Seuraa 
Viestejä45973

Tunnusta! Oletko lutku(luterilainen) tms?

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
salai
Seuraa 
Viestejä8308

Eipä ole tullut lutkuteltua (imettyä jeesuksen verta tai muitakaan fluideja, tai syöty sen lihaa) alttarilla sen jälkeen kuin kävin ekan ja ainoa kerran. YÄK.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Eipä ole tullut lutkuteltua (imettyä jeesuksen verta tai muitakaan fluideja, tai syöty sen lihaa) alttarilla sen jälkeen kuin kävin ekan ja ainoa kerran. YÄK.

Ripilläkö kävit? Miksi?

salai
Seuraa 
Viestejä8308
teijoster
salai

Ripilläkö kävit? Miksi?
Kaikkea tyhmää pitää kokeilla nuorena (ehkä ei sentään kansantansseja ja homostelua + kasvissyöntiä), niin ei tarvitse harmitella vanhana.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä8308

Taidankin liittyä uudestaan.

EDIT: Kiertelen sitten ympäri uskovaisten tilaisuuksia ja huutelen niille hävyttömyyksiä heilutellen sian perseeseen työntämääni sormea? Voisin jopa päästä seurakunnan kunnioitetuksi ääliöksi tuolla koetulla tavalla?

salai
Seuraa 
Viestejä8308
teijoster
Oma on vahinkosi.
Kello ei putoa vahingossa tapulista päähäsi, jos kierrät kirkon kaukaa.

oge
Voisin harkita kirkosta eroamista, jos kerrot että miksi pitäisi erota ?

Ei pidäkkään erota jos allekirjoittaa kirkon opit ja on valmis maksamaan noin 2% palkastaan niiden oppien levittämiseksi.

Itse en allekirjoittanut ja sille parille sadalle eurolle vuodessa löytyi paljon järkevämpää käyttöä.

Täällä Vantaalla se on 1 prosentti.

Jos en maksaisi, en voisi käyttää heidän iltapäiväkerhojaan ja leirejään lapsille, ja tulisi paljon kalliimmaksi.

Kesällä ei ole kunnallista hoitoa (joka muuten maksaa moninkertaisesti sekin).

oge

Jos en maksaisi, en voisi käyttää heidän iltapäiväkerhojaan ja leirejään lapsille, ja tulisi paljon kalliimmaksi.

Eikö sielä ole kaupungin järjestämää iltapäiväkerhoa ja leirejä?

Olen itse tehnyt nuorisotyötä pienessä uskonnolisesa kaupungista, sielä oli kyllä iltapäiväkerhot kapungin järjestämiä, kesäleirit oli seurakunnan ja kaupungin yhteisiä, eli niihin pääsi myös pakanat.

edit: siis jos kaupunki on yhtenä järjestävänä osapuolena, ni sellaiseen toimintaan pääsee kyllä, vaikkei kirkkoon kuuluisikaan.

edit2: eikös iltapäiväkerhojen järjestäminen tullut lakisääteiseksi muutama vuosi sitten?

no meillä on tämmöinen tilanne:

- kaupungin päivähoito on älyttömän kallista, koska päivähoitomaksussa katsotaan bruttotulot. Ne ovat minulla isot, koska omistan useita kiinteistöjä (velkarahalla, enkä ole saanut myydyksi), joissa on vuokralaisia (alihintaan, teen tappiota). Nettotulot minulla on niin pienet, että kirjoitan tätäkin 1998 PC:llä (450 MHz).

- seurakunnan hoidossa lapset on etupäässä kesällä, ja muulloin 1-2 iltapäivää viikossa. Se ei maksa mitään, koska olen kirkon jäsen.

-nuo iltapäiväkerhot yms ei takuulla koske alle 6v lapsia.

Rasputin
oge
no meillä on tämmöinen tilanne:

- kaupungin päivähoito on älyttömän kallista, koska päivähoitomaksussa katsotaan bruttotulot. Ne ovat minulla isot, koska omistan useita kiinteistöjä (velkarahalla, enkä ole saanut myydyksi), joissa on vuokralaisia (alihintaan, teen tappiota). Nettotulot minulla on niin pienet, että kirjoitan tätäkin 1998 PC:llä (450 MHz).

- seurakunnan hoidossa lapset on etupäässä kesällä, ja muulloin 1-2 iltapäivää viikossa. Se ei maksa mitään, koska olen kirkon jäsen.

-nuo iltapäiväkerhot yms ei takuulla koske alle 6v lapsia.

Jos kehtaat Maukalle ketoo, kuuntelen ja autan jos kykenen.

Kuka on Maukka?

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Vaikka Aslakki on kirkosta eronnu pakana, ei siis uskoton, mutta pakana.
Niin muistelen kaiholla rippikouluaikojani.

Miehän en kuulemma päässy vihille ko se rippikoulu oli jääny käymättä.
No mikäpäse siinä, mie löntystelin pappilhan, ja kysyin niiltä akoilta jokka tiskintakana laavas papereitans.
Miten sitä meikäläinen pääsis rippikoulhun ?
No siittä piti kuulemma papinkans sopia.

Mikäpä se sitte siinä, menin papin puhheille.
No sovithin että rippikoulu alethan ensiviikolla , yksityisesti
iltaopiskeluna. No miehän saapastelin sovittuna aikana kirkhon.
Soli sovittu että käyhän rippikoulu kirkossa.
Pappi luki katekismusta äänhen, ja mieki pätkiä.
Ei siinä sen kummempaa, tuleppa huomena uuvesthan.
Miehän menin , eise kyselly muutako lujikko kotona katekismusta, no lujin ihan vähä. Paljoa kerinny ko piti polttopuita käyvvä kaatamassa, ja
pottumaat piti mullata , ja oli muutaki hommaa.

No mikäpä se siinä , pappi työnsi pahanmakusta keksiä suuhun ja höpisi
jotaki, ja viiniä päälle.
Mie sille sanoin olipa hyvvä vinettoa, otethan toisellekki jalalle.
No met otimma tietenki, lauloimma virsijä , ja taas pienet.

Kokkeilin mie niitä urkujaki, hyvin riethat soithin, ihan rinnan panit värisemhän ku täyvellä rekisterillä vejätti.
Ja taas vinettoa vähän. Mutta se pirun pappi meinas että ei saa enempää
viiniä juuvva, soli joku kirkonmeno niinko huomenna, ja siellä
pitäs taas kuulemma nauttija "kiesuksen verta."

No menthin pappilhan mie pirahuti väärtille, tuoppa pienet ja haje minut kotia , non linjurit kerinhet jo mennä.

No väärtihän tuli saustavalla Mosella , oli tietenki kirkastaki matkassa.
Otethin taas, väärtiki.
Tiijjä sitte onkose kirkontouhu raskasta? Mutta pappi nukahti, no sitä röhinää emmä väärtinkans jäänhet kuuntelemhan, kuorsas että talo
tärisi, tiijättähän te iso ja lihava ukko.
No met lähimmä kahistelemhan Mossella kotia.
Pirkkeele ko se etunen tupsahti välillä, ja Mosse tietenki vasemmistolaisena tiensivhun vasemmalla puolen.

Tunkkasimma ja vaihoimma ratasta , ko piipaa auto tuli ja pysehty.
Koppalakki katteli mejän ähkymistä, no reiluku oli tuli kaveriksi.
Vielä sillä poliisin Volvolla vejethin Mosse tielle.

Meinas koppalakki alkaa kovaksi, mutta helty ko kuuli että
väärti oliki vain hakemassa Aslakkaa rippikoulusta.
Olkhon tämän kerran, perkelhenkö teille voipi, ajatta kuitenki enämpi päishän ku selvinpäin.
Niin se meinas väärtiki, että selvinpäin on vähemmän asijoita kirkolle.
Mutta annappako muutamat nappaa , niin johan se asijotaki ilmaintuu.
No häipykää äkkiä ennenku poliisit tullee paikalle.

No väärti anto sille palkaksi putelin, ja lähti kömpimhän ratintaka.
Stop stop , annappa Aslakki ajjaa , son vähäsen selvempi.
No vaihoimma safööriä, ja hyvin sitä kohellethin kotia, niin että sininen sauhu jäi taka.

Rippimuistot on aina mukavia muistella.

Itse jäin uskonnosta luokalle, joten ymmärrän joten kuten tuota kapinaasi. Aika pliisua sellaista.

Voit sitten helvetissä miettiä tarkemmin, miten tämä testi-aika täällä maan päällä olisi kannattanut viettää. Miljardi vuotta nyt aluksi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat