Huumetestit ja kieltäytyminen niistä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Saavatko kaikki työnantajat vaatia huumetestiä? Mitä jos kaupan kassa tai myynipäälikkö kieltäytyy?' Mitä jos ise kieltäytyy huumetestistä yksityisyyten vedoten? Kait mahdollista?

Ja onko poliisin huumetesti pakollinen? Jos on ollut holannissa viikko sitten niin tuleeko sakkoja jos sieltä jäämiä? eli tutkiiko onko pilvessä vai niitä hajoamistuotteita kuten virtsa testissä työpaikoilla?

Kommentit (7)

Vierailija

Itse ainakin kieltäytyisin testistä ja haistattaisin pomolle, vaikkei olisikaan pelkoa positiivisesta näytteestä.

Vierailija

Kai niistä kieltäytyä saa mutta en kyllä kieltäytyis. Itekkin oon miettiny tota Hollanti juttua kun parit tuttuni on tehny sinne aika railakkaita reissuja. Itsekkin oon kyllä Damissa käyny mutta en silloon mitään ottanu, olin 14v. Mitenkähän oikeesti menee pykälät tässä koska jos siellä vähän jotain huppeliheinä tyyppistä tipsuttelee/syö niin silloonhan ei kyllä riko mitään lakia. Onko kellään tietoo/faktoja??

Vierailija

Jos kieltäytyy niin eiku prkl potkut perseelle! Lisäksi kieltäytyjiä ei kannata ottaa töihin! Minä en ainakaan ota!

Säännölliset testit pakollisiksi ainakin näihin ammatteihin:

Kaikki sairaanhoitajat ja lääkärit!
Poliisit
Taksikuskit ja ambulanssin kuljettajat
Palomiehet ja muut pelastustyöntekijät
Kansanedustajat
Lastentarhan ja peruskoulun opettajat

ID10T
Seuraa 
Viestejä1677
Liittynyt3.10.2007

Mites olisi, jos huumetestit olisivatkin vapaaehtoisia ja puhtaan tuloksen antajat saisivat palkkion. Jos testien järjestäminen koko poppoolle tulisi liian kalliiksi, voisi osallistujamäärää firmassa rajoittaa esim. 10 ensin ehtineesen. Lisäksi kuukausittaisen testin esim. 10 kertaa putkeen läpäisseet saisivat lisäpalkkion. Näin tulisi varmistettua, ettei näiden henkilöiden ole tullut harrastettua kiellettyjä aineita lähes vuoteen.

Systeemin etuna olisi se, ettei se leimaisi ketään ja "suoraselkäiset" saisivat kuitenkin pönkitystä puhtaalle aatteelleen. Ja ehkä se saamatta jäänyt palkkio kannustaisi muita puhtaampaan elämään.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Minäkin olen pari kertaa joutunut käymään. Ei minulla muuten mitään sitä vastaan olisi ollut, mutta kun työnantaja ei antanut mennä työajalla, vaan olisi pitänyt parin tunnin reissu tehdä vapaa-ajalla työnantajan kotkotuksien vuoksi! Olin jo ehtinyt ajankin varaamaan samalle päivälle, kun aamulla sain kehotuksen testeihin menemään, mutta piti perua. Eikä auttanut sekään, että seuraavalle kolmelle viikolle työvuorot oli jo annettu, ja kyseinen terveyskeskus on kiinni työajan ulkopuolella.

Tuli tutustuttua työehtosopimukseen, jonka mukaan kaikki työnantajan määräämät terveystarkastukset tai niihin rinnastettavat asiat pitää voida hoitaa työajalla, ilman että menettää palkkaa. Kävin sitten myöhemmin enempiä kyselemättä työajalla.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mahtaako ne minua poliisiksi päästää jos en pysty antamaan huumenäytettä koska on ujopissa? Voiko testin tehdä jollain muulla tavalla?

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat