Rukoilkaamme!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minkälaisia rukouksia te käytätte? Tästä on oma suosikki. Rukous jolla aina päiväni lopetan. Rukouksen muoto hieman vaihtelee, mutta aina se alkaa näillä sanoilla!

Levolle laske Luojani, armias ole suojani.
Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi.

Tämä iltarukous, jonka jo lapsena opin on seurannut seurannut minua koko elämäni ajan tähän päivään asti ja myös tästä eteenpäin. Olen laskenut tämän rukouksen turvin pääni uneen lukuisia kertoja.

Jotenkin se aina rauhoittaa ja saan siitä voimaa nousta seuraavana päivänä ylös päivän askareisiin kiittämään Herraa!

Lapsena oppimani rukous toimii aivan samalla tavalla vielä nytkin kun päiväni käyvät jo elämän iltaan.

Minkälaisia rukouksia te käytätte?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

"Kaikkivaltias, armollinen Jumala on suuressa laupeudessaan armahtanut meitä. Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden hän antaa meille synnit anteeksi

ja lahjoittaa elämän ja autuuden. »Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

Vierailija

Minä rukoilen että yleinen ahdasmielisyys loppuisi viimein maailmasta (tai ainakin Suomesta) ja ihmiset vaikka lopettaisivat kuolemanjälkeiseen elämään ja paratiisiin uskomisen.

Rukoilen myös että kaikilla ihmisillä maapallolla olisi kaikki perustarpeet tyydytettyinä ja lapset saisivat viettää lapsuuttaa ja leikkiä kaikessa rauhassa kaikkialla maailmassa. Ihmisillä tietysti hyvä tahto.

Maailman eläimille tietysti toivotan samaa kuten edellä, eivätkä ne joutuisi ainakaan ihmisen ahneuden tahi tietämättömyyden takia kärsimään. Amen.

Vierailija

Minä "rukoilen" etteivät ateistit olisi niin kapeakatseisia, etteivät antaisi maailmassa tilaa sellaisille asioille, joita tiede ei ole vielä selvittänyt.

"Rukoilen" myös, että uskovaiset omisi totuutta.

Vierailija

Itse olen oppinut pienenä tällaisen rukouksen:
Minä lapsi pienoinen, illoin aamuin rukoilen.
Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan Isää aina kiitän.

Ateisit voivat pysyä poissa huutelemasta, sillä tämä on oikeastaan aika mielenkiintoinen aihe

Vierailija
Löysä paska
Minkälaisia rukouksia te käytätte? Tästä on oma suosikki. Rukous jolla aina päiväni lopetan. Rukouksen muoto hieman vaihtelee, mutta aina se alkaa näillä sanoilla!

Tämä iltarukous, jonka jo lapsena opin on seurannut seurannut minua koko elämäni ajan tähän päivään asti ja myös tästä eteenpäin. Olen laskenut tämän rukouksen turvin pääni uneen lukuisia kertoja.

Jotenkin se aina rauhoittaa ja saan siitä voimaa nousta seuraavana päivänä ylös päivän askareisiin kiittämään Herraa!

Lapsena oppimani rukous toimii aivan samalla tavalla vielä nytkin kun päiväni käyvät jo elämän iltaan.

Minkälaisia rukouksia te käytätte?

Taikauskoa, en harrasta.

Toisaalta rakastavan myötätunnon kohdistaminen itsensä lisäksi kaikkiin eläviin olentoihin tekee ihmiselle hyvää. Tätä voi harjoittaa aika yksinkertaisesti, aloittaa vaikka itsestä ja toivoo "olisitpa vapaa kärsimyksestä, löytäisitpä onnen, kasvaisitpa henkisesti", jota voi sitten laajentaa ihmisiin joihin on muutenkin rakastava suhde. Tästä voi sitten pikkuhiljaa laajentaa ihmisiin joihin on neutraali suhde ja sitten ihmisiin joihin on negatiivinen suhde. Lopulta rakastavan myötätunto ulottuu kaikkeen eläviin olentoihin, koska ne ovat samanlaisia kärsiviä ja onnea etsiviä olentoja kuin itse. Ei tuo mitään maailmassa muuta, mutta omassa suhtautumisessa ja psyykkeessä auttaa paremman asenteen löytämiseen muihin eläviin olentoihin.

Vierailija
skrahilpari
Minä rukoilen että yleinen ahdasmielisyys loppuisi viimein maailmasta (tai ainakin Suomesta) ja ihmiset vaikka lopettaisivat kuolemanjälkeiseen elämään ja paratiisiin uskomisen.

Rukoilen myös että kaikilla ihmisillä maapallolla olisi kaikki perustarpeet tyydytettyinä ja lapset saisivat viettää lapsuuttaa ja leikkiä kaikessa rauhassa kaikkialla maailmassa. Ihmisillä tietysti hyvä tahto.

Maailman eläimille tietysti toivotan samaa kuten edellä, eivätkä ne joutuisi ainakaan ihmisen ahneuden tahi tietämättömyyden takia kärsimään. Amen.

Kyllä.

Vierailija
rantapanda
missä vika..aina kun rukoilen niin oloni tuntuu hyvin tyhmältä?

Ei se mikään ihme ole, kyseessä on kuitenkin aika naurettava toiminta.

Vierailija
Löysä paska

Rukoileminen on kerjäämistä. Sitäpaitsi taivalla ei ole mitään, eli hukkaan meni sekin rukous (Raamattu, Tuomaan Evankeliumi).

Tämä on Minun Tunnustus - Lyhyt versio

A. Kaiken Luoja ei ole [usko]lainen. Kukaan Sielujen Valtakunnassa ei ole [usko]lainen. Kukaan minun sielullisessa sukupuussa ei ole [usko]lainen. Niin en myöskään Minä ole [usko]lainen. Kukaan ennen minua mainituista ei kanna ristiä sisällä eikä ulkona, niin en myöskään minä sitä kanna, koska se on puolestani jo kannettu. Minä en tee Luojan kuvaa enkä kuvaa pyhistä Äideistä tai pyhistä Isistä jotka ovat Sielujen Valtakunnassa. Minä en palvo kuvia, rakennusia tai mitään maan päällä tai vesissä maan alla. Minä en kumarra niitä enkä palvo niitä, kuten en myöskään palvo ja kumarra niitä jotka sellaisia esittää.

I. Minä tiedän kuka minä olen minun maallisen identiteettini ja sukupuuni, ja minun sielullisen sukupuuni kautta; Minä olen Suomalainen, minkään [muun]lainen minä en ole. Minä, minun mieleni, minun sieluni, minun sielullinen sukupuuni jossa on kaikkien esivanhempieni sielut, Sielujen Valtakunta jossa on kaikki pyhimmät Äidit ja kaikki pyhimmät Isät Luomisesta saakka, ja johon kaikkien veljieni ja siskojeni sielulliset sukupuut on sidottu maailmassa, joka on Ainut Luojan Pyhä Seurakuta ja Ainut Luojan Pyhä Sielullinen Yhteisö, ja Luoja on O I A. Ja me kaikki olemme 1. Sanat ja teot jotka yhdistää kaikki ihmiset Sielujen Valtakunnan kautta Luojaan on Sielujen Valtakunnasta ja Luojasta. Sanat ja teot jotka ei tee sitä, ei ole Sielujen Valtakunnasta eikä Luojasta.

O. Minun Tunnustus on laadittu Luojan ja Sielujen Valtakunnan Pyhän Kaavan ja Lain mukaan jonka nykyään tunnemme IO Käskynä. Jos sinä missään mielessä kiellät yhdenkään Minun Tunnustuksessa mainituista, kiellät kaikki jotka Minun Tunnustuksessa on mainittu, ja sen mukaan sinut myös tuomitaan; Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. IMI

" Se mikä ei lahkoile - ei ole rikkinäinen - on aito. "

" Piru ja sen oppi viittoo kaikkeen sellaiseen missä mitään ei ole tai sellaiseen minkä piru voi viedä k.e. taivas, sydän, henki, veri, liha, risti, Jeesus ristillä y.m.v. Mutta se ei koskaan viito sieluun koska sitä sillä ei ole ja sitä se ei voi viedä. "

http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=sukupuut

Vierailija

"Levolle laske Luojani, armias ole suojani.
Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi."

Isoäitini opetti tuon runon minulle aikoinaan näin:
"Levolle laskeudun, luojani,..."

Nyanssiero.

Vierailija

Ottamatta muuten kantaa kenenkään uskontosuuntiin, niin en pidä asiallisena tätä ketjua foorumilla. Mielestäni kaikki saavat olla uskovaisia mihin suuntaan tahansa, mutta muilla foorumeilla.

Vierailija
liis@
Ottamatta muuten kantaa kenenkään uskontosuuntiin, niin en pidä asiallisena tätä ketjua foorumilla. Mielestäni kaikki saavat olla uskovaisia mihin suuntaan tahansa, mutta muilla foorumeilla.

"Ennustaminen, varsinkin tulevaisuuden, on vaikeaa".

tulevaisuus : "TWLE VAI SWS"

MIELI M ISASI ja toiseen suuntaan ISASI M ILIMI

TAI
tulevaisuus : "TWLE VAI SWS" (VAI : ICI / ISI)

MIELE SI ISASI ja toiseen suuntaan ISASI SI LIMI

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat