Mitä turhia lakeja ja sääntöjä on?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mitä turhia on olemassa, mitä kaikkee ne on keksinyt mikä ei toimi tai ole tarpeellinen.

Mikä sääntö kyrsii ihmistä, kertokaa esimerkkejä mikä teitä ottaa päähän.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

http://www.dumblaws.com/

Tuosta sivustosta on hyvä aloittaa.

Ikävä kyllä Suomesta vain yksi laki on päässyt mukaan, mutta se onkin sitäkin typerämpi, eli taksikuskien pitää maksaa rojalteja jos haluavat soittaa radiota taksissa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Televisiolupa.

Ylellä on lakisääteinen velvoite pitää yllä tv-lähetyksiä koko kansalle. Jos ei ole varaa, niin sossu maksaa tv-luvan.

Mutta kun on tämä tv-lupa, joka pitää maksaa. Siinä menee energiaa, vaivaa vaikka kuinka. Ja kun kaikki eivät tietenkään moista typeryyttä (siis maksamista) tee, niin tv-luvantarkastajat sitten pyörivät ympäri kaupunkia ja maaseutua vaan jahtaamassa, jos niillä kuitenkin on se telkkari.

Jokainen vähänkään älykäs ymmärtää, kuinka paljon tässä hukataan turhaan rahaa, työpanosta ja luontoa.

Vierailija
tuc
http://www.dumblaws.com/

Tuosta sivustosta on hyvä aloittaa.

Ikävä kyllä Suomesta vain yksi laki on päässyt mukaan, mutta se onkin sitäkin typerämpi, eli taksikuskien pitää maksaa rojalteja jos haluavat soittaa radiota taksissa.

Verrattuna Bushkaryssälandiaan, voimme olla tyytyväisiä.

Vierailija

Kieltolaki ottaa päähän. Siis ravintolatupakoinnin kieltolaki. Rahaa kyllä säästyy aikalailla, jos siitä jotain positiivista hakee, mutta silti vituttaa tämä holhoaminen.

dumblaws.com on tosiaan tarjonnut naurut, jos toisetkin.

Vierailija

Esim. kauppakeskuksen aulassa taulu: "Asiaton oleskelu kielletty".
Sitten siellä on kuitenkin penkit, joissa voi istua. Mitä siis on asiaton oleskelu ?

Vierailija
Ertsu
Esim. kauppakeskuksen aulassa taulu: "Asiaton oleskelu kielletty".
Sitten siellä on kuitenkin penkit, joissa voi istua. Mitä siis on asiaton oleskelu ?

Jos sinne ei ole muuta asiaa kuin ajan kuluttaminen, ilman muuta asioimista alueella niin silloin niitä penkkejä ei pitäisi käsittääkseni hyödyntää

Vierailija
12 Luku
Miten sikoja saa terhometsään laskea
1 §

Jos useammilla on yhteinen terhometsä, niin sopikoot keskenänsä oikealla ajalla, kuinka monta sikaa siinä voipi elättää, ja laskekoon sitten kunkin sinne sikoja metsäosansa mukaan. Jos joku heistä laskee sinne useampia, olkoon toisilla valta ottaa ne kiinni, ja hän vetäköön sakkoa [markan joka sialta] ja korvatkoon vahingon. Jos hänellä itsellänsä ei ole niin monta sikaa, kuin hän osallensa saisi elättää, olkoon hänellä valta vuokrasta laskea sinne muiden sikoja. Jos hän ei sitä tee, käyttäkööt toiset vapaasti hänen osansa.

Huomioikaa, että kyseessä on vain ja ainoastaan terhometsä.
osoitteessa: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1734/17340002

Vierailija

Tämänhetkinen tekijänoikeuslaki ja siihen liittyvä hyvitysmaksu.
Samaan aikaan kun on kopiointi tehty kielletyksi, jokaisesta tallennusvälineestä maksamme teostolle ja muille maksua kopioidusta musiikista.
Niin kauan kuin tuota maksua peritään, ei kopioin teko ostetusta tuotteesta voi mitenkään olla laitonta!

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1248

Ja miksi Suomessa joutuu maksamaan tekijänoikeus maksuja joutuu maksamaan monelle eri järjestölle?
En löytänyt uutista, mutta vähän aikaa sitten oli, että YLE on sopinut jo teoston kanssa nettilähetyksistä ja garnexin ja muiden kanssa käydään sovitteluja.
Suomessa pitäisi olla vain yksi järjestö joka hoitaa tekijänoikeusmaksut.

Vierailija

Huomen: ravintolatupakoinnin kieltolaki

Tuo on kyllä erittäin hyvä laki.
Jokaisella ON OIKEUS polttaa ja juoda mitä ikinä haluavatkaan, mutta miksi minun oikeuteni olla polttamatta ja hengittämättä tupakansavua pitäisi ESTÄÄ MINUN OIKEUTENI MENNÄ ravintolaan tai baariin.
Tupakointi ei rajoitu vain siihen joka polttaa, vaan kaikkiin samassa tilassa oleviin.

Eräs tuttuni käy/kävi ulkona tupakalla, vaikka pöydässä oli tupakointi sallittu ja muita se ei olisi haitannut. Hän ei kokenut ulkonakäyntiä mitenkään pahana vaikka oli kova pakkanenkin.

Vierailija
kolki
Tämänhetkinen tekijänoikeuslaki ja siihen liittyvä hyvitysmaksu.
Samaan aikaan kun on kopiointi tehty kielletyksi, jokaisesta tallennusvälineestä maksamme teostolle ja muille maksua kopioidusta musiikista.
Niin kauan kuin tuota maksua peritään, ei kopioin teko ostetusta tuotteesta voi mitenkään olla laitonta!

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1248

Ja miksi Suomessa joutuu maksamaan tekijänoikeus maksuja joutuu maksamaan monelle eri järjestölle?
En löytänyt uutista, mutta vähän aikaa sitten oli, että YLE on sopinut jo teoston kanssa nettilähetyksistä ja garnexin ja muiden kanssa käydään sovitteluja.
Suomessa pitäisi olla vain yksi järjestö joka hoitaa tekijänoikeusmaksut.

- Tilaa verkosta dvd:t - niin minä teen - sika halpaa ilman hyvitysmaksua.

Vierailija
kolki
Huomen: ravintolatupakoinnin kieltolaki

Tuo on kyllä erittäin hyvä laki.
Jokaisella ON OIKEUS polttaa ja juoda mitä ikinä haluavatkaan, mutta miksi minun oikeuteni olla polttamatta ja hengittämättä tupakansavua pitäisi ESTÄÄ MINUN OIKEUTENI MENNÄ ravintolaan tai baariin.
Tupakointi ei rajoitu vain siihen joka polttaa, vaan kaikkiin samassa tilassa oleviin.

Eräs tuttuni käy/kävi ulkona tupakalla, vaikka pöydässä oli tupakointi sallittu ja muita se ei olisi haitannut. Hän ei kokenut ulkonakäyntiä mitenkään pahana vaikka oli kova pakkanenkin.

Toisaalta minun mennessä baariin/ravintolaan selvinpäin täytyykö minun katsoa humalaisia jotka haastavat riitaa jos mistäkin syystä?

edit: tosin en ole koskaan ollut baarissa selvinpäin...

edit2: mutta silti ihmetyttää miksi porukka baareissa silti väkisin hakee tappeluita... viimeksi kun olin niin sain pari selvästi tarkoitettua tönäisyä ja yhden "lähes" tappelun sain aikaan kun nauroin väärässä kohtaan. Se selvisi sillä kun sanoin että osaan karatejudoultimate tappoiskun joka kohdistetaan rintalastaan niin että sydän pysähyy. ja ärisin vihaisesti. Meni muuten kaveri hiljaiseksi

Vierailija

Wyomingissa yli seitsemän intiaanin ryhmä on sotajoukko, jonka saa kuka vaan tappaa vapaasti. Olisipa meillä sama laki mopoilijoille ...

Vierailija

Monet maalliset lait ja säännöt ovat turhia ja jopa huonoja. Siksi pitäisikin tukeutua enemmän taivaallisiin Raamatun lakeihin myös maallisia lakeja laatiessa.

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Volitans
Televisiolupa. Ylellä on lakisääteinen velvoite pitää yllä tv-lähetyksiä koko kansalle. Jos ei ole varaa, niin sossu maksaa tv-luvan.

Korjaus: sossu ei maksa TV-lupaa kenellekään (Laki toimeentulotuesta, 2 luku 7a §)

Muutoin varsinaisen aiheen vierestä mainiten olen sitä mieltä, että YLE:n rahoitus tulisi ottaa suoraan veroista ja heittää romukoppaan resursseja turhaan syövä ja muutoinkin nykyaikaan soveltumattomana käsittämätön lupajärjestelmä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat