Suomen tiedepalkinto

Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Suomessa jaetaan joka toinen vuosi 30 000-85 000 euron palkinto tunnustukseksi korkeatasoisesta ja kansainvälisestä erityisen merkittävästä tieteellisestä tutkimuksesta.

Carter ajatteli pistää pystyyn palstan oman"Suomenakatemian"ja kysyä sen hallitukselta eli muilta käyttäjiltä,että kuka olisi mielestänne seuraava palkittava tieteenharjoittaja tai tutkimusryhmä?

Carterin oma suosikki on polttokennoteknologian ohjelma,josta vastaa teknologiapäällikkö Heikki Kotila.(Polttokenno ja vetyteknologian kehittäjä ja valmistaja Hydrocell Oy toimittaa jo tänä vuonna Britteihin polttokennoilla toimivia polkupyöriä,sähköskoottereita ja kannettavien tavaroiden virtalähteeksi soveltuvia polttokennoja)

Hankkeen budjetti on jo nyt n.150 milj.euroa ja luulen sen kymmenkertaistuvan kun Aasian kauppa avautuu.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (60)

John Carter
Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Eikö löydy ehdokkaita?

Vastaukseksi käy vaikka Savor,mutta se vaatii jo hyviä perusteluja.(pelkkä onesimple ei käy)

Vierailija

No eipä kiinnosta, yleensähän ne ovat ryhmiä, joissa vetävä proffa kerää
kunnian ja rahat. Kuuluin tällaiseen erään suuryirtyksemme tutkimuskeskuksessa. Meitä oli kaksi tohtoria, kaksi maisteria, tutkimus-
apulainen ( joka teki likaisen työn herrojen pohdiskellessa ) ja minä.
Kun olimme kaksi vuotta tapelleet kansainväliseltä Battelle-instituutilta ostetulla systeemillä saamatta sitä toimimaan, näin merkillisen unen
yhtenä yönä, kipaisin kolmelta aamuyöstä labraan ja sain homman toimimaan kokonaan toisin kuin viisas Battelle. Esitin teorian ja alustavat
tulokset projektin vetäjälle, kemian tohtorille, jonka kanssa olin omapäisyyteni johdosta ( ryyppäsinkin paljon ja olin kommunisti ) valmiiksi huonoissa väleissä. Hän piilotti paperit huolellisesti kassakaappiinsa ja sanoi, ettei minun tapaiseni hampuusi kyllä mitään
sellaista keksi, jota ei Battellekaan. Itkin konsernin johdolle ja sain johto-
kunnalta vapaat kädet käyttää talon laitteita 3 kk ideani todistamiseen.
Se toimi hienosti ja projektin johtaja antoi minulle potkut. Siellä se
on vieläkin, kassakaapissa.

Ai niin, mikä olikaan alkuperäinen kysymys, eksyn aina muistelmiini,
on se ikä, ketä nämä kiinnostavat .... ai niin, mitäkö minä olin ? Tutki-
musinsinööri, tuossa maisteri-tohtorisumassa ne saivat minulle nuorem-
man tutkijan palkan ja laborantin työn.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Akateemisessa maailmassa monesti joku toinen syö hillot päältä.(monet tieteelliset saavutukset/keksinnöt on nimetty muiden kuin keksijänsä nimiin.)

John Carter
Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Otatko palkinnon vastaan riihikuivana vai märkänä(koskenkorvana)?

Ai,niin ennen palkinnon saamista olisi hyvä,jos kertoisit vähän innovaatiostasi ja tieteellisistä saavutuksistasi.(kaukosäätimellä toimiva pontikkapannu?)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Suhteilla kai noikin jaetaan, eihän noita saa kun ei pääse piireihin tutkijat, missä on mahdollista voittaa palkintoja.

Jos joku yksittäinen tutkija vaikkappa riipaisee jotain mullistavaa ja on joku työryhmä kanssa samaa asiaa ruvennut tutkimaan. Niin tämä ryhmä yrittää kyseinalaistaa ja myrkyttää tämän yhden tutkijan maineen, tämä on ihan varma.

Lämmintä kättä ja pullakahvit voi jokin taho tarjota, tuskin muuta.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7535
Liittynyt17.2.2006

Tuollaista akatemiaa en tiennytkään olevan edes olemassa suomessa.

Kelpuutetaan silti kilpailuun.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Dr_Strangelove
Esitin teorian ja alustavat
tulokset projektin vetäjälle, kemian tohtorille, jonka kanssa olin omapäisyyteni johdosta ( ryyppäsinkin paljon ja olin kommunisti ) valmiiksi huonoissa väleissä.

Siis mitä? Outolempi on ollut KOMUKKA!

Vierailija

Mitä tapahtuisi, jos ensin kokeilisi keksintöään luonnossa ja sitten pyytäisi palkintoaan... Mulla on eräs temppu joka (ei nyt suoraan ole mitään mitä kerroin.)

Parasiitteja, mm. loispistiäisiä, planarioita ja kärpäsiä aattelin testata hormoneilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat