Yh-äitien syrjintä Kiinan malli tuotu Suomeen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko näin, että Kiinan malli tuotiin Suomeen kun suomalaiset alkoivat veljeillä kiinalaisten kanssa 90-luvun puolivälin jälkeen? Muistan kun Ahtisaari vieraili Kiinassa joskus 1997 niin täällä nostettiin häly Kiinan ihmisoikeuksista.

Täällä Kiinan tavoista toimia yksinhuoltajien nujertamiseksi:

http://sanomat24.fi/keskustelu/index.ph ... .2#msg7159

Kommentit (14)

Vierailija

Et ilmeisesti ole yh-äiti Suomessa niin et voi tietää. Yh-äitejä on painostettu antamaan lapset huostaan. Nyt ehkä käytäntö muuttunut.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Ei äitini ainakaan kertoillut mitään kauhujuttuja siitä kun minä olin pieni ja hän oli yksinhuoltaja, vaikka hän oli opiskelija (minä valmistuin juuri ennen gradua, kuulemma) ja vakituinen työpaikkakin tapahtui vasta neljän ja puolen vuoden kuluttua syntymästäni. Toisaalta, kaikki tämä tapahtui kultaisella 70-80-luvulla jolloin presidentit olivat Kekkosia ja äitini sai aviottoman lapsen anteeksi vain olemalla suvun ensimmäinen maisteri.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Mutta kun ajatellaan kuinka 90-luvun puolivälin jälkeen huostaantotot moninkertaistuivat. Ja olen jutellut monien yksinhuoltajien kanssa.

Muutama vuosi sitten lastenvalvoja kysyi minulta, että annanko vähäksi aikaa pojan, nyt viisivuotias, huostaan, että saan kyllä takaisin kun tilanne rauhoittuu. Silloin oli minulla murrosikäinen tyttö juuri otettu huostaan - se oli hänen pelastuksensa, uskon niin -, avoero päällä ja äitini siirtyminen laitoshoitoon, josta olen kertonut täällä, ja tietenkin taloudelliset paineet. Sanoin silloin sosiaalityöntekijälle, etten anna. En ole väsynyt pojastani vaan kaikesta muusta. Se keskustelu jäi sitten siihen.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Mestariampuja PiPi
Sanoin silloin sosiaalityöntekijälle, etten anna. En ole väsynyt pojastani vaan kaikesta muusta. Se keskustelu jäi sitten siihen.

Yritettiinkö sinua pakottaa? Entä kuinkas Kiinassa? Miksi nyt halusit verrata Suomea Kiinaan?

Vierailija
PeterH
Mestariampuja PiPi
Sanoin silloin sosiaalityöntekijälle, etten anna. En ole väsynyt pojastani vaan kaikesta muusta. Se keskustelu jäi sitten siihen.

Yritettiinkö sinua pakottaa? Entä kuinkas Kiinassa? Miksi nyt halusit verrata Suomea Kiinaan?

Ei yritetty pakottaa. Mutta olen tuntenut olevani hyvinkin tiukan kontrollin ja tarkkailun alla, vaikka varmasti viranomaiset tietävät, etten käytä päihteitä enkä ryve missään. On tuosta ollut hyötyäkin: lapseni on saanut asianmukaista hoitoa. Hänen kehitys on ollut hieman viiveistä. Puhe alkoi luistaa vuosi sitten 4-vuotiaana ja fyysisesti on kömpelö, jopa arka. On isokokoinen.

Minun lastenvalvojani oli todella ammattitaitoinen, sen ovat kaikki, jotka ovat hänen kanssaan olleet tekemisissä, sanoneet. Hän kyllä katsoo sen lapsen edun. Meidän asiakkuussuhde on nyt päättynyt.

Mutta tuo Kiinan malli minulla tuli mieleeni, kun ajattelin kahden ensimmäisen lapseni huostaanottoa ja sijoitusta vuonna 1997. Vaikka lapseni sijoitettiin todella huonoon sijaisperheeseen, niin sosiaalityöntekijöille riitti, että "perhe on köyhä ja heillä on hyvä parisuhde".

Ja kun seurasi silloin sosiaalityöntekijän mielivaltaista toimintaa alueella, jossa asuin, ja miten hän kohteli yksinhuoltajia verrattuna perheisiin, joissa oli molemmat osapuolet, mutta päihteidenkäyttö hyvinkin näkyvää ja lapset "heitteillä", suojeluksen tarpeessa.

Sekä mitä olen kuullut monelta yksinhuoltajalta, joilla on lapset otettu tai olleet huostaanoton uhkan alla.

Vierailija

No onko se pakko jakaa sitä persettä iliman kortonkia ...
Sitten ruikutetaan yhteiskuntaa elättämään nämä äpärät.

Vierailija
Lapin Mies
No onko se pakko jakaa sitä persettä iliman kortonkia ...
Sitten ruikutetaan yhteiskuntaa elättämään nämä äpärät.

Kuuleppa Lapin Mies!

Mene nyt kiltisti äitisi tykö ja kysy, tulitko perseen kautta, ainakin näin voi kommenttisi takia päätellä ja isiltäsi voisit rientää kysymään, miksi ei käyttänyt kortonkia kun tommoinen vahinko pääsi käymään!

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Kuuleppa Lapin Mies!

Mene nyt kiltisti äitisi tykö ja kysy, tulitko perseen kautta, ainakin näin voi kommenttisi takia päätellä ja isiltäsi voisit rientää kysymään, miksi ei käytänyt kortonkia kun tommoinen vahinko pääsi käymään!

Ite on on elätetty, mitä on kylvetty ...

Vierailija

Tässä yksi työ, jossa joku on hakenut leipää lapselle:

Re: Pakkotyö kunniaan sanoo porvarihallitus

> > > > > Lipponen ja sen perseennuolijat ryöstivät
> > > Suomen!
> > > > > Olin sen yhdellä perseenuolijalla töissä,
> > > > > tempputyöllistettynä. Akka oli lihava kuin
> > > > Lipponen,
> > > > > haisi vanhalle viinalle töihin tullessa ja
> > > uudelle
> > > > > lounaalta palatessa. Puuskutti ja puhisi ja
> > > köhisi
> > > > > kuin keuhkotautinen ja valitti kun on niin
> > > > töitä...
> > > > >
> > > > > Tein ylitöitä ja koko ajan lisättiin
> töitä...
> > > > palkka
> > > > > oli 1200 euroa johon akka veti valtion ja
> > kunnan
> > > > > työllistämistuen. Sitten kehtasi akka
> virkata,
> > > > etten
> > > > > ymmärrä liike-elämästä mitään....
> > > > >
> > > > > Kai akalle, kun oli sitä "parempaa väkeä"
> > olisi
> > > > > minunkin pitänyt ryyppyrahoja vapaa-aikana
> > > tienata
> > > > ja
> > > > > perustaa haarakonttori firman asiakkaitten
> > > kanssa
> > > > > kuten eräät naikkoset....
> > > >
> > > > Tällaista se on se työssäkäynti: nuoleskelet
> > sitä
> > > > "parempaa takapuolta" ja mikään ei riitä...
> > > >
> > > > Kehtasi akka vielä sanoa, että minun pitää
> olla
> > > > kiitollinen, että oli ottanut töihin.....
> juupa
> > > > juu... tuollainen hyvä haltija!
> > >
> > > Laiskat tempputyöllistetyt ovat sosiaalipummeja
> ja
> > > toisten elätettävinä; he he he!
>
> Kaikki tärkeitä..... ei nyt suinkaan vaan ne, jotka
> kumartavat SUURTA TYÖNANTAJAA!

Tyypillinen esimerkki yrittäjästä, jolla ei ole hajuakaan kuinka organisoida vaan ja ainoastaan halia lisää asiakkaita, mutta ei ota ollenkaan huomioon, että työntekijöidenkin täytyisi tehdystä työstä saamallaan palkalla elää. Täysin demariyrittäjä! Ehkäpä palkka olisi maksettu, jos olisin ylistänyt rouva yrittäjää kuinka hyvä tyyppi hän on. Hän kun hoki puhelimessa jatkuvasti jollekkin, et "mä oon hyvä, mä oon sit hyvä".

Vierailija
PeterH
Mestariampuja PiPi

Mielenkiintoinen juttu kuitenkin sattui viime talvena. Poikani oli ennen joulua viikon tutkintajaksolla Jorvissa. Siellä minulle sanottiin, että poikani on kehitysvammainen. Perusteluina oli joitain höpöjuttuja: ei osaa laskea kuin 4:n - poikani laskee 30 - ei osaa käyttää saksia - käyttää saksia - tarvitsee apua päivittäisissä toiminnoissa - tuon ikäinen tarvitsee mielestäni -. Kysyin siellä, että miksi nyt halutaan kirjoittaa kehitysvammaisen paperit, niin minulle sanottiin, että kehitysvamma voi ilmetä viiveellä. Poikani tarhassa minulle sanottiin, että on helpompi saada tukia ja sijaisperheitä. Että niinpä!

Uusimmat

Suosituimmat