Auton uusi käyttömaksu - komukkavero !

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suunniteltu uusi suuri käyttömaksu autoille perustuu hiilidioksidipäästön,
eli moottorin kokoon. Tämä siis suosi pieniä turvattomia japsikiikkuja ja euromopoja ja sorsii suuria turvallisia jenkkiautoja. Haisevia itäpaskoja on tiet pullollaan, ne saavat jatkaa saastan puhallustaan. Komukkavero !

Sitäpaitsi, on turha luulla,että luvattu veronalaennus sitten tulisi, valtio tarvitsee aina lisää ja lisää rahaa politiikkojen luksuselämään, kyllä se tulee veron päälle. Nykyinen käyttömaksukin piti olla vain yhtenä vuotena,
kun valtiolla oli miljardin rahareikä, nyt se on ollut kai parikymmentä vuotta ja ikuiseksi julistettu ja noussut koko ajan.

Sivut

Kommentit (210)

Vierailija
Dr_Strangelove
Suunniteltu uusi suuri käyttömaksu autoille perustuu hiilidioksidipäästön,
eli moottorin kokoon. Tämä siis suosi pieniä turvattomia japsikiikkuja ja euromopoja ja sorsii suuria turvallisia jenkkiautoja. Haisevia itäpaskoja on tiet pullollaan, ne saavat jatkaa saastan puhallustaan. Komukkavero !

Se on tää porvarihallitus - piilokommareita.

Vierailija

http://www.euroncap.com

Siitä vaan tutustumaan "turvattomiin japsikiikkujiin ja euromopoihin".

Maksut hiilidioksidipäästöjen mukaan? Tervetuloa! 90g/km, pääsen väkisin alimpaan mahdolliseen päästöluokkaan smartillani.

USA:ssa tehdyn tutkimuksen (jossa otettiin huomioon eri automalleilla ajetut kilometrit ja niillä ajetut kuolonkolarit ja vakavat loukkaantumiset) mukaan turvallisimmat autot olivat (jaettu 1. sija) Mercedes-Benz S-sarja ja Mercedes-Benz E-sarja. Näiden pienimmät dieselmallit (pari sataa heppaa) kuluttavat suunnilleen saman verran kuin pieni kaksilitrainen bensakoneinen auto.

Kommunistisissa maissa tehtyjä autoja ei käsittääkseni Suomeen tuoda ensinkään, kiinalaiset ei kelpaa tänne. Yhden Ssangyongin olen liikenteessä nähnyt.

Vierailija

Todellisuudessahan monet uudet autot tuottavat hiilidioksidipäästöjä huomattavasti vähemmän, kuin vanhat japsikomukkapaskarojuläjäladastalinhomopillu-koneet. Ikävää siinä mielessä, että jatkossa köyhemmällä kansalla ei sitten ole varaa ostaa enää edes paskaa autoa, mutta rikkaammat säästävät monet tonnit sitten vaikka luksusveneeseen.

Hyvä siinä mielessä, että hiilidioksidipäästöjä on jokatapauksessa leikattava helvetin radikaalisti ja jokanen teko sen puolesta on boonusta.

Vierailija

Käytettyjen autojen hinnan romahtaminen on romauttanut myös uusien autojen kaupan kun vanhasta ei saa yletöntä hyvitystä.

Tätä kompensoimaan luodaan nyt "ympäristölaki" jolla ei ole ympäristön kanssa mitään tekemistä. Autokanta uusiutuisi luonnollisestikin vuosien kuluessa. Saksassa on samanlainen lainsäädäntö ollut vuosikausia, sen tarkoituksena on ollut suojella Daimleria, BMW:tä ja Volkswagen Groupia, ei luontoa.

Vierailija

Auton elinkaaren päästöistä vain 9 % tulee valmistuksesta ja kierrätyksestä, 91 % tulee käytön aikana. Tämä siis Keski-Euroopan tasolla. Suomessa, jossa autojen elinikä on pitkä, on luku luokkaa 5 % valmistus, 95 % käyttö.

Vierailija
mvd
Käytettyjen autojen hinnan romahtaminen on romauttanut myös uusien autojen kaupan kun vanhasta ei saa yletöntä hyvitystä.

Tätä kompensoimaan luodaan nyt "ympäristölaki" jolla ei ole ympäristön kanssa mitään tekemistä. Autokanta uusiutuisi luonnollisestikin vuosien kuluessa. Saksassa on samanlainen lainsäädäntö ollut vuosikausia, sen tarkoituksena on ollut suojella Daimleria, BMW:tä ja Volkswagen Groupia, ei luontoa.

Suomella ei taida olla intressejä suojella Daimleria, BMW:tä saati Volkswagen Groupia. Seuraus tästä laista saattaa olla muutama auto vähemmän liikenteessä tupruttelemassa CO2:sta. Sydämeni vuotaa verta.

Vierailija

Mikäli veroa vain muutetaan on asia ihan hyvä, mutta valtiolla tuppaa olemaan sellainen tapa verottaa autoilua, että väliaikaisesta tulee pysyvä ja vanhan korvaava tuleekin vanhan päälle.

Turvallisuustesteissä surkein Suomeen tuotava uusi auto on muuten yllätys yllätys jenkkikosla. Chevi nappas viime vuonna oikein 1½ tähteä Euroncapin testeissä. Tähän ei eurooppalaisen ja japanilaiset ole pystyneet enää aikoihin. Onhan se varmaan hyvä tulos kun sitä katsoo oikein omituisesta Amerikan palvonta näkökulmasta. Eihän siinä hävitä kuitenkaan kuin kolmisen tähteä muille. Varsinkin kun huomioi, että muuten auto on vielä enemmän perässä aikaansa.

Vierailija

Sitäpaitsi vanhat 10-20 vuotta vanhat pikkukinnerit kuluttaa ihan yhtä vähän polttoainetta kuin uudet vastaavat, koska uudet ovat painavampia turvavarustelun takia.

20 vuotta vanhasta Nissan Sunnysta tai M-B 200D:stä joutuu siis maksamaan ihan yhtä vähän CO2-maksuja kuin vaikka uudesta Nissan Almerasta.

Vierailija
rantapanda
Seuraus tästä laista saattaa olla muutama auto vähemmän liikenteessä tupruttelemassa CO2:sta. Sydämeni vuotaa verta.

Eiköhän seuraus tästä laista ole se, että autotehtaiden tuotanto kasvaa?

Vierailija
sfinksi
Dr_Strangelove
Suunniteltu uusi suuri käyttömaksu autoille perustuu hiilidioksidipäästön,
eli moottorin kokoon. Tämä siis suosi pieniä turvattomia japsikiikkuja ja euromopoja ja sorsii suuria turvallisia jenkkiautoja. Haisevia itäpaskoja on tiet pullollaan, ne saavat jatkaa saastan puhallustaan. Komukkavero !




Se on tää porvarihallitus - piilokommareita.

Eli niin sanottuja kokoomukkoja.

Vierailija
Carcara
japsikomukkapaskarojuläjäladastalinhomopillu-koneet.
LOL
Carcara
Ikävää siinä mielessä, että jatkossa köyhemmällä kansalla ei sitten ole varaa ostaa enää edes paskaa autoa, mutta rikkaammat säästävät monet tonnit sitten vaikka luksusveneeseen.
Käsittääkseni tämä uusi vero tulisi koskemaan ainoastaan uusia autoja. Eli vanhat kotterot saavat tupruttaa niin paljon kuin pystyvät, kunhan katsastuksen läpäisevät.

Se minun puolestani ihan ok, että joku haluaa säästää. Kun pamautan oman lullan tulille, niin se tuprauttaa varmaan Tucin koko vuoden CeeOo2-päästöt kerralla. Pihistelijöillä on varmaan hyvä mieli, kun tuntevat säästävänsä luontoa, vaikka todellisuudessa heidän tekemisillään ei ole juurikaan vaikutusta.

Carcara
Hyvä siinä mielessä, että hiilidioksidipäästöjä on jokatapauksessa leikattava helvetin radikaalisti
Miksi?

Vierailija
Dr_Strangelove
Suunniteltu uusi suuri käyttömaksu autoille perustuu hiilidioksidipäästön,
eli moottorin kokoon. Tämä siis suosi pieniä turvattomia japsikiikkuja ja euromopoja ja sorsii suuria turvallisia jenkkiautoja. Haisevia itäpaskoja on tiet pullollaan, ne saavat jatkaa saastan puhallustaan. Komukkavero !

Sitäpaitsi...jne jne

Onko Yhdysvaltojen ja Yhdysvaltalaisten tuotteiden kriittinen arvostelu merkki kommunistisuudesta samalla tavalla kuin Isrealin politiikan arvostelu on merkki antisemitismistä?

Vierailija

Kai te tiedätte, miten euroncap tähdet annetaan ?

Todellinen hyvyys jaetaan auton painolla, jostain ihmeellisestä syystä.

Painavat autot saavat väkisinkin matalat pisteet, ja kevyet saa hyvät pisteet.

Ilmeisesti syynä on se, että auton malli voi olla eri maissa eri painoinen, joten painotekijä on neutralisoitu. Rengasvalinta, ilmastointilaite, kyytiläisten määrä yms vaikuttaa painoon, niin tähdet on painoneutraali.

Vierailija
mvd
rantapanda
Seuraus tästä laista saattaa olla muutama auto vähemmän liikenteessä tupruttelemassa CO2:sta. Sydämeni vuotaa verta.



Eiköhän seuraus tästä laista ole se, että autotehtaiden tuotanto kasvaa?

Autojen hintojen nousu lisää niiden myyntiä? Loogista

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat