Seuraa 
Viestejä13176

Oli joku eläkeläinen mopoautolla ajamassa tiellä ja en saanut kiinni kun ajoin 70.

Miksi nämä on rajotettu 45 kiometriin tunnissa, kyllä nykyään jarrut kestää sun muu tekniikka, ihan jopa tavallisessa moposkootterissa.

Joku vois vähän jo ruveta päivitteleen tuotakin lakia, missä mopot saa mennä 45 vain.

Sivut

Kommentit (38)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos nopeusrajoitus poistettaisiin mopoautoilta, voisi olla että ikärajaa jouduttaisiin nostamaan viidestätoista ikävuodesta kahdeksaantoista.

Minä ostan mopoauton sitten kun ajokorttia ei enää uusita. Pelkään vaan, että piakkoin mopoautoilijakin joutuu hankkimaan normaalin ajokortin. Eihän niitä edes erota pienimmistä automalleista, niin ovat menopelin näköisiä.

Paul M
Eivät ne kaikki pienet kipot ole mopoautoja.

Juu, jotkut harjaantumattomat silmät sekoittavat smartit ja mopoautot keskenään (en sano, että tässä on käynyt niin, mutta ei ole harvinaista).

Oma smart cdi kulkee tarvittaessa 135km/h (elektronisesti rajoitettu) ja kuluttaa matka-ajossa 3,1 ja seka-ajossa 3,4 litraa satasella. Ja omani maksoi reippaasti alle 5 tonnia Saksassa. Veropäätöstä odotellaan.

Jotkut hullut ovat (bensaversion) moottoria rukkaamalla ja rajoitukset poistamalla saaneet moisia kulkemaan noin 200km/h... eri asia on, kuinka turvallista autossa on niillä nopeuksilla turvavarusteista huolimatta.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
tiäremiäs
Volitans
tiäremiäs
Oli joku eläkeläinen mopoautolla ajamassa tiellä ja en saanut kiinni kun ajoin 70.



Vaihda isommalle, niin saat kyllä seuraavan kerran mopedin kiinni.




Mää ajalen sääntöjen mukaan. Ei oo kiirettä.

Oletkos selvillä nopeusmittarisi toimivuudesta?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
tuc
Paul M
Eivät ne kaikki pienet kipot ole mopoautoja.



Juu, jotkut harjaantumattomat silmät sekoittavat smartit ja mopoautot keskenään (en sano, että tässä on käynyt niin, mutta ei ole harvinaista).

Oma smart cdi kulkee tarvittaessa 135km/h (elektronisesti rajoitettu) ja kuluttaa matka-ajossa 3,1 ja seka-ajossa 3,4 litraa satasella. Ja omani maksoi reippaasti alle 5 tonnia Saksassa. Veropäätöstä odotellaan.

Jotkut hullut ovat (bensaversion) moottoria rukkaamalla ja rajoitukset poistamalla saaneet moisia kulkemaan noin 200km/h... eri asia on, kuinka turvallista autossa on niillä nopeuksilla turvavarusteista huolimatta.

Ihan mopoauto oli, koska niissä on sellainen kolmio takana, mikä tarkoittaa hidasta kulkuvälinettä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Volitans
tiäremiäs
Volitans
tiäremiäs
Oli joku eläkeläinen mopoautolla ajamassa tiellä ja en saanut kiinni kun ajoin 70.



Vaihda isommalle, niin saat kyllä seuraavan kerran mopedin kiinni.




Mää ajalen sääntöjen mukaan. Ei oo kiirettä.



Oletkos selvillä nopeusmittarisi toimivuudesta?

toimii se hyvin, taitaa vain suomalainen laki olla päivityksen tarpeessa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
tuc

Oma smart cdi kulkee tarvittaessa 135km/h (elektronisesti rajoitettu) ja kuluttaa matka-ajossa 3,1 ja seka-ajossa 3,4 litraa satasella. Ja omani maksoi reippaasti alle 5 tonnia Saksassa. Veropäätöstä odotellaan.

Jotkut hullut ovat (bensaversion) moottoria rukkaamalla ja rajoitukset poistamalla saaneet moisia kulkemaan noin 200km/h... eri asia on, kuinka turvallista autossa on niillä nopeuksilla turvavarusteista huolimatta.

Kaveri oli koeajanut tuollaista - oli kuulemma hauska peli. Tuollainen olisi oiva peli kauppareissuihin - motarille en sillä uskaltaisi mennä, enkä muutenkaan pidempää matkaa. Akseliväli on lyhyt ja renkaat pienet - siinä tarpeeksi perusteluja.

Se taitaa kääntyäkin aika mukavasti, parkkeeraus ei liene ongelmallista.

Mitenkäs siihen mahtuu ostokset?

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
tiäremiäs

Ihan mopoauto oli, koska niissä on sellainen kolmio takana, mikä tarkoittaa hidasta kulkuvälinettä.

Ajoitko samaan suuntaan?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Ettei kyseessä sitenkin ollut ns. nelipyörä, eli L7e luokan ajoneuvo. Nämähän ovat tyypillisesti mönkijöitä mutta voivat olla katettujakin ja enemmän auton oloisia. Tällaisella vehkeellä on vain painorajoitus ja moottorin tehorajana on max. 15 kW. B-ajokortti tarvitan.

Volitans
tuc

Oma smart cdi kulkee tarvittaessa 135km/h (elektronisesti rajoitettu) ja kuluttaa matka-ajossa 3,1 ja seka-ajossa 3,4 litraa satasella. Ja omani maksoi reippaasti alle 5 tonnia Saksassa. Veropäätöstä odotellaan.

Jotkut hullut ovat (bensaversion) moottoria rukkaamalla ja rajoitukset poistamalla saaneet moisia kulkemaan noin 200km/h... eri asia on, kuinka turvallista autossa on niillä nopeuksilla turvavarusteista huolimatta.




Kaveri oli koeajanut tuollaista - oli kuulemma hauska peli. Tuollainen olisi oiva peli kauppareissuihin - motarille en sillä uskaltaisi mennä, enkä muutenkaan pidempää matkaa. Akseliväli on lyhyt ja renkaat pienet - siinä tarpeeksi perusteluja.

Se taitaa kääntyäkin aika mukavasti, parkkeeraus ei liene ongelmallista.

Mitenkäs siihen mahtuu ostokset?

On erittäin hauska peli. Kauppareissujen lisäksi (menee esim. 6 koria kaljaa takaluukkuun) tuo on ihan mukava pitkässä matkassakin, ajoin esim. Kölnistä Göteborgiin yhdeltä istumalta (jotain 1100km) tuota hakiessani pari viikkoa sitten. Renkaat ainakin mulla on 15-tuumaiset (myös 17- tai 18-tuumaiset saa ahdettua alle) ja akselivälin lyhyyttä ei hyvällä tiellä huomaa mistään. Tosin huonolla tiellä pomputtaa ikävästi.

Kääntöympyrä on jotain 8 metrin luokkaa ja tuo mahtuu ihan uskomattomiin paikkoihin. Tilaa on yllättävän paljon: Jos penkit vetää eteen, niin takaluukkuun mahtuu kaksi aikuista raavasta äijää jos oikein tunkee. Testiryhmä huomasi kokeillessa, että tilaa olisi vielä kaljapullon liikutteluun pään vieressä.

Uusi smart fortwo on sitten vielä paljon tilavampi etenkin takaluukusta, en ole kerennyt koeajaa, mutta varmaan ihan mukava laitos.

Jos kortti on, en oikein ymmärrä, miksi kukaan hankkisi mopoautoa smartin sijaan. Alaikäisille ja kortittomille saattavat mopoautot kyllä olla ihan hyviä vehkeitä.

Muistan Smart:sta yhden onnettomuuskuvan, jossa se oli nokka kohti taivasta, seisoen peränsä varassa. Sohjoinen moottorotie oli sen pyöräyttänyt.
Pieni pyöräkoko, lyhyt akseliväli ja painopiste keskellä ei takaa hyvää hallittavuutta.

Austin Mini on helppo hallittava ja sillä on voitettu rallejakin. Siinä moottori on keulassa ja akseliväli on pitkä.

tiäremiäs
tuc
Paul M
Eivät ne kaikki pienet kipot ole mopoautoja.



Juu, jotkut harjaantumattomat silmät sekoittavat smartit ja mopoautot keskenään (en sano, että tässä on käynyt niin, mutta ei ole harvinaista).

Oma smart cdi kulkee tarvittaessa 135km/h (elektronisesti rajoitettu) ja kuluttaa matka-ajossa 3,1 ja seka-ajossa 3,4 litraa satasella. Ja omani maksoi reippaasti alle 5 tonnia Saksassa. Veropäätöstä odotellaan.

Jotkut hullut ovat (bensaversion) moottoria rukkaamalla ja rajoitukset poistamalla saaneet moisia kulkemaan noin 200km/h... eri asia on, kuinka turvallista autossa on niillä nopeuksilla turvavarusteista huolimatta.




Ihan mopoauto oli, koska niissä on sellainen kolmio takana, mikä tarkoittaa hidasta kulkuvälinettä.



Mopoauton tunnistaa kyllä sekä edestä että takaa, pelkästään takana on kilpi ja sekin on mopon rekisterikilpi.. eli kyllä ihan kilpiä katsomalla tunnistaa

Hahmontunnistus tökkii rekkaritunnistusta vastaan. Mopoauto hahmottuu autoksi hyvin helposti muotona vuoksi jonka sivusuhde vastaa pikkuautoa kuten valovarustuskin. Siinä haksahtaa myös avaruudellisesti hyvin hahmottavat ihmisetkin, saati sitten heikosti hahmottavat.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat