Potter-kirjan hype

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Akateeminen tilannut 10 000 kpl uutta Harry Potter kirjaa", "jonoja
aamusta kirjakauppojen edustalla"...

Uskomatonta, kuinka taikauskoinen hömppä myy ... kannattaako enää
yrittää kirjoittaa mitään vakavaa ?

Lapset ja lapsenmieliset kirjajonoissa, Mattikin, mutta ihmekös ...

Joku väitti täällä, että Harry Potter on homo. No, brittien sisäoppilaitos ..
kyldyyrihomot hesarissa ainakin ylistävät niin, että voi uskoa ....

Kommentit (11)

Vierailija

Äläs nyt, Harry Potterit on hyviä kirjoja, eivät mitään lastenkirjoja. Nuortenkirjoja, kaikenikäisten kirjoja.

No, tuo koko yön jonottaminen kyllä on naurettavaa, mutta hyviä ne kirjat ovat.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ceric
Äläs nyt, Harry Potterit on hyviä kirjoja, eivät mitään lastenkirjoja. Nuortenkirjoja, kaikenikäisten kirjoja.

Ei se jonottaminen ole naurettavaa, ihan ymmärrettävää. Sama se missä ihmiset kavereittensa kanssa aikaa viettää.

Kirjat on kyllä ihan hypetettyä roskaa.

Vierailija
tiäremiäs
Ceric

Ei se jonottaminen ole naurettavaa, ihan ymmärrettävää. Sama se missä ihmiset kavereittensa kanssa aikaa viettää.

Niinno, kavereiden kanssa jonottaminen ihan kivaa, joskus. Mutta jos sen tekee pukeutuneena kaapuun ja meikkaamalla salamia otsan täyteen niin jotain on kyllä pielessä, se on outoa.

Oletko edes lukenut kirjoja?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ceric
tiäremiäs
Ceric

Niinno, kavereiden kanssa jonottaminen ihan kivaa, joskus. Mutta jos sen tekee pukeutuneena kaapuun ja meikkaamalla salamia otsan täyteen niin jotain on kyllä pielessä, se on outoa.

Oletko edes lukenut kirjoja?

En mää ole lukenut, enkä kattonut elokuvia.

Vierailija

Älä sitten sano että ne ovat hypetettyä roskaa, ihan hyviä ne ovat. Yliarvostettuja kuitenkin, se on totta.

Vierailija

Antaa ihmisten jonottaa, mitä te siinä taivastelette? Eiköhän itse kultakin löydy joku vastaava "luuranko" vaatekaapista.

Kirjat ovat viihdyttäviä ja taitavasti kirjoitettuja, joten en lainkaan ihmettele niiden suosiota. Yliarvostukseen en ota kantaa. Yleensä mikä tahansa suosittu asia tuntuu yliarvostetulta, jos ei siitä itse tykkää.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Jonotus on ihan yhtä järkevää kuín vaikka Star Wars -leffojen lippujen jonotus. Yksi tapa kertoa fanituksestaan muille; ilmiö, joka on ilmeisesti tullut Suomeenkin jäädäkseen. Lehti muuten "uutisoi" Potter-leffan lippujen jonotuksesta täällä.

Potter-kirjat sen sijaan ovat hyviä. Ylihypetettyjä varmasti, mutta paljon taitavammin kirjoitettuja kuin vaikka Kolme etsivää -kirjat, joita luettiin silloin kun minä olin ala-asteikäinen. Kirjojen kieli on hyvää, ja ihan kekseliästä, alkuperäiskielellä ja suomennoksinakin (Edit: siis Harry Potter -kirjojen, ei Kolmen etsivän).

Hyvä, että lapsille ja nuorille on tasokasta luettavaa ja hyvä, että yleensä lukevat. Toivottavasti Potter-kirjat innostavat lukemaan muitakin kirjoja. Näin on jossain määrin käynytkin, ainakin Eoin Colferin Artemis Fowl -kirjat ovat osin Pottereiden nostattaman fantasiabuumin ansiosta saaneet lukijoita.

Juu, ja vaikka minä Harry Potter -kirjoja pidänkin lasten ja nuorten kirjallisuutena, tunnustan lukeneeni jokaisen. Luen Deathly Hallowsinkin varmasti joskus.

Vierailija

itse en pidä potteria mitenkään
ihmeellisen hyvänä..

kakaran takia luin yhtä kirjaa..
ja katoin leffoja..
mutta ei vaan sytytä..
ei mitään sellaista että tajuisin tän "hysteerian"

taru sormusten herrasta on kanssa
samaa tasoa.. ihan kiva mutta ei mitenkään
uuber spesiaali..

Linnunradan käsikirja liftareille
on taas älyttömän hyvä..