Hamppu - täydellinen ravintoaineko?

Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Törmäsin Wikipediassa lauseeseen: "Hamppu on ainoa tunnettu kasvikunnan tuote, joka sisältää ihmisen kaikki tarvitsemat 20 aminohappoa."

Onko hampulla ruokakäytössä mitään haittavaikutuksia? Missä hamppua myydän, mitä siitä voi tehdä, ja miten?

Ei, en jaksa googlata enkä myöskään kysellä elintarvikemyymälöistä.

Kommentit (8)

Vierailija
Olbe
Ei mitään muuta kun jotain prkl hippikauppoja!

*nauraa*

mitä sitten että on hippi kauppoja..
mukavahan siellä on käydä..
kerrankin näyttää erinlaiselta itse.. *nauraaa*

Vierailija
Olbe
Just jotain tämmmöistä pelkäsin. Ei mitään muuta kun jotain prkl hippikauppoja!

Joo, eivät nuo oikein ole suuren teollisuuden ja elintarvikejättien listoille päätyneet, mutta ravinteikasta kyllä on. Ymmärrän hippiangstin, en itsekään jaksa käydä enää Ruohonjuuressa liian kukkaisen miljöön takia.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Pahus. Minä kun elin toivossa, että jonkin superhypermarketin luomuosastolta löytyisi hamppuöljyä tjsp. Siirtynen siis soijaan, ellen saa nimimerkki omenalta kutsua grillibileisiin.

Vierailija

mm. body shop niminen ketju on lanseerannut oman hamppusarjansa, joka sisältää erilaisia rasvoja ja tököttejä.

hemp-jalkarasva sai parhaan hinta/laatu-suhde arvostelun arvostetun iltalehti-nimisen julkaisun jalkakänsäraadissa

Vierailija

punnitse ja säästä - kaupoista saa ostettua myös hampunsiemeniä, joita voi sitten itse jatkolajostaa haluamaansa suuntaan. Rohkea kotipuutarhuri voi laittaa muutaman jopa itämään ja kasvattaa itselleen lisää siemeniä lähes ilmaiseksi. Tosin vaarana on että joku kyttäävä naapuri soittaa poliisit paikalle, näissä asioissa Suomessa on tapana hutkia ensin ja tutkia vasta sitten.

Mitäs vikaa ruohonjuuressa on? Hyviä tuotteitahan ne siellä myyvät. Se on omaa sokeutta, jos kääreet ja miljöö vaikuttavat enemmän kuin tuotteiden laatu.

No, hippiangsti olkoot sallittu, koska sitä enemmistö sairastaa. Angstaan teitä sitten hippien keskuudessa.

Uusimmat

Suosituimmat