Musiikkimakunne?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisi mukava tietää mitä musiikkia kuuntelette.
Itse kuuntelen CMX:ää, Timo Rautiaista, ja joskus tulee kuunneltua Kotiteollisuuttakin.
Onhan niitä muitakin, mutta nämä ovat keskeisimmät.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Jamppa Tuominen on hyvä. Suomalaisten tuntojen tulkki. Moonsorrow on myös hyvä. Humppa ja hevi, molemmat alkaa hoolla.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Just nyt soi Clash. Pentuna en muuta kuunnellutkaan, ja näköjään tykkään siitä edelleen.

Olen kylläkin musiikin suhteen hyvin kaikkiruokainen. Kunhan se on hyvin tehtyä tai jollain muulla tavoin antavaa; omaperäisyys voi toki tulla muustakin kuin soittotaidosta.

Suosikkibändini lienee Sonic Youth. En ole varma. Voiko sitä sanoa varmasti?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

yleensä jotain raskasta heavy, death, powermetallia jne. jne. kuitenkin silloin tällöin soittolistallani soi j-poppia ja muuta übermakeaa eurokrääsää riippuu hieman mielentilastakin.

Vierailija

Niin kutsuttu "Thinking man's metal" menee ja kovaa. Genren orkestereista täytynee oikein erikseen mainita ISIS, Cult of Luna, Pelican ja Callisto. Muukin progempi tai edes vähän kokeileva ränttätänttä kelpaa, esimerkkinä vaikka tuntematon suuruus Pink Floyd. Ihan näin yleisesti ottaen olen kyllä musiikkimaultani nirso elitisti.

Jottei minulle tule jälkikäteen huono omatunto, lisään vielä Jean Michel Jarren. Kyseisen herran tuotanto teki minuun natiaisena lähtemättömän vaikutuksen. Kaveria tunnutaan pidettävän melko yksimielisesti nerona. En viitsi väittää vastaan.

Vierailija
bena
Jamppa Tuominen on hyvä. Suomalaisten tuntojen tulkki. Moonsorrow on myös hyvä. Humppa ja hevi, molemmat alkaa hoolla.

No nyt soi Nick Cave. Se ei ala enää H:lla. Tulin vaan kertomaan, etten osallistu enää tähän ketjuun. Nämä musiikkiketjut ovat pohjaton suo.

Vierailija

Hmm... Kyllähän tuo taitaa olla aika tummanpuhuvaa, eli siis lähinnä Black Metallia ja joskus Deathia tai doomiakin.

Np : Watain - Sworn to the Dark

Vierailija

Musiikilta toivon, että se herättäisi vahvoja tuntemuksia, myötähäpeää en laske näihin tunteisiin tosin. Joskus kuuntelen mieluummin rauhallista ja hämyisempää, joskus taas huomattavasti menevämpi on paikallaan.

Kuuntelen aika laajasti eri tyylilajeja länsimaisen musiikin parista. Tarkoitus olisi perehtyä enemmän esim itämaiseenkin musiikkiin. Toisaalta konemusiikin saralta on paljon koettavaa vielä ja jazzin syövereihinkin haluan vielä uppoutua paremmin. Kansanmusiikille ja klassisellekin pitää aina olla hieman tilaa, saati sitten huumorille.

Eniten olen elämässäni kuunnellut rokkia, poppia ja metallia eri muodoissaan. No mainitaan muutamia artistejakin sitten mihin olen vuosien mittaan tykästynyt:

The Gathering, Kiss, Angelo Badalamenti, Ismo Alanko, Skid Row, Devin Townsend, Dingo, Ennio Morricone, Rauli Somerjoki, Dissection, Outkast, Nuno Bettencourt, The Doors, The Beatles, Emperor, Chris Isaak, Billie Holiday, Michael Jackson, Imogen Heap, Public Enemy, Mr Bungle, Moby, Cardigans, Bonjovi, Vanessa Paradis, Air.......

Syyllisyyden sijasta koen jopa rehvakkuutta, kun mainitsen, että pidän toki ihan MTV listahittikamastakin silloin tällöin. Rihanna, Nelly Furtado ja peräti Paris Hiltonin Stars are Blind -kipale kuulostavat korviini hyvältä.

Reggae ei yleensä oikein iske minuun, sillä se on jo liiankin kanssa taustamusiikkia huonossa mielessä. Europoppitekno vai miksi sitä kutsuisi ei myöskään lämmitä sydäntäni.

Turhan selvästi kuultavaa Autotunea lauluosuuksissa en yleensä anna helpolla anteeksi, sillä se vie paljon elävyyttä kuuntelukokemuksesta. Pienet virheet tuovat muutenkin vain persoonallisuutta esityksiin.

Niin ja ihemettelen kuinka Pink Floydilla on paljon upeita kappaleita, kuten High Hopes, kun taas toisaalta en voi sietää Another Brick in the Wall:ia...

Vierailija

Pääasiassa klassisista musiikkia, sen romanttiselta kaudelta. Melodiallista pianomusiikkia. En ole erikoisemmin
kiinnostunut lauletusta musiikista

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Ahteri
Itse kuuntelen CMX:ää, Timo Rautiaista, ja joskus tulee kuunneltua Kotiteollisuuttakin.
Onhan niitä muitakin, mutta nämä ovat keskeisimmät.

Tissiposkipaskia.

Hanoi Rocks Rules!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat