NAO - selitys sään heilahteluille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

NAO ( North Atlantic Oscillation ) - siinä se on !

Juha-Pekka Tikka puhuu taas viisaita päivän Iltasanomissa ( ss.19 ).

"Tieteellä ei ole mitään tekemistä konsensuksen kanssa. Konsensus on politiikkaa. Tieteessä konsensus on merkityksetöntä. Aina kun kuulet, että tiedemiesten konsensus on jotain mieltä, kurota kohti lompakkoasi, koska sinua huijataan" ( Michael Crichton ).

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No mitä se sitten puhuu? Siis muuta kuin siteeraa scifi-kirjailijaa, joka vääristelee tutkimustuloksia tutkimusten tekijöiden mielestä?

Vierailija

"Hyvässä keskustelussa keskustellaan aiheesta, ei keskustelijoista"

Noin pianko unohdit oman sloganisi ?

Osta oma Iltasanomat, 1,20 EUR.

Vierailija

En lue juorulehtiä, minulla on rahoilleni parempaa käyttöä. Onko tämän topicin tarkoitus saada ihmiset ostamaan Ilta-Sanomat vai luoda keskustelua jostain?

Vierailija

Niin, minä tiedän, että te luette (kommunisti)Kansan Uutisia, Lapin Kansaa
ja mikäs se ituiirojen aviisi oli, "Vihreä lanka", vai ?

Juha-Pekka on kuin huutavan ääni korvessa Erkon konsernissa, joka muutoin estää kaiken kriittisen debatin ilmastohumpasta.

Vierailija
tuc
En lue juorulehtiä, minulla on rahoilleni parempaa käyttöä. Onko tämän topicin tarkoitus saada ihmiset ostamaan Ilta-Sanomat vai luoda keskustelua jostain?

Olen pahoillani, jos sinulla ei ole 1,20 lehteen, se on netissäkin kyllä.

Huomaan, että toverisi Janina Andersonin tavoin et haluakaan kuulla/lukea
omistasi eriäviä mielipiteitä, vaan alat "kirkua". Typical green (red) !

Vierailija

Mitä minä nyt olen kirkunut? Ja mitä Janina on kirkunut?

Minulla on hyvinkin 1,20 lehteen. Kävin juuri tänään juttelassa TSE:n tietojärjestelmätieteen laitoksen proffan kanssa ja pitäisi olla koko syksyksi mielekästä ja kohtuupalkkaista hommaa tiedossa, ja jos miellyttää niin ehkä koko ensi vuodeksikin.

Vierailija

Hehee, hassua seurata kun kaksi trollia keskustelee. Tai no tästä tohtorista en tiedä vielä, mutta tuc on monella palstalla jo trolliksi paljastunut.

Vierailija
tuc
Mitä minä nyt olen kirkunut? Ja mitä Janina on kirkunut?

Minulla on hyvinkin 1,20 lehteen. Kävin juuri tänään juttelassa TSE:n tietojärjestelmätieteen laitoksen proffan kanssa ja pitäisi olla koko syksyksi mielekästä ja kohtuupalkkaista hommaa tiedossa, ja jos miellyttää niin ehkä koko ensi vuodeksikin.

No sehän kiva, onneksi olkoon !

Vierailija
Dr_Strangelove
NAO ( North Atlantic Oscillation ) - siinä se on !

Juha-Pekka Tikka puhuu taas viisaita päivän Iltasanomissa ( ss.19 ).

Niin. Tämä Tikka on siis se sama ilmastoasiantuntija, joka kuvasi Merikukan ja Matin ensimmäisen halauksen.

Vierailija

Tikka on Iltasanomien toimittaja. Ei hän itse noita todisteita ilmastohumppaa vastaan keksi, vaan etsii, aivan kuten tämä "tuc".
Sitten on väkeä, joka hieman ymmärtääkin alaa. Tutkimusraportteja
voi lukea "kuin piru raamattua" ja saada vahvistus mille vain.
Tavallinen toimittaja on tavallinen toimittaja, mutta yllättävää on,
että eräässä suuressa päivälehdessä, jääköön mainitsematta mikä ( ),
luonnontieteitäkin räpeltävät humanistiset yl´oppilaat ...
Tikka on harvinainen poikkeus joukossa, tietääkin jotain.

Vierailija
Dr_Strangelove
Tikka on Iltasanomien toimittaja. Ei hän itse noita todisteita ilmastohumppaa vastaan keksi, vaan etsii, aivan kuten tämä "tuc".
Sitten on väkeä, joka hieman ymmärtääkin alaa. Tutkimusraportteja
voi lukea "kuin piru raamattua" ja saada vahvistus mille vain.
Tavallinen toimittaja on tavallinen toimittaja, mutta yllättävää on,
että eräässä suuressa päivälehdessä, jääköön mainitsematta mikä ( ),
luonnontieteitäkin räpeltävät humanistiset yl´oppilaat ...
Tikka on harvinainen poikkeus joukossa, tietääkin jotain.

Jaa. Mitähän hän tuosta North Atlantic Oscillationista sanoo?

Tiedemiehet ovat sitä mieltä, että kasvihuonekaasut nimenomaan vaikuttavat tähän NAO:on ja sen toimintaan.

Observations suggest that the AO, and the more spatially
confined North Atlantic Oscillation (NAO), have exhibited
a positive trend since the early 1980s (TWa; Hurrell, 1995),
which Shindell et al. [1999] attribute to greenhouse gas induced
climate warming based on model simulations.

Lähde

We find statistical evidence that the radiative forcing by increasing CO2 concentration has a significant influence on the simulated variability of the North Atlantic Oscillation on time scales of 60 y and longer, independent of the initial conditions and the model version. The seasonal response is strongest in late summer and winter.

Lähde

Vierailija
IceCold
Hehee, hassua seurata kun kaksi trollia keskustelee. Tai no tästä tohtorista en tiedä vielä, mutta tuc on monella palstalla jo trolliksi paljastunut.

Ja sinusta kertoo jotain jo se, että suurin osa viesteistäsi tällä foorumilla käsittelee minua ja minun henkisiä ominaisuuksiani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat