Karin, Omena tms. Kysymys teille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi te ette ole koskaan tehneet threadia metsien hävittämisestä, uhanalaisten hyönteisten, matelijoiden, luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen sekä kasvilajien hävittämisestä?

Vain Minä ja Aweb- plussat hänelle- olemme meuhkanneet tästä. Olkootihminen miten vegaani on, mutta aito luonnonsuojelija tai ekoisti hän on vasta kun suojelee apolloperhosta, viitsasammakkoa, tai aihkimännikköä
(lue- ikiaikaista erämaamännikköä) tai kuusikkoaarniota tai vaikkapa toutainta (unanalainen kalalaji) siellä missä sitä on Suomessa.

Monista suomen pieneläimistä viimeisimmät tai anoat havainnot ovat jopa suomesta, vaan pieneläimiä ei huomioida Ai niin, ne eivät ole pörröisiä ja söpöjä. Rupikonnakin joutaa kuolla sukupuuttoon vaikka sen voisi vielä suomessa eristää Euroopasta tulevalta tappavalta sienitaudilta jonka IHMINEN levittää.
http://amphibia.webzdarma.cz/Bufo%20buf ... age002.jpg
http://www.biopix.nl/Temp/Bufo%20bufo%2000070.jpg
http://www.herppi.net/gallery/albums/us ... mb_151.JPG
Ai niin, mutta sillä ei ole turkkia päällä joten se on ruma suojeltavaksi, ja perhoset on ötököitä, hyi hyi, monet tytöt pelkää ötököitä, etc.

Eli: HÄVETKÄÄ. ja yksi laji joiden etuuksista on monta kertaa tehnyt mieli karjua on METSO! Kun kettutytöt vapauttavat minkkejä luontoon, he tapattavat metsoja. METSO kuuluu suomen luontoon, ei minkki.
Miä haluan takaisin sen metsokannan mikä vielä 10 vuotta sitten oli mökillämmekin, niihin törmäsi kovin usein. Eivätkö he voivaikka ampua niitä? Tai tappaa muuten? Häkkeihin tapetut eläimet jotka eivät sovi luontoon, tuovat viestn vielä enemmän esille.

Mutta, JOS esittäisin kanteen että vaatisin metsokannan 80-luvun tasoiseksi ja edellyttäisin luonnonsuojelijoilta sitä, mitä he vastaisivat?
Mikseivät he voi vain tappaa minkkejä häkkeihinsä?

Kommentit (15)

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006

Aktivistin täytyy pystyä sovittamaan maailman pelastaminen omaan aikatauluunsa. Ei sitä muuten ehdi. Niin, eikä ainakaan keskellä viikkoa, töitä on muutenkin tarpeeksi.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Aktivistit haluavat aivan yhtä paljon omistaa autoja ja kaikkea nykyajan ylellisyyksiä siinä missä muutkin, moralisoida jaksavat muttei toimia itse sen mukaan, he haluavat muuttaa asioita helpoimman kautta kuitenkaan tekemättä muutosta omaan elämään....tahtoo sanoa, että metsää täytyy kaataa jne.....jotta voidaan pitää tämä laiffi tällaisenaan.

Sen takia ei kannata moralisoida, antaa palaa vaan!

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Aloittaja on varsin oikeassa tässä. Sammakot ja konnat (puhumattakaan vesiliskoista) ovat lapsesta asti olleet minulle tärkeitä eläimiä, joiden edesottamuksia tuli seurailtua usein jopa (pun intended) sammakkoperspektiivistä. Rupikonna on varsin sympaattinen eläin, ja kuten kaikki sammakkoeläimet suorastaan hyödyllinen kotipuutarhurille.

Samoin käärmeet ovat osaltaan hyödyllinen osa ekosysteemiä, ja silti ihmiset kyykammossaan tappavat niitä lajiin katsomatta. Muistaakseni kaikki paitsi kyy ovat rauhoitettuja Suomessa, eikä kyytäkään pitäisi turhan takia häiritä.

Mitä tulee hyönteisiin, no... niitä vastaan minulla ei juurikaan ole mitään, jos kohta ei erityisesti puolestakaan. Jos omistaisin pihan, siellä kasvaisi erinäisiä "perhoskukkia" sekä meden että toukkien ravinnon puolesta.

Ainoa laji mitä rehellisesti kammoan ovat hämähäkit, mutta en olisi niitäkään sukupuuttoon tappamassa. Niilläkin on tärkeä osansa ekosysteemissä, ravintona ja saalistajina.

Terveisin tuurilihansyöjä, osa ekosysteemiä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
taiteilijatyyppi
Miksi te ette ole koskaan tehneet threadia metsien hävittämisestä, uhanalaisten hyönteisten, matelijoiden, luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen sekä kasvilajien hävittämisestä?

ei ole ehtinyt..
on ollut niin kiire puolustaaa söpöjä pikku
karvapalleroita.. *kirkuu nähdessään ötökän*

jäi provoilulta vastaamatta tähän..
yritän puhua asiaa vain sellaisesta josta
todella tiedän..
en rupea puolustaa töyhtöhypykkää tietämättä
mitään töyhtöhypykästä..
tuotantoeläimistä on tietoa koska olen ollut duunissa
maataloudessa..

taiteilijatyyppi
Vain Minä ja Aweb- plussat hänelle- olemme meuhkanneet tästä.

hyvä että tunnet tehneesi tärkeää työtä
luonnon puolesta.. *kättelee*

taiteilijatyyppi
Olkootihminen miten vegaani on, mutta aito luonnonsuojelija tai ekoisti hän on vasta kun suojelee apolloperhosta, viitsasammakkoa, tai aihkimännikköä
(lue- ikiaikaista erämaamännikköä) tai kuusikkoaarniota tai vaikkapa toutainta (unanalainen kalalaji) siellä missä sitä on Suomessa.

olet oikeassa..
ei eläimillä ole ulkonäöllisiä eikä muitakaan
syitä miksi jokin olisi tärkeämpi kuin toinen..
tämä muuten on suuri pointti..
tiedät TT muuten sen miksi minusta tuli
vege.. eli eri eläinten epätasa-arvo ihmisten mielissä..

mutta suurin osa ihmisistä pitää koiraa lemmikkinä ja
syö sikaa.. omituista sekin..

taiteilijatyyppi

Monista suomen pieneläimistä viimeisimmät tai anoat havainnot ovat jopa suomesta, vaan pieneläimiä ei huomioida Ai niin, ne eivät ole pörröisiä ja söpöjä. Rupikonnakin joutaa kuolla sukupuuttoon vaikka sen voisi vielä suomessa eristää Euroopasta tulevalta tappavalta sienitaudilta jonka IHMINEN levittää.

en oikein ymmärrä tätä
vegaaneita tai kasvipöperöä syöviä
kohtaan hyökkäämistä..
tuskin vege rasittaa näitä eläin lajeja
enempää kuin lihaanikaan..

mielestäni on tärkeää ettei ihminen
ihan totaalisesti sekoilisi luonnon kustannuksella
vaikkakin näyttää pahasti siltä ettemme opi virheistä
'ja tuhoamme ympäristömme itsekkyydellämme..

taiteilijatyyppi
Eli: HÄVETKÄÄ. ja yksi laji joiden etuuksista on monta kertaa tehnyt mieli karjua on METSO! Kun kettutytöt vapauttavat minkkejä luontoon, he tapattavat metsoja. METSO kuuluu suomen luontoon, ei minkki.

tässä on pieni virhe..
ei kaikki vegaanit ole kettutyttöjä..
eikä edes poikia..

taiteilijatyyppi

Eivätkö he voivaikka ampua niitä? Tai tappaa muuten? Häkkeihin tapetut eläimet jotka eivät sovi luontoon, tuovat viestn vielä enemmän esille.

tekisi enemmän tieteellistä tausta työtä
ja vaikkuttaisivat kaupunkilaisiin näyttämällä
minkkien oloja..
ja muuta rauhallista propakandaa..

itse en pidä minkkejen vapauttamista
maailman parhaana tapana julistaa mielipidetäni..
varsinkin kun ei tiedä mitä se tekee ympäristölle..
enkä ole minkien kanssa työskennelleyt joten tieto
pohja ei ole vahva..

Vierailija

Taiteilijatyypillä on pointti. Ei niiden rehujen syönti auta ketään. Kyllä se kannattaa oikeasti sinne asian ytimeen mennä, jos mielii tehdä jotain. Se on mielenkiintoista myös, että pandaa suojella (hyvä niin. Siinä ei ole mittän pahaa), mutta Suomessakin on uhanalaisia eläimiä. Taiteilijatyyppi vaikuttaa tuntevan aika liudan. Minä tunnen vain saimaannorpan...

Kettutytöt ovat nyt typeriä kaikki tyyni - puhun nyt niistä, jotka vapauttavat turkiseläimiä luontoon. Voisivat kapinoinin sijasta ottaa selvää asioista ennen kuin toimivat... Biologian tunneille opiskelemaan ekosysteemiä ja mitä seurauksia "vieras eläin" tuo siihen.

Mikä lie syy siihen, ettei sammakoita tai ötököitä haluta suojella... Linnut syövät ötököitä... Jäisi vain siemeniä syövät linnut ja petolinnut, jos ötökät katoaisivat... Ja onhan niitä muitakin eläimiä, jotka käyttävät ravinnokseen ötököitä. Ja perhoset ovat kauniita Kyllä niillekin voisi jotain apua antaa...

Vierailija
omena
Tecno~cat
Ei niiden rehujen syönti auta ketään..

selitäs nyt vähän paremmin tämä pointti...

Se on vain oma mielipiteeni. Tekemällä asiat hoituu, ei istumalla ja syömällä

Kuukkeli
Perhoset on sulosia

Eikö olekin?

Vierailija
Tecno~cat
Se on vain oma mielipiteeni. Tekemällä asiat hoituu, ei istumalla ja syömällä

syöminen on vain sellaista
tekemistä jota tosiaankin tehdään joka päivä..
ja eikö sinusta ole väliä mitä syödään..

Tecno~cat
Mikä lie syy siihen, ettei sammakoita tai ötököitä haluta suojella...

onhan tässäkin ketjussa
moni joka niitä suojelee..
TT ainakin.. vai?

Vierailija

Sinällään kasvissyönti on aivan hyvästä, pointsit siitä. Mutta siihen liittyvät lieveilmiöt -joita jotkut harrastavat osana ismiä -luovat teille pahan maineen silloin kun teitä kokoontuu enemmän yhteen. Kun teillä on kerran oikein vegaaniyhdistys, niin ettekös voisi häivyttää sieltä näitä liian radikaaleja riehuvia tyyppejä? Veikkaan että moni teistä onkin sitä mieltä.

Ääritoimijat varmaan leimataan kyllä vegejenkin puolelta, eikö?

Vierailija
omena

ja eikö sinusta ole väliä mitä syödään..

Jokainen syö mitä tahtoo Jos toiselle on ihan sama mitä suuhunsa laittaa niin siitä vaan. Vegaanit saavat syödä rauhassa mitä tahtovat - se ei heitä tuhmenna. Eikä lihan syönti muita. Kukin tavallaan

Vierailija
taiteilijatyyppi
Mutta siihen liittyvät lieveilmiöt -joita jotkut harrastavat osana ismiä -luovat teille pahan maineen silloin kun teitä kokoontuu enemmän yhteen.

kaikkissa ihmisissä on näitä
ääri tyyppejä.. tottakait..
itse en tajua miksi pitää kirjoittaa
tussilla seinää "vegan power.."
kun kohta sen tulee joku putsaa
myrkyllä pois..

rauhallinen ja pohtiva asenne on enempi minun
makuuni.. mutta mistä nämä äärityypit tulee..

luulisin että moni on vittuuntunut tähän asenteeseen..
"vegaanit siperiaan vankilaan ni johan
alkais liha maistuu"
eli ajatusmaailmat törmää...

ja jollain ei enään pidä hermot..
siinä sitten tulee asenne..
"haistakaa sitten vittu.. "
*heittää polttopullon*

kyllä sekaravinnon syöjätkin
voivat katsoa itseään..
oletteko aina ihan asiallisia toiminnassanne..
ja asenteissanne...
"urpo syö sitä lihaa .."
on useiden mielestä ihan hyvä heittö.:

mutta jos minä sanoisin jollekkin
45 kiloselle sekaravinnon syöjälle
jolla ikää vaikka16v

"urpo akka syö lihaa hyi saatana....
kunnon juntti ku syöt lihaa..:"

niin olisko se enään ihan hyvä heitto
vaikka kännissä päälle naurasinkin..
varsinkin kun sama syteemi kaikkialla
jatkuis.. koulussa.. duunissa...
sukulasilla..

taiteilijatyyppi
Kun teillä on kerran oikein vegaaniyhdistys, niin ettekös voisi häivyttää sieltä näitä liian radikaaleja riehuvia tyyppejä? Veikkaan että moni teistä onkin sitä mieltä.

vegaaniliittossa ei hirveesti riehuta...
enemmänkin tietoa..

OE puolella on nuo mieleosoitukset sun muut..
toiminnat..

taiteilijatyyppi

Ääritoimijat varmaan leimataan kyllä vegejenkin puolelta, eikö?

itse olen kyllä rauhallisen toiminnan puolella
ja enempi keskittyisin siihen vegaanien elinmahdollisuuksien parantamiseen...
kuin kadulla minkkiturkkien speijaamiseen..

tämä vankilaan menohan mistä olemme keskustelleet
oli siinä hyvä protesti ja huomion hakua ettei
ainakaan kukaan vahingoittunut...

se kannattaa pitää mielessä
että on vegaaneja monista syistä..

itse kun "kokoonnun" ainoan vege kaverini kanssa
niin olemme humalassa..
ainakin..
haukumme koko maailman ja kehumme itseämme...
ja sitten nauramme..

sillei sitä jaksaa...
ihmetellä ympäröivää maailmaa..

lihaanit sen keskustelun usein aloittaa
"mikset syö makkkaraa.."
ei se porukan ainoo vegaani tyttö
hyppää pöydälle huutamamaan..
"LIHA ON MURHAAAAAAA"
vaan pyytää et jos niitä maisseja ei
laitettas ihan niiden nakkien alle..

" miks ei.. siitähän ne saa hyvin makua.."
HA HA HAAA AA AA:...

Vierailija
omena
se kannattaa pitää mielessä
että on vegaaneja monista syistä.

Aivan Itse olen kasvissyöjä, koska ne ruuat maistuvat paremmille. Puhtaasti maku asia.

Uusimmat

Suosituimmat