut

Kommentit (74)

Joku
Miksi naiset ovat miehiä vähemmän kiinnostuneita seksistä? Tämä näkyy lähes kaikkialla, esim. baareissa miehen on helvetillisen vaikeaa löytää seuraa, kun naisen ei tarvi kuin odottaa vähän aikaa että joku tulee iskemään (ja jos jostain oudosta syystä kukaan ei iskisikään, ei tarvi käydä kysymässä monelta mieheltä ennen kuin seuraa löytyy). Sama ilmiö näkyy treffipalstoilla, naiset saavat enemmän vastauksia kuin jaksavat lukea, kun taas miesten tapauksessa on hyvä jos tulee edes vastaus tai pari vuoden sisään, ja nekin ovat usein (toki ei aina) joiltain jämänaisilta.

Hmmm... Onko kyse "jämämiehistä" ?

Naisten on helpompi saada seksiä halutessaan koska heillä on tavara jota halutaan. Miehien on hankalampaa saada seuraa ja sen takia tuo pakkomielle on varmaan vahvempi. Menee aikaa ja voimia suunnitellessa kavalia suunnitelmia päämäärään pääsemiseksi. Naisten ei tarvitse kun mennä miesten nähtäväksi niin seuraa kyllä löytyy, ellei niitä paljon mainostettuja tunteita halua asiaan sotkea. Ja naisia on enemmän kuin miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miehillä loppuvat vehkeiden toiminta ennen halujen loppumista. Naisilla ei tätä rajoitusta ole.
Psykologisiin seikkoihin on työläämpi uppoutua, mutta korrelaatio on selvä miesten huomioiden ja naisten haluttomuden (valikoivuuden) välillä.
Toisaalta miesten kiinnostus hiipuu naisten vanhetessa, joten valikoima tuntuu pienemmältä niiden joukossa joihin halukkuuttaan osoittaa ja saa vastetta, joka tulkitaan halukkuudeksi.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4720
Joku
Miksi naiset ovat miehiä vähemmän kiinnostuneita seksistä? Tämä näkyy lähes kaikkialla, esim. baareissa miehen on helvetillisen vaikeaa löytää seuraa, kun naisen ei tarvi kuin odottaa vähän aikaa että joku tulee iskemään (ja jos jostain oudosta syystä kukaan ei iskisikään, ei tarvi käydä kysymässä monelta mieheltä ennen kuin seuraa löytyy). Sama ilmiö näkyy treffipalstoilla, naiset saavat enemmän vastauksia kuin jaksavat lukea, kun taas miesten tapauksessa on hyvä jos tulee edes vastaus tai pari vuoden sisään, ja nekin ovat usein (toki ei aina) joiltain jämänaisilta. Muutenkin naiset aina odottavat että mies tekee kaikki aloitteet ja työn. Tai no ehkä joitain pelimiehiä tai alfauroksia kohtaan naiset saattavat osoittaa itsekin jotain kiinnostusta.

Ja tämä ei koske pelkästään seksiseuraa, seurustelusuhteitakin etsittässä naiset jyräävät.

Kyllä naisetkin ovat kiinnostuneita seksistä ja ehkä yhtä paljonkin kuin miehet, mutta pelkästään seksiseuraa selvästi haluava mies ei yleensä pahemmin kiinnosta. Sitä paitsi esim. huvittelupaikoissa käyvillä naisilla ei välttämättä ole pääasiana seksiseuran tai seurustelukaverin sieltä löytäminen, vaan saatetaan olla pelkästään pitämässä hauskaa kaveriporukalla. Mitä iloa on naisellekkaan siitä, että jos ei ole seksiseuraa hakemassa siellä paikassa ja tulee sitten useampikin mies melkeinpä suoraan sitä vonkaamaan? Eiköhän siinä ala ajatella, että itsestä ei muussa mielessä olla kiinnostuneitakaan ja miesten suhteen sitten syntyy tietty suhtautumistapa, mikä taas vaikeuttaa tulevaisuutta ajatellen naisen omaa suhteiden rakentamiskykyä ja toisaalta vie myös mahdollisuudet hänen suhteensa ihan hyviltä miehiltäkin, kun heitäkin epäillään sitten vastaavasta ajattelu-ja suhtautumistavasta.

Mitä tulee noihin jämänaisiin, niin eivät naisetkaan välttämättä halua jämämiehiä. Mikä sitten on taas "jämä" , on vaikea selittää, koska yhden mielestä "jämä" saattaa olla toisen mielestä ihan hyvä ja toisaalta kukaan ei itseään "jämänä" varmaan ajattele. Yleensä ottaen seuran etsinnässä kannattaa sitten sen verran olla realistinen, että hakee seuraa sieltä missä on itsellään kysyntää eikä ns. kurkottele kuuseen. Epärealistiset kuvitelmat omasta itsestä ja viehätysvoiman tasosta ja yliampuvat vaatimukset vastapuolen tasota myöskin takaavat sen, ettei seuraa löyty kovin helposti.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Joku
Muutenkin naiset aina odottavat että mies tekee kaikki aloitteet ja työn. Tai no ehkä joitain pelimiehiä tai alfauroksia kohtaan naiset saattavat osoittaa itsekin jotain kiinnostusta.

Henkilökohtaisesti kyllä toimin niin impulsiivisesti, että jos joku kiinnostaa ja tulee tunne että haluaa ottaa yhteyttä, niin en minä mieti otanko vai en.. Vaan täysin asiaan sen enempää syventymättä minä otan yhteyttä.. Olipa kyseinen uros sitten alfa, beta, gamma, delta....

Texa
Naisten on helpompi saada seksiä halutessaan koska heillä on tavara jota halutaan. Miehien on hankalampaa saada seuraa ja sen takia tuo pakkomielle on varmaan vahvempi. Menee aikaa ja voimia suunnitellessa kavalia suunnitelmia päämäärään pääsemiseksi. Naisten ei tarvitse kun mennä miesten nähtäväksi niin seuraa kyllä löytyy, ellei niitä paljon mainostettuja tunteita halua asiaan sotkea. Ja naisia on enemmän kuin miehiä.

Olen joidenkin miesten kanssa baarissa jutellut ja jotkut on sanonut siitä, että nykyään enenevässä määrin naiset menee baariin hakemaan seksiseuraa.. Vaikka mies alkaisi jutella "normaaleja," niin nainen on enemmän se joka ehdottelee baarista punkkaan siirtymistä..

Tietysti aikapaljon riippuu asianhaaroista..

Fiisas
Henkilökohtaisesti kyllä toimin niin impulsiivisesti, että jos joku kiinnostaa ja tulee tunne että haluaa ottaa yhteyttä, niin en minä mieti otanko vai en.. Vaan täysin asiaan sen enempää syventymättä minä otan yhteyttä.. Olipa kyseinen uros sitten alfa, beta, gamma, delta....

Jaa, no harmi ettei kaltaisiasi naisia ole enempää.

Fiisas

Olen joidenkin miesten kanssa baarissa jutellut ja jotkut on sanonut siitä, että nykyään enenevässä määrin naiset menee baariin hakemaan seksiseuraa.. Vaikka mies alkaisi jutella "normaaleja," niin nainen on enemmän se joka ehdottelee baarista punkkaan siirtymistä..

Tietysti aikapaljon riippuu asianhaaroista..

Tietän. Nähty on.

Ja vähän sovellettuna; asiakkaan haaroihin ei ole katsomista, eikä koiraa karvoihin kuuleminen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36141
Fiisas
Henkilökohtaisesti kyllä toimin niin impulsiivisesti, että jos joku kiinnostaa ja tulee tunne että haluaa ottaa yhteyttä, niin en minä mieti otanko vai en.

No kuinka usein tuollaisia puuskia sitten tulee? Jos niitä tulee yhdelle naiselle kymmenestä kerran vuodessa, ei niillä ole paljon vaikutusta kokonaisuuden kannalta. Varsin harva aktiivisestikaan menomestoissa liikkuva mies saa naisilta kovin montaa tuollaista ehdotusta elämänsä aikana ilman, että olisi itse tehnyt esitöitä. Ja niistäkin ehdotuksista suurin osa on pilleripöhnäisten vanhojen haahkojen tekosia.

Vaan täysin asiaan sen enempää syventymättä minä otan yhteyttä.

Saako kysyä, mikä on onnistumissuhde?

Stinger
Mitä tulee noihin jämänaisiin, niin eivät naisetkaan välttämättä halua jämämiehiä. Mikä sitten on taas "jämä" , on vaikea selittää, koska yhden mielestä "jämä" saattaa olla toisen mielestä ihan hyvä ja toisaalta kukaan ei itseään "jämänä" varmaan ajattele.

Nämä seikat voivat tehdä ihmisestä "jämän":

- Huono hygienia

- Mauttomat (äidin ostamat?) vaatteet

- Huono itsetunto

- Riippuvainen muista ns. ripustautuva ihminen

- Huonot sosiaaliset taidot

- Ruma ulkonäkö/ylipaino/epämuodostuneisuus

- Ass kissing -asenne eli kyseinen henkilö yrittää mielyttää muita

Listaa voi jatkaa...

En tiedä paljonko alffaa on Rasputinissa,

kuviakin on ollu täällä foorumilla.

Ikinä ei oo tarttenu naisia vongata. Kyllä ne luokse tulee,
tälläkin ruholla ja olemuksella.

Fiisas
Henkilökohtaisesti kyllä toimin niin impulsiivisesti, että jos joku kiinnostaa ja tulee tunne että haluaa ottaa yhteyttä, niin en minä mieti otanko vai en.

Se on naiselle pelkkä ns. tunne, mutta miehelle se on C&F:ää, DHV:tä, approacing anxietyn hoitamista, sosiaalisten pelkojen hoitamista, rapporttia,
AMOG:ia yms yms.

Pähkinänkuoressa:
Miehen täytyy tehdä paljon töitä sen eteen, jotta naisesta tuntuisi tarpeeksi hyvältä petipuuhiin.

PS. Se nyt vain on niin eli luonto on meistä sellaisia tehnyt, joten on turha valittaa. On vain hankittava niin hyvät kortit kuin voi ja käytettävä "vihollisen" heikkouksia hyväkseen.

Neutroni
Fiisas

No kuinka usein tuollaisia puuskia sitten tulee? Jos niitä tulee yhdelle naiselle kymmenestä kerran vuodessa, ei niillä ole paljon vaikutusta kokonaisuuden kannalta. Varsin harva aktiivisestikaan menomestoissa liikkuva mies saa naisilta kovin montaa tuollaista ehdotusta elämänsä aikana ilman, että olisi itse tehnyt esitöitä. Ja niistäkin ehdotuksista suurin osa on pilleripöhnäisten vanhojen haahkojen tekosia.

En tarkoita seksiä, vaan normaaleja yhteydenottoja, kuulumisten kyselyä, lenkille, kahville, konsertteihin kyselyä..
Jos joku on oikein ihana niin aika usein tulee näin tehtyä..

Saako kysyä, mikä on onnistumissuhde?

No edelleenkään en seurustele..

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36141
Joku
Miksi naiset ovat miehiä vähemmän kiinnostuneita seksistä?

Varmaan monen kulttuurisen ja sosiaalisen mutkan kautta siitä tosiasiasta, että nainen pystyy lisääntymään parikymmentä kertaa elämänsä aikana ja mies tuhansia kertoja, sitä paremmin mitä enemmän ja useamman kanssa harrastaa seksiä.

Eihän ketjun aiheella ole edes oikeastaan mitään tekemistä itse aloitusviestin kanssa, provosointia kai sekin.

Jos tietäisin kaikkien baareissa käyvien miesten haikailevan vain ja ainoastaan mekkoni alle, jättäisin moisissa pyörimisen tyystin. En siksi, että seksi ei kiinnosta minua, minua vain ei kiinnosta yhdenillanjutut. En usko saavani naisena mitään irti seksistä henkilön kanssa, jota en tunne ja joka ei ole minua ihastuttava persoona. Kaikki naisihmiset eivät todellakaan ajattele samalla tavalla kuin minä, sen minä sanon, mutta osaa naisista (ja miehistä) tuntemuksineni varmasti edustan.

On paljon antoisampaa fantasioida seksistä tutun ihmisen kanssa, jonka kanssa on jo aiemmin sekstaillut. "Kokeilematon" kumppani on aina sika säkissä.

Olen kyllä pistänyt merkille, että yksin baarissa ollessa on mahdotonta välttyä miesten pöytäänliittymisiltä ja ehdotteluilta. Sen verran kyyniseksi allekirjoittanut on näinkin lyhyen elämän myötä tullut, että kenenkään tuntemattoman mukaan en olisi koskaan lähdössä. Vaaranpelko tekee estoiseksi. En tarkoita, että jokainen mies olisi potentiaalinen raiskaaja, mutta etukäteenkään ei voi toisen aikeista tietää.

Jos en eläisi seurustelusuhteessa, voisi seuraava one-liner olla hyvinkin omasta suustani: "I have a computer, vibrator and pizza delivery. Why should I leave the house?"

Joku

Niin, minusta Suomessa ollaan liikkumassa siihen suuntaan, että miehet, noin enimmäkseen, "tyytyvät" osaansa "tyhminä putkiaivoina", mikä taas tuo vallan naisille olla valikoivia ja latistaa miesten pyrkimystä itsensä kehittämiseen ja "jalostamiseen" esim. lukeneisuudella ja muulla profiilin nostamisella. Tämä asetelma tuntuisi kelpaavan molemmille sukupuolille. Tähän kun lisää huomattavasti lisääntyneet pelot sitoutumisesta ja luottamuksesta, niin tulos on tässä.

Miehet ovat hieman hämmentyneitä siitä, millaisia heidän "pitäisi olla", ja konsensus tuntuu vallitsevan lähinnä siitä, että miehen ei saisi nousta toisten miesten yläpuolelle käytökseltään, tai "alakulttuuriltaan". Tämä saa aikaan massoittain käyttäytyviä miehiä, jotka karsinoituvat usein hieman liian jyrkästi "nössöihin" ja "pelaajiin", joilla on kaikilla lähes samat ominaisuudet. Olen myös tutustunut satoihin naisiin, ja myös heidän joukossaan tuntuvat olevan varsin jyrkät roolit "vasemmistofeministin", "ökyporvarin" ja "hiljaisen nössön" välillä. Olen tavannut erittäin vähän moniulotteisia naisia, tai siis naisia, jotka eivät putoaisi liiaksi johonkin näistä lokeroista. Tarvitaan rajojen rikkomista ja uskallusta murtaa oma muotti!

Jenkkien termi "Cultural Dopes" todellakin on osuva mielestäni, ts. ei uskalleta erottua ja olla värikkäitä. Maailma on mielestäni mennyt huomattavasti homogeenisempaan suuntaan uusliberalismin nousun myötä, jolloin Suomen kaltaisessa pienessä valtiossa paineet olla "yhteiskunnallisesti hyväksyttävä" ovat paljon vahvemmat kuin esim. USA:ssa kokonaisuutena. Aiheesta siguni herrat kirjoittivat jo 1940-luvulla povaten "uutta barbarismia".

Stinger
Eiköhän siinä ala ajatella, että itsestä ei muussa mielessä olla kiinnostuneitakaan ja miesten suhteen sitten syntyy tietty suhtautumistapa, mikä taas vaikeuttaa tulevaisuutta ajatellen naisen omaa suhteiden rakentamiskykyä ja toisaalta vie myös mahdollisuudet hänen suhteensa ihan hyviltä miehiltäkin, kun heitäkin epäillään sitten vastaavasta ajattelu-ja suhtautumistavasta.

Tämä on mielestäni suoraa seurausta yliseksuaalisesta ja "muovisuutta" ihannoivasta kulttuuristamme. Seksuaalisuus ja syvällisyys sulkevat toisensa pois itsenään, jolloin seksuaalisen ensisijaisuus täytyy olla pois syvällisistä, turvallisista kontakteista. Seksistä on tullut uusliberalismin myötä päällenäkyvää (=overt), piilotetun (=covert) sijasta kaltaisessamme pienessä populaatiossa, jossa yksilöt pelkäävät erottua. Ikävä kyllä, jotkut naiset todella luulevat, että näyttääkseen viehättäviltä heidän tulee näyttää seksuaaliselta nimenomaan edellisellä tavalla. Tosi asiassa pidempiä suhteita saa huomattavasti helpommin nainen, jonka seksuaalisuus on lähempänä piilotettua. Tulkintamme toisesta kun kuitenkin aina lähtee fyysisestä olemuksesta ja viesteistä, olivat ne sitten oikeita tai vääriä.

Stinger
Yleensä ottaen seuran etsinnässä kannattaa sitten sen verran olla realistinen, että hakee seuraa sieltä missä on itsellään kysyntää eikä ns. kurkottele kuuseen. Epärealistiset kuvitelmat omasta itsestä ja viehätysvoiman tasosta ja yliampuvat vaatimukset vastapuolen tasota myöskin takaavat sen, ettei seuraa löyty kovin helposti.

Totta toisaalta... Mutta, sanoisin että itseään kehittämällä voi "nostaa" tasoaan huomattavastikin. Ylipäätään näkisin, että "samantasoiset" ihmiset sopivat usein yhteen, kummankin täytyy olla tyytyväinen toiseen koko pakettina lähtökohtana. Toki tässä on huomattava, että kehitys olisi todellakin aitoa, eikä päälleliimattua. Vaikka olen kuullut myös tarinoita, joissa mies olisi saanut heti naista kun heitti "pelimiesvaihteen" päälle... Tämä kertoo ulkonäön ja "tiettyä formaattia noudattavan" pinnallisuuden suuresta kasvusta ja merkityksestä kulttuurissamme. Jos et "kuulu muottiin, et ole ehkä turvallinen". Etelässä tilanne voi olla tosin hieman "rikkaampi", en tiedä...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä36141
Karin
Eihän ketjun aiheella ole edes oikeastaan mitään tekemistä itse aloitusviestin kanssa, provosointia kai sekin.

Halun määrä on kyllä huono ilmaus, koska se ei liene objektiivisesti mitattavissa oleva suure. Mutta kyllä miesten ja naisten halut ovat tyypillisesti hyvin erilaisia. Miehelle halu on usein puutteena ilmenevä juttu, joka pitää tyydyttää, että tuntisi itsensä onnelliseksi. Kun puute on poissa, voi keskittyä syvällisempiin juttuihin, mutta puute on kuin puolen vuorokauden nälkä. Jos on jotain intensiivistä tekemistä, sen voi hetkeksi painaa mielestä, mutta sitten se taas muistuttaa itsestään. Ja siinäkin mielessä se vertautuu nälkään, että vaikka hienot herkkuateriat ovat nautinnollisia, kyllä se nälkä kaurapuurollakin lähtee jos herkkuja ei ole.

Naiset taas haluavat suuria tunteita ja pilvilinnoja. Monelle antoisampaa kuin itse seksi on täydellisen seksitilanteen ikunen odotus. Puutteena ilmenevä halu on kovin harvinaista, ellei laatuseksiä ole tarjolla, yleensä naiset tyytyvät selibaattiin.

Ja sama pätee myös suhteisiin. Miehille huonokin suhde on yleensä parempi kuin yksinäisyys, sekä henkisesti että myös fyysisesti, naisille päinvastoin. Oliko se noin kolme neljäsosaa avioeroista, jotka ovat naisten vaatimia, ja varmaan yhtä suuri osa muidenkin suhteiden purusta tapahtuu kun nainen jättää. Joskin se on kyllä miehille tyypillinen suhteen purkustrategia, että lakataan panostamaan suhteeseen (ja usein etsimään uutta), mutta otetaan irti helppo seksi niin kauan kuin nainen antaa.

En usko saavani naisena mitään irti seksistä henkilön kanssa, jota en tunne ja joka ei ole minua ihastuttava persoona. Kaikki naisihmiset eivät todellakaan ajattele samalla tavalla kuin minä, sen minä sanon, mutta osaa naisista (ja miehistä) tuntemuksineni varmasti edustan.

Ei noin ajattelevia naisia tarvitse olla kuin hieman enemmän kuin vastaavia miehiä, käytännön "ihmissuhdemarkkinoilla" havaittava epätasapaino on väistämätön seuraus.

Jos en eläisi seurustelusuhteessa, voisi seuraava one-liner olla hyvinkin omasta suustani: "I have a computer, vibrator and pizza delivery. Why should I leave the house?"

Kuka sitten tekisi ne ikävät likaiset työt, jota jokaisen kotitalouden ylläpito vaatii ja josta pariutuneet selviävät vaihtamalla avoimen hameen päälle ja räpyttämällä silmiään? Eikä vielä taida edes hieromasauvamalliston eliittisauvat järjestää kynttiläillallisia herkkuineen ja hierontoineen ynnä muita huvituksia, joita naiset tarvitevat virittyäkseen seksituulelle.

Neutroni
Karin

Halun määrä on kyllä huono ilmaus, koska se ei liene objektiivisesti mitattavissa oleva suure. Mutta kyllä miesten ja naisten halut ovat tyypillisesti hyvin erilaisia.

Tottahan toki. Aloitusviestin kirjoittaja vain todellisuudessa manasi sitä, kuinka naiset viedään nokan edestä baarissa ja heitä kohtaan osoitetaan enemmän kiinnostusta, millä kummallakaan ei niin selkeää yhteyttä kiinnostuksenpuutteen suhteen ole.

Neutroni
Karin

Kuka sitten tekisi ne ikävät likaiset työt, jota jokaisen kotitalouden ylläpito vaatii ja josta pariutuneet selviävät vaihtamalla avoimen hameen päälle ja räpyttämällä silmiään? Eikä vielä taida edes hieromasauvamalliston eliittisauvat järjestää kynttiläillallisia herkkuineen ja hierontoineen ynnä muita huvituksia, joita naiset tarvitevat virittyäkseen seksituulelle.

Höpö höpö. Yksin elävä nainen selviää aina. Ainoa hypoteettinen ns. likainen työ olisi se kuuluisa autonrenkaan vaihto, kun meikäläistäkään ei nuo henkilöautot kovasti satu kiinnostamaan. Edes hyödyiltään. Onneksi jotakuta muuta naista kiinnostaa minunkin edestäni.

Tottahan toki illalliset ja hieronnat jokaiselle kelpaa, mutta miksi seksituulelle tulisi millään lailla virittäytyä, jos käyttää kumminkin vibraa? Hä. Ihmeellistä propagandaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat