Kuinka kehittää sosiaalisia taitoja?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Juu. Kahden kesken on helppo puhua kun silloin voi puhua painavaa asiaa niin miesten kuin naistenkin kanssa mutta jos paikalla on kolmas osapuoli tai enemmän ihmisiä niin eipä suusta pahemmin mitään saa ujouden takia ulos.
Hiljaisena kun on porukassa niin aina joku valittaa jälkeenpäin ettei ole sosiaalista käytöstä tuommoinen.
Mitäpä jos tykkään kuunnella mieluummin kuin itse yrittäisin väkisin tarinoida tyhjänpäiväisyyksiä kun minusta ei siihen ole.
Alkoholiakaan ei voi käyttää tähän ujouteen kun se vapauttaa estoista väärällä tavalla. Pääsee niin sanotusti "pimeä puoli" esiin ja silloin ainoa tavoite on tehdä muista niin onnettomia kuin itse on omien rajoitteidensa takia.
Kuinka voi kehittää itseään sosiaaliseen kanssakäyntiin ryhmässä?
En ole koskaan pitänyt missään isossa porukassa olemisesta mutta alkaa tuota ikää olla sen verran että jotain opittava jos meinaa saada itselleen jonkun "akan" jallitettua. Ei vaan ole sosiaalisia taitoja kun ei teini iässä ihmisten seura kiinnostanut ja paha ujous tuntemattomia ja etenkin naisia kohtaan.

Sivut

Kommentit (107)

Vierailija

Psykiatri voi auttaa vaikka potilas ei halua turruttaa itseään mömmöillä. PS voi auttaa selviämään käytännön tilanteista antamalla neuvoja.
Esim jos on paniikkihäiriö, ps voi mennä potilaan kanssa tilanteisiin joissa häiriö ilmenee ja antaa neuvoja miten selvitä siitä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Mikä "pimeä puoli"? Oletko selvinpäin jotain muuta kuin olet oikeasti? Ihminen on pahasti jumissa, jos ei ole oma itsensä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Texa

Kuinka voi kehittää itseään sosiaaliseen kanssakäyntiin ryhmässä?
En ole koskaan pitänyt missään isossa porukassa olemisesta mutta alkaa tuota ikää olla sen verran että jotain opittava jos meinaa saada itselleen jonkun "akan" jallitettua.

Tää on hyvä aloitus.

Just näin. Näkemällä ongelman, tunnustamalla ongelman ja lähestymällä sitä. Oppimalla itsestään, ett mä oon nyt tällanen, koska oon ujo, mutt mä voin oppia lisää, oppia luottamaan toisiin ja silleen tuosta pois. Oppia esmes, ett mä en oo kaikkien objekti, vaan jokainen on oman elämänsä objekti; ketään ei pääsääntösesti kiinnosta "koko ajan" sun olemassaolon muoto - puheleminen tai vaitonaisuus, vaan ne itse. Nekin useimmiten aattelee itsestään niin, ett mitä noi muut musta aattelee.

Eli kun et oo objekti niin oot subjekti, jollon oot vaan oma ittes.

Ja toinen juttu tulee ekasta; kantsii yrittää olla siinä hetkess läsnä. Työntää analyysia tilanteesta taka-alalle ja vain olla. Nauttia kuuntelusta, kun on hiljaa ja antautua sille. Ei kaikkien tarvii koko ajan olla ääness.

Vierailija
tiäremiäs
Mullakin suppeat sosiaalisettaidot, oon itte miettiny kaikenlaista jippoja. En ole saanut tervydenhoidosta mitään apua, vaikka oireet luultavasti niillä tiedossa.

Palstalle liittymisesi aikoihin kerroit saamastasi lääkityksestä ja oireista, joita lääkkeen ottamattomuus aiheutti...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Lepakko
tiäremiäs
Mullakin suppeat sosiaalisettaidot, oon itte miettiny kaikenlaista jippoja. En ole saanut tervydenhoidosta mitään apua, vaikka oireet luultavasti niillä tiedossa.

Palstalle liittymisesi aikoihin kerroit saamastasi lääkityksestä ja oireista, joita lääkkeen ottamattomuus aiheutti...

Ei ne kyllä oo koskaan auttanut, oon syönyt vain lääkeitä, että ei tule vieroitusoreita. Niistä lääkkeistä.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Helkkari. Täytyy opetella näyttelemään. Itsevarmuus tulee näyttelemällä. Ne jotka näittää jotain muuta, ovat jo niin hyviä näyttelijöitä etteivät edes tajua enää valehtelevansa.

Jos joku ihmisiä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa haittaa, niin hyvin haitallinen ja muodikas psyko-pälätys "ole oma itsesi". Harva edes tietää millainen on, enkä näe miksi sitä tulisi etukäteen tietää ennen koettuja vuorovaiktuustilanteista.

Todellisuus elää. Yksittäiset ohjeet ovat usein staattisia. Paras psykologilta kuulemani kommentti onkin, ettei kannata kuunnella yhtään ohjetta mitä annetaan.

Te molemmat (Texa + tiäremiäs) olette sitäpaitsi silmissäni sen verran avohoitokamaa, että ihan helpolla teistä ei supliikkimiehiä saakaan. Joitakaan ensin vaikka GABA-tasonne ja rasvahapponne kuntoon lisäravinteilla, niin 'hoidolla' saattaa olla jotain merkitystäkin. Lukekaa päälle Krishnamurtia, siitä ei ole varmaan kenellekään koskaan haittaa.

Mutta määritelkää pliis vähän tarkemmin, onko seuran sukupuolella / ominaisuuksilla väliä ja miksi tarkalleen haluatte hyvää seuraa?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Paras psykologilta kuulemani kommentti onkin, ettei kannata kuunnella yhtään ohjetta mitä annetaan.

Lopetin lukemisen tähän. Harmittaa vähän, koska lopussa olisi saattanut olla jotain tosi mielenkiintoista. Otin kuitenkin vaarin neuvosta, ja jätän neuvot ottamatta. Vai eikö sitäkään neuvoa olis pitäny ottaa vastaan?

Auttakaa hei joku pliis.

Vierailija

http://puapics.white.prohosting.com/mystery.html

Tuo kaveri sai ainakin 1000 pakkia ennen kun sai naista.

Ainoa keino on se kova työ, jolla luodaan sosiaalisia taitoja.
Kannattaa aloittaa morjenstamalla bussikuskia.
Kaupungilla ei kannata morjenstaa ihmisiä, sillä ne tuskin vaivautuu vastaamaan, mutta joissain puistoissa ja metsäpoluilla ihmiset jo morjestavatkin takaisin.

Kaupungilla kannattaa kysyä kellonaikaa, neuvoa jonnekin yms.
Siitä se alkaa. Sitten voikin jo kahviloissa, kirjastoissa, puistoissa ja kaupoissa alkaa jutella vastakkaiselle sukupuolelle.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neonomide
Helkkari. Täytyy opetella näyttelemään. Itsevarmuus tulee näyttelemällä. Ne jotka näittää jotain muuta, ovat jo niin hyviä näyttelijöitä etteivät edes tajua enää valehtelevansa.

Jos joku ihmisiä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa haittaa, niin hyvin haitallinen ja muodikas psyko-pälätys "ole oma itsesi". Harva edes tietää millainen on, enkä näe miksi sitä tulisi etukäteen tietää ennen koettuja vuorovaiktuustilanteista.

Todellisuus elää. Yksittäiset ohjeet ovat usein staattisia. Paras psykologilta kuulemani kommentti onkin, ettei kannata kuunnella yhtään ohjetta mitä annetaan.

Te molemmat (Texa + tiäremiäs) olette sitäpaitsi silmissäni sen verran avohoitokamaa, että ihan helpolla teistä ei supliikkimiehiä saakaan. Joitakaan ensin vaikka GABA-tasonne ja rasvahapponne kuntoon lisäravinteilla, niin 'hoidolla' saattaa olla jotain merkitystäkin.

Mutta määritelkää pliis vähän tarkemmin, onko seuran sukupuolella / ominaisuuksilla väliä ja miksi tarkalleen haluatte hyvää seuraa?

En mää ainakaan hyvää seuraa halua.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Tuo on hyvä lähtökohta. Minäkin aloin saada helvetin mainiota (en niinkään 'hyvää') seuraa, kun heitin valtaosalla omaksumiani jeesustelustandardeja vesilintua.

Kannattaa tutustua ihmisiin, joihin ei halua, viitsi tai joita muuten vain säälii tai väheksyy. Silloin oppii. Tunnen hervottoman joukon silkkoja sekopäitä, ja ilman näihin ihmisiin tutustumista olisin paljon tylsempi ja ääliömpi tyyppi, vakuutan. Ääliöiden seura tekee meistä sosiaalisempia ihmisiä.

SAMAEL
Neonomide
Paras psykologilta kuulemani kommentti onkin, ettei kannata kuunnella yhtään ohjetta mitä annetaan.

Lopetin lukemisen tähän. Harmittaa vähän, koska lopussa olisi saattanut olla jotain tosi mielenkiintoista. Otin kuitenkin vaarin neuvosta, ja jätän neuvot ottamatta. Vai eikö sitäkään neuvoa olis pitäny ottaa vastaan?

Auttakaa hei joku pliis.

Lisään tuohon vielä sellaisen tarkennuksen, että manipuloinnin estäminen onnistuu vain manipuloimalla itse itseään. Siinä pääasiassa ainoa vinkki mitä ihminen tarvitsee. Pitää siis tietoisesti ottaa vastuu, eikä delegoida sitä reaktiolla ulkopuolelle, olsouhteisiin tai edes omiin 'synnynnäisiin' ominaisuuksiin.

Täytyy ymmärtää, että olemme jamassamme pääasiassa siksi, että uskomme toisten voivan pelastaa meidät. Itsekään emme voi itseämme pelastaa, joten täytyy tyytyä self-helpiin. Tämä taas vaatii aina muihin ihmisiin luottamista, mutta sillä olennaisella erolla, että kannattaa opetella ensin ottamaan vastuu omista vaikutteistaan. Siinä se.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Mitä ne sosiaaliset taidot käytännössä tarkoittavat? Minä olen omasta mielestäni suorastaan tappavan rakkaudenkipeä, mutta silti vihaan ystävyyttä.

Vierailija

Sosiaaliset taidot olisivat ehkä se että huomattuani erään kaunottaren viehättyneen minun katseisiini, kohdatessamme joskus sattumalta, hän olisi minulle vielä läheisyyttä ja seuraa, kun tekisin aloitteen. = Miehuuden perusyksikkö.

Vierailija

Jos rehellisiä ollaan, niin minä haistatan teijosterit miehuuden kaikille yksiköille. Minä en aio tehdä enkä tee aloitetta vaikka maksettaisiin. Kaksi kertaa olen tehnyt, mutta kummassakin tapauksessa tulin torjutuksi vain henkilökohtaisen erilaisuuteni vuoksi. Niistä en ole toipunut kunnolla ja tuskin koskaan toivunkaan.

Olen assi. En pysty pelaamaan sosiaalipeliä niin kuin nentit. En minä osaa tulkita elekieltä (ts. "huomaaminen, että joku kaunotar on viehättynyt minun katseisiini" ei toimi minun kohdallani, flirttailusta puhumattakaan).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat