Mitä kaikkea ilmassa on?

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Eli ilmassahan kulkee radioaallot, voi olla sähköä salaman muodossa ja vaikka mitä, oisko mahdollista selvittää että mitkä tekijät antaa kaikelle tällaiselle edellytyksen?
Jos vähän miettii niin ihminenkin käyttää tilaa ja ajatukset kulkevat läpi tämän ilman. Luonnonlait ovat olemassa mutta miten ne voivat olla siinä muodossa että myös luonnonkappaleet voivat hyödyntää ilman tarjoaman vakion. Esimerkiksi kaukosäätimellä kun leikki niin signaali kulkee ilmaa pitkin ja valo valaisee itseään ilmaa vasten. Kuinka voisi edes kunnolla ilmaa tutkia? Mua kiinnostaa kovasti nämä asiat, onko kellään mitään lisättävää tai tietoa asiasta?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Otsikosta tuli mieleen lähinnä, että ilmassa on siitepölyä, hiekkapölyä, hyttysiä, kosteutta, muita pienhiukkasia, hajuja ja feromoneja.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kävin ulkona. Siellä sataa. Vettä on ilmassa.

Ihmisen ajatukset eivät kulje ilmassa. Paitsi, jos puhuu tai huutaa tarpeeksi ja vastapuoli ymmärtää.

Vierailija

Wikipedia tietää mitä ilmassa oikein on:

Wiki

Yleistä

Ilmakehä, ilma, koostuu pääasiassa (prosenttiosuudet on ilmoitettu ilmalle, joka ei sisällä vesihöyryä)

* typestä (78,08 %),
* hapesta (20,94 %),
* argonista (0,93 %),
* hiilidioksidista (0,038 %)
* sekä muista kaasuista.

Ilma sisältää myös vesihöyryä (0–5 %) ja kiinteitä hiukkasia.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Volitans

Ihmisen ajatukset eivät kulje ilmassa. Paitsi, jos puhuu tai huutaa tarpeeksi ja vastapuoli ymmärtää.

missä ne ajatukset sitten on? sun pää vie jonkun alueen ilmasta joka vaan muuttuu kun sä liikut mutta suun päähaän on oikeasti tietyllä alueella ja siinä alueella pitäisi olla aika monimutkaisia kuvioita jotka antaa mahdollisuuden kaikkeen jopa ajatteluun, eikö?

ja nyt mä en puhu niistä asioista kuten:

typestä (78,08 %),
hapesta (20,94 %),
argonista (0,93 %),
hiilidioksidista (0,038 %)

vaan tavallaan ilmassa olevasta älystä - "moottoreista"

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
deep'n'dark
Volitans

missä ne ajatukset sitten on? sun pää vie jonkun alueen ilmasta joka vaan muuttuu kun sä liikut mutta suun päähaän on oikeasti tietyllä alueella ja siinä alueella pitäisi olla aika monimutkaisia kuvioita jotka antaa mahdollisuuden kaikkeen jopa ajatteluun, eikö?

Ajatukset ovat päässä, tarkemmin ottaen kyse on aivojen hermosolujen välisistä sähkökemiallisista yhteyksistä.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Volitans
deep'n'dark
Volitans

Ajatukset ovat päässä, tarkemmin ottaen kyse on aivojen hermosolujen välisistä sähkökemiallisista yhteyksistä.

Tiedänhän mä että ajatus itse on päässä mutta se on silti tässä tilassa missä oot, kun ei olla ratkottu vielä niin monia asioita niin on syytä epäillä että tilat missä ollaan on kaikkea mahdollista. Ei ihminen tiedä edes miten elämä on saanut alkunsa - jos yhtäkkiä joku bakteeri-esi-isä on ruvennut elämään tyhjästä niin on ilmassa pakko olla jotain mikä antaisi sille edellytyksen.

Vierailija
deep'n'dark

Niiiiin.... mä en ola niinkään ajatellut yksittäisen ihmsen ajatuksia. Mutta kun mulla on hyvä ajatus ja kerron sen sulle, niin meillä molemmilla on silloin sama hieno ajatus. Eikö? Ja jos se on oikein hyvä ajatus, niin kohta sen tietää kaikki...
Mun mielestä meillä on täällä "ajatusmaailma", jossa on kaikki maailman ajatukset: tieteelliset, uskonnolliset, vähemmän tieteelliset... siis kaikki, mitä ihmiset ajattelee. Toisten ajatukset saa suuremmat voimat ja joidenkin ajatukset unohdetaan. Mun mielestäni tämä enemmistöpolitiikka ajatuksissa ei ole kovin viisasta, mutta näin se vaan menee.

Itse henkilökohtaisesti tykkään surffata tässä ajatusmeressä ja ihmetellä ihmisten aatoksia ja mielipiteitä. Se että löydänköä sitten sen lahdenpoukaman, jossa asustelisi sellaisia, jotka jakavat samat ajatukset mun kanssani, jää nähtäväksi. Mutta ei se ehkä ole tärkeätäkään. Ehkä tärkeintä on tunteane omat ajatuksensa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
sammalillanukkuja
deep'n'dark

Niiiiin.... mä en ola niinkään ajatellut yksittäisen ihmsen ajatuksia. Mutta kun mulla on hyvä ajatus ja kerron sen sulle, niin meillä molemmilla on silloin sama hieno ajatus. Eikö? Ja jos se on oikein hyvä ajatus, niin kohta sen tietää kaikki...
Mun mielestä meillä on täällä "ajatusmaailma", jossa on kaikki maailman ajatukset: tieteelliset, uskonnolliset, vähemmän tieteelliset... siis kaikki, mitä ihmiset ajattelee. Toisten ajatukset saa suuremmat voimat ja joidenkin ajatukset unohdetaan. Mun mielestäni tämä enemmistöpolitiikka ajatuksissa ei ole kovin viisasta, mutta näin se vaan menee.

Itse henkilökohtaisesti tykkään surffata tässä ajatusmeressä ja ihmetellä ihmisten aatoksia ja mielipiteitä. Se että löydänköä sitten sen lahdenpoukaman, jossa asustelisi sellaisia, jotka jakavat samat ajatukset mun kanssani, jää nähtäväksi. Mutta ei se ehkä ole tärkeätäkään. Ehkä tärkeintä on tunteane omat ajatuksensa.

Niinhän se on, mä usein puhun jostain mistä muut eivät ja siis myös ajattelen, ja olen sitä mieltä että ilman eli tilan älyllisestä mekanismista ei tiedetä vielä paskan vertaa.

Vierailija

Johan on sekoilua. Kaukosäätimen signaalit ja muutkin sähkömagneetiset aallot kulkevat kyllä ilmattomassakin tilassa (paremminkin kuin ilmassa). Foneettiset ajatukset taas välittyvät ilmassa äänenä eli paineenvaihteluina (elä sie Savor nyt innostu näistä paineista). Jos tarkoitat telepatiaa, se toimii jos toimii myös tyhjiössä, ei siihen ilmaa tarvita.

"Luonnonlait ovat olemassa mutta miten ne voivat olla siinä muodossa että myös luonnonkappaleet voivat hyödyntää ilman tarjoaman vakion."

Minkä ihmeen vakion?

"...ja valo valaisee itseään ilmaa vasten. Kuinka voisi edes kunnolla ilmaa tutkia?"

Käsittämätöntä horinaa ensin, mutta sitten selkeä kysymys ja tässä vastaus: kyllä ilmaa voi kunnolla tutkia - sitä on harrastettu jo satoja vuosia.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
IFEUN
Johan on sekoilua. Kaukosäätimen signaalit ja muutkin sähkömagneetiset aallot kulkevat kyllä ilmattomassakin tilassa (paremminkin kuin ilmassa). Foneettiset ajatukset taas välittyvät ilmassa äänenä eli paineenvaihteluina (elä sie Savor nyt innostu näistä paineista). Jos tarkoitat telepatiaa, se toimii jos toimii myös tyhjiössä, ei siihen ilmaa tarvita.

"Luonnonlait ovat olemassa mutta miten ne voivat olla siinä muodossa että myös luonnonkappaleet voivat hyödyntää ilman tarjoaman vakion."

Minkä ihmeen vakion?

"...ja valo valaisee itseään ilmaa vasten. Kuinka voisi edes kunnolla ilmaa tutkia?"

Käsittämätöntä horinaa ensin, mutta sitten selkeä kysymys ja tässä vastaus: kyllä ilmaa voi kunnolla tutkia - sitä on harrastettu jo satoja vuosia.

No niin - nyt tuli ensimmäinen tapaus joka marisee ja vinkuu ja luulee tietävänsä kaiken.

Jos ilmalla tarkoitin tilaa niin sä väität että pisteestä A pisteeseen B signaali kulkeee miten? Kyllä mä oon varma ettet säkään tiedä paljon mitään eikä pahemmin kukaan muukaan että mitä pitäää sisällään universiumin tila - ja vakiolla tarkoitin luonnonlakien vakioita joita ilman tuskin asiat sellaisenaan toimisivat.

Vierailija
deep'n'dark
IFEUN

Minkä ihmeen vakion?

No niin - nyt tuli ensimmäinen tapaus joka marisee ja vinkuu ja luulee tietävänsä kaiken.

Jos ilmalla tarkoitin tilaa niin sä väität että pisteestä A pisteeseen B signaali kulkeee miten? Kyllä mä oon varma ettet säkään tiedä paljon mitään eikä pahemmin kukaan muukaan että mitä pitäää sisällään universiumin tila - ja vakiolla tarkoitin luonnonlakien vakioita joita ilman tuskin asiat sellaisenaan toimisivat.

Lisää käsittämätöntä horinaa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
IFEUN
deep'n'dark
IFEUN

Minkä ihmeen vakion?

Tai sitten sä et kykene vaan ymmärtämään

Vierailija
deep'n'dark
IFEUN
deep'n'dark
IFEUN

Minkä ihmeen vakion?

Tai sitten sä et kykene vaan ymmärtämään

Taidat olla oikeassa. En kykene ymmärtämään horinoitasi. Tuskin kukaan muukaan.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Kato kun sä oot luultavasti sellainen tyyppi joka teorioissa turvautuu vaan jo kästeltyyn tietoon etkä sellaiseen josta ei vielä tiedetä. Sinulle se on horinaa mutta minulle jotain uutta - jotain mielenkiintoista. Tilan toimivuutta tuskin ollaan paljoa tutkittu - noi vastuksesi että tää toimii näin ja tää noin ei kerro tilan toimivuudesta sillä tavalla miten mä niistä ajattelen. Kiitos kun yritit anyway

Vierailija
deep'n'dark
Kato kun sä oot luultavasti sellainen tyyppi joka teorioissa turvautuu vaan jo kästeltyyn tietoon etkä sellaiseen josta ei vielä tiedetä. Sinulle se on horinaa mutta minulle jotain uutta - jotain mielenkiintoista. Tilan toimivuutta tuskin ollaan paljoa tutkittu - noi vastuksesi että tää toimii näin ja tää noin ei kerro tilan toimivuudesta sillä tavalla miten mä niistä ajattelen. Kiitos kun yritit anyway

Miten tila toimii? Kerro ihmeessä, jos tiedät. Tai edes arvaat. Olisi kiva kuulla, koska sekava horina on joskus aika viihdyttävää. Tosi on, että turvaudun "kästeltyyn" ja varmennettuun tietoon. Ei minulla ole aavistustakaan miten turvautua "sellaiseen josta ei vielä tiedetä". Anyway.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat