Iso mela vs airo

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitä eroa on airolla ja isolla melalla? Miten ne määritellään? Mulla on molemmat.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Minun käsitykseni mukaan airo= vehje joka vaatii parin ja on aina kiinni veneen laidassa, Mela = vehje jota pidetään käsissä ja joko pidetään perää tai melotaan välillä puolta vaihtaen.

Vierailija
CE-hyväksytty
Mitä eroa on airolla ja isolla melalla? Miten ne määritellään? Mulla on molemmat.

Miten sä näät noissa eron, jos tiedät, ett sulla on molemmat?

Mull ei oo airoo, mela vaan.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

4D-törkymentissä tuotiin esiin ison melan kannattajien suuntautuneisuus aika selvästi. Eli vastausta ei tule itse asiaan noista dokumenteistakaan. Eli pitäisi varmaan todeta, että se mela nyt vaan on.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Airolla ja melalla saattaa olla murteisiinkin liittyviä eroja. Minulle airossa on aina ollut hankain, joka on kiinteästi veneen reunassa kiinni. Mela on vapaasti kädessä pidettävä, koosta riippumatta. Melalla voidaan joko "pitää perää" toisen soutaessa, tai sitten meloa itsenäisesti joko yksin tai useampien melojien kanssa.
Yleisesti ottaen asia on joko näin tai sitten se on toisella tavalla

Vierailija

Airola ja melalla on ihmisen fysiologiaan vaikuttava ero. Airon mekanismi sallii käyttää jalka- ja selkälihaksia tehokkaammin hyödyksi. Haittana on olla selin menosuuntaan.
Airojen käyttö vaatii myös enemmän tilaa sivusuunnassa, joten se ei sovi kuin avoimeen veteen.

Vierailija

Tietää kirjoitti: "Airojen käyttö vaatii myös enemmän tilaa sivusuunnassa, joten se ei sovi kuin avoimeen veteen."

Tarkoititko tuolla sitä, että kylpyammeessa ei soutaminen onnistu?

Vierailija
Tarkkailija
Tietää kirjoitti: "Airojen käyttö vaatii myös enemmän tilaa sivusuunnassa, joten se ei sovi kuin avoimeen veteen."

Tarkoititko tuolla sitä, että kylpyammeessa ei soutaminen onnistu?

Se riippuu tilanteen kontekstista. Soutaja asettama tavoitteen täyttyminen tai täyttymättömyys määrää hänen tulkintansa asiasta. Se siis voi onnistua hänen tulkinnastaan riippuen.
Soutu voi olla myös vertauskuvallinen ele, jolloin kriteerit onnistumiselle voivat olla vähäiset.
Yrityskin soutaa voidaan painottaa niin että se tulkitaan onnistumiseksi.
Pakonomaisen soutamisen vähentämiseksi, on vähäisempi tulos tavoiteltavaa.

Vierailija

Airoilla soudetaan ja melalla ohjataan venettä. Mela on kylläkin turha, kun airoillakin sen pystyy tekemään. mela on leveämpi kuten huomaat.

Vierailija

Airoilla soudetaan ja melalla ohjataan venettä. Mela on kylläkin turha, kun airoillakin sen pystyy tekemään. mela on leveämpi kuten huomaat.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
kabus
mela on leveämpi kuten huomaat.

Mistä? Jos teen puusta ison melan ja se muistutaa airoa, onko se silloin mela vai airo? Jos kirjoitan melan varteen sanan airo, mitäs se se sitten tarkoittaa? Jos mä sanon, että mulla on mela, niin onko mulla silloin mela vai airo, jos muut sanovat että mulla on airo?

Vierailija
CE-hyväksytty
kabus
mela on leveämpi kuten huomaat.

Mistä? Jos teen puusta ison melan ja se muistutaa airoa, onko se silloin mela vai airo? Jos kirjoitan melan varteen sanan airo, mitäs se se sitten tarkoittaa? Jos mä sanon, että mulla on mela, niin onko mulla silloin mela vai airo, jos muut sanovat että mulla on airo?

Silloin muut ovat väärässä. Melan pää joka laitetaan vateen j(os et tajunnut)on leveämpi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat