Maria Jeesuksen äiti!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Maria oli nuori nainen, kun Herran enkeli Gabriel ilmestyi hänelle sanoen: ”Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi.” Mutta hän hämmästyi suuresti tästä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa. Niin enkeli sanoi hänelle: ”Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman.” Niin Maria sanoi enkelille: ”Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä.” Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: ”Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.”

Mutta Jeesuksen syntymä ei jäänyt huomioimatta, vaan se ilmoitettiin paimenille, tavallisille työläisille, jotka saivat enkeliltä kehotuksen mennä tervehtimään vastasyntynyttä lasta. Paimenet kiiruhtivat matkaan ja löysivät Jeesuksen, kertoivat enkelien ilmestymisestä ja heidän ylistyksestään. Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat. Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkiskeli niitä sydämessään.

Kommentit (11)

Vierailija

Mitä varten evankeliumi ilmoittaa Jeesuksen sukupuun isä-poika-ketjuna, kun Josef oli pelkkä Herran aisankannattaja eikä mitään lihallista sukua Jeesukselle?

Vierailija
Edu
Mitä varten evankeliumi ilmoittaa Jeesuksen sukupuun isä-poika-ketjuna, kun Josef oli pelkkä Herran aisankannattaja eikä mitään lihallista sukua Jeesukselle?

Ilmeisesti Luukas seuraa Marian esi-isiä ja näyttää siten Jeesuksen biologisen polveutumisen Daavidista, kun taas Matteus osoittaa Jeesuksen laillisen oikeuden Daavidin valtaistuimeen sen perusteella, että hän polveutuu Joosefin, Jeesuksen laillisen isän, kautta Salomosta.

Vierailija
MarsMan
Löysä paska teijoster... voisit alkaa hillitsemään trollaamistasi. Saattaapi tulla banaanit

Minkä minä sille voin jos onnistunut formaattini saa plagioijia.
Terv. Ainoa Oikea Teijoster

Vierailija

"Pyhä henki tulee päällesi" - Mahtoko Maria tykätä. Nykyään Pyhänä Henkenä joutuu herkästi maksumieheksi ellei hoida ehkäsyjä.

Vierailija
teijoster
Minkä minä sille voin jos onnistunut formaattini saa plagioijia.

Minkä voit??? Lopettamalla tuplanickeilyn ja olemalla muutenkin ihmisiksi.

Vierailija
Edu
Mitä varten evankeliumi ilmoittaa Jeesuksen sukupuun isä-poika-ketjuna, kun Josef oli pelkkä Herran aisankannattaja eikä mitään lihallista sukua Jeesukselle?

Juutalaisen tavan ja perimyslakien mukaan ottopoika on samassa asemassa kuin oma poika, samoin naimisissa olevaa miestä voidaan sanoa appensa pojaksi. Näin periytymisen laskeminen Daavidista ei ole varsinaisesti kiinni Joosefin biologisesta isyydestä.

Vierailija

"Mutta Maria sanoi enkelille: ”Kuinka tämä tapahtuu, kun minulla ei ole suhdetta mieheen?” Vastaukseksi enkeli sanoi hänelle: ”Pyhää henkeä tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima peittää sinut varjoonsa. Siksi myös sitä, mikä syntyy, kutsutaan pyhäksi, Jumalan Pojaksi"
Pyhä henki esti Marian epätäydellisyyttä periytymästä Jeesukseen.

Vierailija

Evankeliumia Luukkaan mukaan:

Ja niiden päiväin perästä Elisabet, hänen vaimonsa, tuli raskaaksi ja pysytteli salassa viisi kuukautta, sanoen:
25. "Näin on Herra tehnyt minulle niinä päivinä, jolloin hän katsoi minun puoleeni poistaaksensa minusta ihmisten ylenkatseen".
26. Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27. neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28. Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29. Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen
,
33. ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34. Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36. Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;

37. sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
39. Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
40. ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
41. Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
42. Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!

43. Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
44. Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
45. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
48. sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.

Huomautuksia: Elisabetin pojan nimi oli Johannes...

Osittain tähän pohjautuu Terve Maria rukouskin.

Terve Maria, armoitettu, Herra sinun kanssasi.
Siunattu sinä naisten joukossa ja siunattu kohtusi hedelmä Jeesus.
Pyhä Maria, Jumalanäiti, rukoile meidän syntisten puolesta nyt ja kuolemamme hetkenä. Aamen.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Ei sinänsä yllätä, että joillakin ihmisillä on vaikeuksia uskoa kristinuskon, varsinkin katolilaisuuden, olevan yksijumalainen uskonto. Välillä palvotaan "isää", välillä "poikaa", joskus harvemmin tätä "pyhää henkeä" ja joskus tietenkin tätä pakanallisen äitijumalattaren perillistä "Mariaa". Lisäksi mukana tulee lukematon joukko erilaisia enkeleitä ja pyhimyksiä, jotka myös kaikki vastaavat, jos heille soitetaan. Pystyvät kuulemma pelastamaan jopa ihmishenkiä!

Vähemmästäkin sekoaa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
Ei sinänsä yllätä, että joillakin ihmisillä on vaikeuksia uskoa kristinuskon, varsinkin katolilaisuuden, olevan yksijumalainen uskonto. Välillä palvotaan "isää", välillä "poikaa", joskus harvemmin tätä "pyhää henkeä" ja joskus tietenkin tätä pakanallisen äitijumalattaren perillistä "Mariaa". Lisäksi mukana tulee lukematon joukko erilaisia enkeleitä ja pyhimyksiä, jotka myös kaikki vastaavat, jos heille soitetaan. Pystyvät kuulemma pelastamaan jopa ihmishenkiä!

Vähemmästäkin sekoaa.


Lutkutkin uskoo(uskontunnustuksessa) kolminaisuuteen, vaikka eivät ymmärräkään sitä. Kukaan ei tietenkään voi ymmärtää sitä koska se on valetta ja petos.

Uusimmat

Suosituimmat