Tytöt/naiset

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Nyt on kyse siitä, että tänään aamulla kävelin jalkakäytävää pitkin. Edesäni tarpoivat mies ja nainen. Noin nelikymppisiä ja elkeistään päätellen pariskunta. Kävelivät rinnakkain, kun vastaan tuli pyöräilijä. Tässä tapauksessa myös pyöräilijälle olisi kuulunut pieni kaista. (Siitä, että saako kyseisellä pätkällä liikkua polkupyöräilijänä, voidaan keskustella myöhemmin.) Näistä henkilöistä mies oli vasemmanpuoleisena, ja näin ollen pyöräilijän tiellä. Hän havaitsi tilanteen ja pyrki väistämään. Oikealla puolella ollut nainen vaikutti siltä, että hän ei tajunnut tilannetta lainkaan. Tällä typeryydellään hän vaikeutti miehen väistöliikettä ja aiheutti vaaraa itselleen, miehelleen, vastaantulleelle pyöräilijälle ja minulle.

Joskus ja tänään on tullut mieleen, että naiset ovat melko holtittomia. He ovat keksineet väittämän, jonka mukaan mies ei pysty keskittymaan useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan. No. Miehet pystyvät hahmottamaan ja hallitsemaan suuria kokonaisuuksia. He pystyvät havaitsemaan ympäristöstään kokonaisuuden toiminnan kanalta oleelliset asiat ja keskittymään niihin. Usein niitä on enemmän kuin yksi kappale. Naiset puolestaan eivät yleensä näe edes eteensä. Naista täytyy ainä väistää. Hän kävelee oikealle ja katselee vasemmalle.

Käytän runsaasti julkisia kulkuneuvoja ja olen tarkkaillut mies- ja naisbussikuskien eroja. Naiset esimerkiksi joutuvat tekemään huomattavasti enemmän omasta huolimattomuudestaan seuraavia äkkijarrutuksia. Yksityisautoilupuolella olen katsellut ja kokenut oman sekä kavereiden tyttökavereiden autoilua. Lisäksi vielä siskoni ja hänen tyttökavereidensa. Olen tässä tullut johtopäätökseen, että tytöt/naiset eivät ymmärrä, että jyrkkään mutkaan ei kannata ajaa kaasu pohjassa. Ja että liikennevaloissa ei ole järkevää polttaa renkaita tai kytkintä eli rahaa, jos omasta mielestään joutuu vielä kustantamaan miehensä juopottelut.

Olisi ehkä hyvä, että mies rautakangen vääntelyn jälkeen töistä kotiinsa tullessaan saisi ilman naisen itkuja nukkua tai katsella jääkiekkoa. Näistä ensimmäinen on välttämätöntä ja toinen terapeuttista. Naapurin Ekin kanssa kaljalle lähtemisen ei pitäisi myöskään aiheuttaa hysteerisyyttä. Siellä baarissa suunnitellaan ensi kesän mökkiremonttia. Sitä mistä vaimokin on haaveillut.

Osaan itse tehdä ruuat ja pestä pyykit ja laskea paljollako tässä kuussa pitää ostaa paskapaperia.
Osaan myös korjata auton, vesihanan, herätyskellon ja kirjahyllyn. Osaan myös olla toisena osapuolena sekä lisääntymishommissa että tappamishommissa.

Kyllä mä tytöistä silti tykkään.

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Aika pahasti yleistät kyllä. Olen ollut aika monen naisen/tytön kyydissä, ja kaikki ovat ajaneet ihan yhtä hyvin kuin miehetkin keskimäärin. Naisten keskimääräistä kehnompiin ajotaitoihin on varmasti syynä se, ettei autoilu välttämättä kiinnosta siinä määrin mitä miehiä. Kun ei kiinnosta, ei siihen keskitykään yhtä intensiivisesti. Mutta kun mainitsit nais-linja-autonkuljettajat, niin mielestäni naiset osaavat ajaa tasaisemmin. Myös taksia. Tiesitkö muuten, että suurten kaivosdumppereiden ajajista merkittävä osa on naisia? Se kuulemma johtuu siitä, että naiset osaavat ajaa vastuullisemmin kerrostalon kokoista kuorma-autoa. Mieskuskit taas tuppaavat kaatamaan koko laitteen, liian roisilla ajotyylillä.

Muussakin liikenteessä esim. kapungilla kävellessä naiset ja miehet törttöilevät ihan tasapuolisesti. Toissa viikolla kun jonotin Alkon kassajonossa, tuli n. 50-vuotias pari kysymään minulta, että olenko jonossa. Edessäni oli ehkä metrin rako edessäoleviin, eli selkeästi olin jonossa. Kun liikuin eteenpäin ja selitin, että pidin käytävää vapaana, niin pari tuli taakseni ja veti käytävän umpeen. Katsoivat vain pitkään, kun mainitsin että pidin sitä väliä siinä ihan tarkoituksella.

Vierailija
CE-hyväksytty

Olisi ehkä hyvä, että mies rautakangen vääntelyn jälkeen töistä kotiinsa tullessaan saisi ilman naisen itkuja nukkua tai katsella jääkiekkoa. Näistä ensimmäinen on välttämätöntä ja toinen terapeuttista. Naapurin Ekin kanssa kaljalle lähtemisen ei pitäisi myöskään aiheuttaa hysteerisyyttä. Siellä baarissa suunnitellaan ensi kesän mökkiremonttia. Sitä mistä vaimokin on haaveillut.

Osaan itse tehdä ruuat ja pestä pyykit ja laskea paljollako tässä kuussa pitää ostaa paskapaperia.
Osaan myös korjata auton, vesihanan, herätyskellon ja kirjahyllyn. Osaan myös olla toisena osapuolena sekä lisääntymishommissa että tappamishommissa.

Kiitos pakinasta. Huonotuulisuuteni katosi kuin taikaiskusta.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
ilesoft

Toissa viikolla kun jonotin Alkon kassajonossa, tuli n. 50-vuotias pari kysymään minulta, että olenko jonossa. Edessäni oli ehkä metrin rako edessäoleviin, eli selkeästi olin jonossa. Kun liikuin eteenpäin ja selitin, että pidin käytävää vapaana, niin pari tuli taakseni ja veti käytävän umpeen. Katsoivat vain pitkään, kun mainitsin että pidin sitä väliä siinä ihan tarkoituksella.

Iso ongelma jokapäiväisissä asioissa on liian iso älyllinen ero ihmisten kesken. Nopeasti oivaltavan temput ymmärtävät heikompilahjaiset usein väärin. Eli muunnellusti voitaisiin kehittää "Kell' äly on se älyn kätkeköön".

Olen opetellut varomaan juuri tuollaisia aivan itsestään selviä "jonotuksen hienouksia" tai ainakin pidän ensin esitelmän, että miksi teen niinkuin teen, jotta olisi jonkinlaisia tukijoukkoja kun jutut menevät pieleen. Yksi huono tapani on lahjoittaa parkkilippuja, joissa on rutkasti aikaa jäljellä. Aina on pelko, että mokaa jotenkin, kun ventovieraalle lapun antaa. Siis ventovieras voi vaikka tintata ensi ja selittää sitten vasta että etsi roskis muualta. Eri asia on, että lippuja ei saisi lahjoittaa kuulemma. Kai sitäkin joku haukka kyttää välilllä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
CE-hyväksytty
Nyt on kyse siitä, että tänään aamulla kävelin jalkakäytävää pitkin. Edesäni tarpoivat mies ja nainen. Noin nelikymppisiä ja elkeistään päätellen pariskunta. Kävelivät rinnakkain, kun vastaan tuli pyöräilijä. Tässä tapauksessa myös pyöräilijälle olisi kuulunut pieni kaista. (Siitä, että saako kyseisellä pätkällä liikkua polkupyöräilijänä, voidaan keskustella myöhemmin.) Näistä henkilöistä mies oli vasemmanpuoleisena, ja näin ollen pyöräilijän tiellä. Hän havaitsi tilanteen ja pyrki väistämään. Oikealla puolella ollut nainen vaikutti siltä, että hän ei tajunnut tilannetta lainkaan. Tällä typeryydellään hän vaikeutti miehen väistöliikettä ja aiheutti vaaraa itselleen, miehelleen, vastaantulleelle pyöräilijälle ja minulle.

Joskus ja tänään on tullut mieleen, että naiset ovat melko holtittomia. He ovat keksineet väittämän, jonka mukaan mies ei pysty keskittymaan useampaan kuin yhteen asiaan kerrallaan. No. Miehet pystyvät hahmottamaan ja hallitsemaan suuria kokonaisuuksia. He pystyvät havaitsemaan ympäristöstään kokonaisuuden toiminnan kanalta oleelliset asiat ja keskittymään niihin. Usein niitä on enemmän kuin yksi kappale. Naiset puolestaan eivät yleensä näe edes eteensä. Naista täytyy ainä väistää. Hän kävelee oikealle ja katselee vasemmalle.

Käytän runsaasti julkisia kulkuneuvoja ja olen tarkkaillut mies- ja naisbussikuskien eroja. Naiset esimerkiksi joutuvat tekemään huomattavasti enemmän omasta huolimattomuudestaan seuraavia äkkijarrutuksia. Yksityisautoilupuolella olen katsellut ja kokenut oman sekä kavereiden tyttökavereiden autoilua. Lisäksi vielä siskoni ja hänen tyttökavereidensa. Olen tässä tullut johtopäätökseen, että tytöt/naiset eivät ymmärrä, että jyrkkään mutkaan ei kannata ajaa kaasu pohjassa. Ja että liikennevaloissa ei ole järkevää polttaa renkaita tai kytkintä eli rahaa, jos omasta mielestään joutuu vielä kustantamaan miehensä juopottelut.

Olet myös varmaan huomannut, että naiset aina tukkii monesti kulkukäytävät, ne kerääntyvät keskelle tietä juttelemaan.

Ihme meininkiä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
tiäremiäs

Olet myös varmaan huomannut, että naiset aina tukkii monesti kulkukäytävät, ne kerääntyvät keskelle tietä juttelemaan.

Ihme meininkiä.

Kyllä. Myös rullaportaiden ylä- ja alapäihin.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Lisäksi tytöt kouluja käydessään lukevat illat läksyjä ja päivisin lipovat lehtoreiden paikkoja. Lopulta he eivät kuitenkaan ymmärrä mistään mitään. Marisevat vain kun eivät saa kunnon töitä. No ei kai kukaan ota epäpätevää töihin. Palkkaakin saisivat kun vaatisivat. Heiltä puuttuu pontevuus ja rohkeus. He, jotka heistä itse kokevat olevansa rohkeita, ovat lähinnä kiusaajia. Tai lespootteja. On käynyt täysin selväksi, että miehille ja naisille sopivat eri hommat. Naiset eivät osaa miesten hommia ja syyttävät siitä miehiä.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Tänään näin, kun noin viisissäkymmenissä oleva parisakunta käveli jalkakäytävällä. Joku teinityttö ajoi polkupyörällä holtittomasti ja lujaa ja meinasi osua sitä miestä selkään. Mies puhui kännykkään kävellessään. Kun tilanne meni ohi, niin mitä teki vaimo? Torui miestään kiivaalla eleellä! Mies kyllä kääntyi yllättävästi vasemmalle, kun tyttö häntä tönäisikin vähän, mutta takaa tuleva polkupyöräilijä on silti väistämisvelvollinen. Tosin siinä ei olisi saanut muutenkaan pyöräillä, mutta mitäpä tuosta, jos sievästi ajelee hissukseen kävelyvauhtia. Edempänä sama tyttö sitten puikkelehti punaisia päin autojen välistä ja vaarallisesti.

Pointti oli vaimon epälooginen reagointi. Torunnan kohteen olisi kuulunut olla se tyttö, eikä syytön puoliso. Nähtävästi eräille ei ole merkitystä, ketä torutaan, kunhan torutaan vaan.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Hehheeee , tässä yksi päivä kävelin jalkakäytävällä, missä takuulla ei polkupyörällä saa ajella. Kuuntelin musaa, jotta en kuullut miehen pyöränkellon ääntä. Noo, hänen oli pakko väistää kun minä en kuullut. Se mies oli lentää nurin pyöränsä kanssa. Sitten se kiukuissaan alkoi huutaa minulle että musikkiia ei pidä kuunnella ulkona, jos et olisi kuunnellut niin olisin hänet kuullut ja väistänyt.

No minä siihen totisella naamalla tokaisin että tämä ei ole polkupyörätie. Mies vaan huusi. Noo minä ajattelin että tyhmä mies kun ei tiedä tehneensä virhettä ajaessaan jalkakäytävällä.

Ei sen puoleen, olisi se ollut pamaus jos se olisi minun päälleni ajanut.

Että osaa ne miehetkin. Häiritsevät pyörillään jalkakäytävällä, huutavat kiukuissaan ihmisille ja eivät välitä säännöistä mitään. Suoraan sanottuna ovat paha uhka naisille jalkakäytävällä.

Miehistä olisi muitakin tarinoita, kuinka he vaarantaa naisen elämän, mutta olkoon tällä kertaa.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Toki on tällaisia itseään täynnä olevia ääliöitä Suomi väärällään Mutta nopeampi väistää hitaampaa, toimii aina kevyenliikenteen väylällä. Mikään laki ei kiellä kuuntelemasta musiikkia. Ihan oikein sille ukolle.

Ainiin asut Ruotsissa. No sama pätee varmaan sielläkin.

Vierailija

Itsellenikin on sattunut eräs hupaisa läheltäpititilanne joskus. No, tosiasiassa varmasti useampiakin, mutta tämä palautui nyt mieleen.

Ajelinpa kerran polkupyörällä melkoista haipakkaa, kun kiire oli. Tämä tapahtui kevyenliikenteenväylällä, jossa pyörällä sai ajaa. Tullessani talon kulman takaa huomasin kaksi tukevahkoa keski-ikäistä naishenkilöä jotka olivat pysähtyneet rupattelemaan - keskelle tietä. No, ei siinä mitään, ajattelin. Rakennuksen ja arvon rouvien välissä oli aukko josta päättelin mahtuvani vallan mainiosti ohitse, tie kun oli leveähkö sillä kohtaa. Kun lähestyin tätä ruuhkapaikkaa, huomasin parin metrin etäisyydellä naisista talon vierustaa nuuhkivan koiran, joka todennäköisesti kuului jommalle kummalle naisista. Lähestyin tätä luu- ja lihabarrikadia kieli keskellä suuta, etten törmäisi mihinkään elävään olentoon. Noin parin metrin etäisyydellä naisista vetäisin kaikki jarrut yhtäkkiä pohjaan ja meinasin mennä pyöräni kanssa mukkelismakkelis. Miksikö?

Hoksasin että toinen naisista, joka oli selin minuun päin, piteli käsissään talutushihnaa jossa pieni puudelinsa oli kiinni. Naiset toisella puolella katua, ja koira toisella. Kadun yli oli siis viritetty kavala ansalanka, tietysti pahaa aavistamattomien pyöräilijöiden pään menoksi. Ja sitä hihnaa oli melkein mahdoton havaita. Kun sain itseni ja pyöräni oikaistua, karjaisin naisille, että katsoisivat vähän mihin pysähtelevät ja miten koiraansa taluttavat. Ujuttauduin ansalangan ali, ja jatkoin matkaani. Rouvashenkilöt katsoivat vain hölmöinä perääni, mutta sanaakaan ei suustaan päässyt.

No, onneksi sain pyörän pysäytettyä, eikä kenellekään käynyt kuinkaan. Olisi saattanut puudeli tehdä voltin jos toisenkin, jos olisin pyörällä ajanut suoraan hihnaa päin. Mutta huonolla tuurilla olisin tehnyt minäkin.

Ihmeellisiä törppöjä aikuiset ihmisetkin kuitenkin ovat liikenteessä. Varsinkin jalankulkijat ja pyöräilijät tekevät usein varsin omalaatuisia ratkaisuja, puhumattakaan sauvakävelijöistä tai sauvarullaluistelijoista. Joskus olen meinannut saada kepistä silmään. Onneksi kevyessä liikenteessä vauhdit ja massat ovat kuitenkin toista luokkaa kuin moottoriajoneuvoilla liikuttaessa.

Ja kyllä niitä liikenteessä hortoilijoita on sekä miehissä että naisissa.

Vierailija

Vanhemmat naiset, joilla ei ole ajokorttia, ovat kaupungeissa todellinen vaara heidän liikennekäyttäytyminensä arvaamattomuuden vuoksi. siksi varonkin näitä naispyöräilijöitä ja lapsia erityisen tarkasti. Miehet eivät asiaa ymmärrä, vaan luulevat naisten liikkuvan samalla logiikalla kuin hekin.

Vierailija

Liittyneekö asiaan, mutta tämän olen havainnut: jos ajan pyörällä pyörätiellä ja edessä on akkalauma menossa samaan suuntaan (koostumus 1-3 akkaa kakaroineen ja rattaineen), niin lauma valloittaa koko tien leveyden. Ohi on mahdoton päästä. Jos joku rako on jossain, ei siitäkään uskalla mennä koska kuitenkin joku akka hyppää siihen eteen viime hetkellä. Pakko on jarruttaa ja menettää hyvä vauhti.

Toisaalta, jos käytän fillarin lakisääteistä pirikelloa ennakkovaroituksena, akat pomppaavat metrin ilmaan ja mulkoilevat ilkeästi ikäänkuin olisin heitä tarkoituksella pelästyttänyt, vaikka pelkästään heidän omaa turvallisuuttaan ajattelin. Joku roti olisi tähänkin holtittomuuteen saatava. Akkalaumat oikeanpuoleisen liikenteen piiriin niinkuin lakikin sanoo!

Vierailija
CE-hyväksytty
Nyt on kyse siitä, että tänään aamulla kävelin jalkakäytävää pitkin.
[size=67:31rn4h3d]minulla on ollut[/size:31rn4h3d]
Edesäni tarpoivat mies ja nainen. Noin nelikymppisiä ja elkeistään päätellen pariskunta.
[size=67:31rn4h3d]elämässäni huonoja[/size:31rn4h3d]
Tässä tapauksessa myös pyöräilijälle olisi kuulunut pieni kaista. (Siitä, että saako
[size=67:31rn4h3d]kokemuksia naisten kanssa[/size:31rn4h3d]
kyseisellä pätkällä liikkua polkupyöräilijänä, voidaan keskustella myöhemmin.)

Rivien väliin on vaikea lisätä tekstiä jälkeenpäin ja vitsi kuulemma on huono, jos se pitää selittää, mutta menköön unettoman yön piikkiin.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Joskus tuntuu, että autokoulu pitäisi olla pakollinen kaikille. Nimenomaan ajokortittomat kanssakulkijamme ovat se hankalin kohdattava. Kevyenliikenteenväylää kuljetaan väärää puolta ja väistetään mihin suuntaan sattuu. Väistämissäännöt eivät koske heitä itseään. Hankala on myös tilanne, missä kaksi kohtaavaa polkupyörää rupeaa vatkaamaan tankojaan hassusti Näin käy minulle usein. Yleensä lopulta päädyn väkisin sivuuttamaan vastaantulijan lailliselta puolen, vaikka laiton olisi vapaampi. Nämä väistämissäännöt kun ovat itsellä suurinpiirtein selkäytimessä, niin tuurilla taivaltavat aiheuttavat hankaluuksia.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Cubemon
CE-hyväksytty
Nyt on kyse siitä, että tänään aamulla kävelin jalkakäytävää pitkin.
[size=67:8p5xyjto]minulla on ollut[/size:8p5xyjto]
Edesäni tarpoivat mies ja nainen. Noin nelikymppisiä ja elkeistään päätellen pariskunta.
[size=67:8p5xyjto]elämässäni huonoja[/size:8p5xyjto]
Tässä tapauksessa myös pyöräilijälle olisi kuulunut pieni kaista. (Siitä, että saako
[size=67:8p5xyjto]kokemuksia naisten kanssa[/size:8p5xyjto]
kyseisellä pätkällä liikkua polkupyöräilijänä, voidaan keskustella myöhemmin.)

Rivien väliin on vaikea lisätä tekstiä jälkeenpäin ja vitsi kuulemma on huono, jos se pitää selittää, mutta menköön unettoman yön piikkiin.

En olisi välttämättä ymmmärtänyt vitsiäsi, ellet olisi alkanut selittämään. Kiitos siis sinulle siitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat