Kysely: Homo ei kelpaa naapuriksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /07/547504

[size=150:mpmklkyc]Kysely: Homo ei kelpaa naapuriksi [/size:mpmklkyc]

[size=75:mpmklkyc]29.07.2007 05:55[/size:mpmklkyc]

Suomalaiset haluavat naapurikseen taustaltaan nuhteettoman, raittiin ja terveen - toisen suomalaisen. Joka viides ei kyselyn mukaan halua naapurikseen homoseksuaalia.

Suomalaisten vaatimuksia naapurinsa suhteen on selvitetty kyselytutkimuksessa. Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen Suomen Gallupilla teettämä kysely kertoo, että epätoivenaapureita ovat huumeiden käyttäjät (92 % vastaajista ei haluaisi naapurikseen), alkoholistit (78 %) ja henkilöt, joilla on rikosrekisteri (56 %).

Jopa viidennes suomalaisista ei halua naapurikseen homoa, maahanmuuttajaa tai aidsia sairastavaa.

15-24-vuotiaat suhtautuvat muita kielteisimmin lastentarhoihin, vanhusten ja vammaisten palvelukoteihin sekä nykyiseen naapuriinsa.

Vanhuksia taas ahdistavat homoseksuaalit, tunne-elämältään tasapainottomat, poliittisiin ääriryhmiin kuuluvat tai rikoksiin syyllistyneet.

[size=75:mpmklkyc]jatkuu[/size:mpmklkyc].................

Onko tiedekirjoittajilla kokemuksia hankalista naapureista. Esimerkiksi homoseksuaaleista. Löytyykö kuitenkaan laillisia keinoja hankalasta naapurista eroon pääsemiseksi. Onko laki ehkä liian väljä.

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija
Dr_Strangelove
Kansalla on terve ydin.

Upea kansa! Jopa 80% ottaa naapurikseen maahanmuuttajan, homon tai aidsia sairastavan. Kansan valtaisa enemmistö on siis henkisesti terve.

Vierailija
Leisola
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/547504

[size=150:7l8u3kqa]Kysely: Homo ei kelpaa naapuriksi [/size:7l8u3kqa]

[size=75:7l8u3kqa]29.07.2007 05:55[/size:7l8u3kqa]

Suomalaiset haluavat naapurikseen taustaltaan nuhteettoman, raittiin ja terveen - toisen suomalaisen. Joka viides ei kyselyn mukaan halua naapurikseen homoseksuaalia.

Suomalaisten vaatimuksia naapurinsa suhteen on selvitetty kyselytutkimuksessa. Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen Suomen Gallupilla teettämä kysely kertoo, että epätoivenaapureita ovat huumeiden käyttäjät (92 % vastaajista ei haluaisi naapurikseen), alkoholistit (78 %) ja henkilöt, joilla on rikosrekisteri (56 %).

Jopa viidennes suomalaisista ei halua naapurikseen homoa, maahanmuuttajaa tai aidsia sairastavaa.

15-24-vuotiaat suhtautuvat muita kielteisimmin lastentarhoihin, vanhusten ja vammaisten palvelukoteihin sekä nykyiseen naapuriinsa.

Vanhuksia taas ahdistavat homoseksuaalit, tunne-elämältään tasapainottomat, poliittisiin ääriryhmiin kuuluvat tai rikoksiin syyllistyneet.

[size=75:7l8u3kqa]jatkuu[/size:7l8u3kqa].................

Onko tiedekirjoittajilla kokemuksia hankalista naapureista. Esimerkiksi homoseksuaaleista. Löytyykö kuitenkaan laillisia keinoja hankalasta naapurista eroon pääsemiseksi. Onko laki ehkä liian väljä.

Uutisten vääristely lienee nykyään lahkolaisuskovaisille rutiinia. Olisiko vaatinut liikaa tutustua alkuperäiseen lähteeseen Sunnuntaisuomalaiseen.

Suomi on täynnä esimerkkejä tiukille joutuneesta naapurisuvaitsevaisuudesta. Äläkkä nousee usein, kun asuinalueelle kaavaillaan esimerkiksi alkoholistien parantolaa tai mielenterveyskuntoutujien asuntolaa. Asukasaktiivit soittelevat huolissaan viranomaisille ja allekirjoittavat adresseja sekä valituskirjelmiä.

Kaikkein epätoivotuimmat naapurit ovat huumeidenkäyttäjät ja alkoholistit. Sunnuntaisuomalaisen Suomen Gallupilla teettämän kyselyn mukaan 92 prosenttia suomalaisista ei haluaisi naapurikseen huumeidenkäyttäjää. Alkoholistin torjuu 78 prosenttia vastaajista. Saman verran vastustusta herättää huumeneulojen vaihtopiste. Enemmistö eli 56 prosenttia karsastaa naapureinaan myös ihmisiä, joilla on rikosrekisteri.

http://media.keskisuomalainen.fi/sunnun ... 7979.shtml

Homoseksuaalit ovat tässä kysymyksessä vain pieni vähemmistö ja kuten alkuperäislähteestä linkittämästäni taulukosta näkyy, niin kaikkein kovinta vastustus näyttää olevan kepulaisilla miehillä. Kyse lienee juuri näistä pahimmista peräkammarin pojista. Lisäksi on huomioitava kysymyksenasettelu, joka tällaisessa tutkimuksessa tuottaa suhteettoman suuria prosentteja.

Todellista vastustusta aiheuttaa korkeintaan viisi kärkipään ominaisuutta.

Vierailija
Dr_Strangelove
Kansalla on terve ydin.

Kerrankin samaa mieltä. Linkittämäni taulukko kertoo, että mätämunien osuus on vain 1/5. Tästä on hyvä jatkaa. Valistuksen ja oikean kasvatuksen myötä noistakin asenteista suurin osa lienee kitkettävissä.

Vierailija

Minusta on ärsyttävää koko jaettelu homoihin ja heteroihin kuten muutkin ihmisten luokittelut. Yhdessäkin jenkkiohjelmassa neitoset arvuutettelivat onko mies homo, sinkkuhetero vai varattu (=naimisissa naisen kanssa). Ei tule pieneen mieleen että ihminen voisi olla biseksuaali, ei missään elokuvassa tai ohjelmassa. Kaikki seksuaaliset ihmiset ovat biseksuaaleja ja kasvatus vain määrää miten sinut luokitellaan.

Jos pienestä pitäen auktoriteetteinä pitämät miehiset miehet tenhottavat että homous on vähän helvetin inhottavaa, väärin ja sairasta, miten voisi oppia suvaitsevaiseksi? Kun haluaa saada hyväksynnän ja olla itse samanlainen että heruisi, naisethan ihannoivat miehiä jotka pärjäävät ja ovat hyväksyttyjä yhteisössä. Sama pätee rasismiin.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Mieluummin nätti, hiljainen pitkätukkavegehomo kuin ruma, karvainen rääväsuusikaniskaumpiheteroäijä! Yök!

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Mieluummin nätti, hiljainen pitkätukkavegehomo kuin ruma, karvainen rääväsuusikaniskaumpiheteroäijä! Yök!

Et taida asua Köyliöllä?

Vierailija
Pikku Gen

Et taida asua Köyliöllä? Kun ei äijät ja tosimiehet kelpaa.

Vierailija
Pikku Gen

Mikäs sinulla on heteroita vastaan? Miksi ne iljettävät sinua? Sinulla taitaa olla pahemmanlaatuinen heterofobia!

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Nuppuseni, täsmensin mielestäni ihmistyypit oikein tarkkaan. Karvaton, pitkätukkainen vegehetsku kelpaa myös hyvin, pääasia ettei ole määrittelemäni sorttinen sikaniska.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Nuppuseni, täsmensin mielestäni ihmistyypit oikein tarkkaan. Karvaton, pitkätukkainen vegehetsku kelpaa myös hyvin, pääasia ettei ole määrittelemäni sorttinen sikaniska.

Älä selitä senkin karvafoobikko ja heterofoobikko!

Minun ei täällä maalla onneksi tarvitse katella mittään tuhkaluukunrassaajia koskapa lähimpään naapuriin on matkaa. Kun kahton kartanolle niin kaikki mitä näen on minun maata!

Ja jos minun tontille joku parturi/sisustussuunnittelija homo tulee niin minä lasken välittömästi siitä läpi lyijytäyteisellä!

Sitäpaitsi meillä pohjanmaalla ei semmoosia homoja edes ole! Ne asuu siellä etelän hinttarikaupungeissa!

Vierailija

Tässäkin kyselyssä suomalaiset vastaavat osittain sillä tavalla kuin heidät on opetettu vastaamaan. Hyvin yleinen näkemys kansan keskuudessa lienee se, että homoseksuaalisuus on psyykkisistä tms. syistä johtuva sairaus. Ja sairaille ei tässä maassa ole totutusti naureskeltu. Vuoteen 1970 asti luokiteltiin homoseksuaalisuus rikokseksi.

Vierailija
Damasio
Dr_Strangelove
Kansalla on terve ydin.

Upea kansa! Jopa 80% ottaa naapurikseen maahanmuuttajan, homon tai aidsia sairastavan. Kansan valtaisa enemmistö on siis henkisesti terve.

Niinhän sitä esitetään gallupin tekijälle mutta todellisuus on toinen. Suomessa ja muuallakin Euroopassa on kova työvoimapula mutta maahanmuuttajien tuloa hankaloitetaan koko ajan ja nationalismi ja rasismi senkun etenee. On se niin kamalaa kun joku on erilainen kuin minä itse.

Iho vaaleni ihmisellä muutaman tuhat vuotta sitten kun maanviljelys alkoi. Ruuasta kun ei saatu enää D-vitamiinia niin ihon pitää valmistaa sitä itse auringon avulla. Asiasta kertoi uusi Tiede.

Vierailija
Damasio
Dr_Strangelove
Kansalla on terve ydin.

Niinhän sitä esitetään gallupin tekijälle mutta todellisuus on toinen. Suomessa ja muuallakin Euroopassa on kova työvoimapula mutta maahanmuuttajien tuloa hankaloitetaan koko ajan ja nationalismi ja rasismi senkun etenee. On se niin kamalaa kun joku on erilainen kuin minä itse.

Iho vaaleni ihmisellä muutaman tuhat vuotta sitten kun maanviljelys alkoi. Ruuasta kun ei saatu enää D-vitamiinia niin ihon pitää valmistaa sitä itse auringon avulla. Asiasta kertoi uusi Tiede.

Vierailija

eihän naapureiden kanssa tarvitse olla tekemisissä, jos ei halua. Kerran oli alkoholisti, tai alkoholisti ja hänen ryyppykaverinsa, naapurina. Haisivat. Muuta valittamista ei ollut, mutta se että omakin kämppä haisi siltä kuin siellä oltaisiin ryypätty viikkotolkulla otti vähän aivoon. Taloyhtiö tarttui toimeen ja paransi rapun tuuletusta. Tosin itse olin jo muuttanut toisaalle, koska elämäntilanne sitä vaati.

Homous, maahanmuuttajuus tai AIDS eivät tule minun kämppääni tuuletuskanavia pitkin, joten ne eivät naapuria pahenna. Kaikesta sitä kyselyjä tehdäänkin, eikö ihmisillä ole oikeita töitä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat