Naispappeus:Voiko kylkiluu toimia pappina?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raamattu kieltää naispappeuden, mutta ev.lut. kirkko hyväksyy sen! Näin toimiessaan kirkko toimii omia oppejaan vastaan!

Naisen ei kuulu toimia pappina, eihän "kylkiluusta" ole papiksi!

Tämä on toinen niistä kahdesta pääkohdasta missä kirkko toimii selkeästi Raamattun sanaa ja omia oppejaan vastaan!

"Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen."
(1. Tim. 2: 11-14)

"Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky."
(1. Kor. 14: 34-37)

Sivut

Kommentit (33)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Eipä siitä niin loputtoman kauaa ole, kun nainen ei saanut astua Herran huoneeseen pää peittämättömänä ettei heikkojen pappien liha olisi joutunut kiusaukseen... jotta kukahan se tässä se heikompi astia oikein on?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Eipä siitä niin loputtoman kauaa ole, kun nainen ei saanut astua Herran huoneeseen pää peittämättömänä

Siihenkin löytyy peruste Raamatusta!

1. Kor. 11:7-10 "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia. Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä miestä luotu vaimoa varten,vaan vaimo miestä varten. Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelientähden."

eli "kylkiluuhun" palattiin tässäkin!

Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena /../ sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. (Tim. 2:11-15.)

Naisten tulee totella miehiänsä!

Efes. 5:22-24 " Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Vierailija
Löysä paska
Pikku Gen
Eipä siitä niin loputtoman kauaa ole, kun nainen ei saanut astua Herran huoneeseen pää peittämättömänä

1. Kor. 11:7-10 "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia. Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä miestä luotu vaimoa varten,vaan vaimo miestä varten. Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelientähden."

Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena /../ sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. (Tim. 2:11-15.)

Efes. 5:22-24 " Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Kiitos Lasse, sä oot "raamatun jumalan" lahja kaikille seurakunnille.

Vierailija

Vaimo ei ole lähtöisin miehestä paitsi ehkä jossain USA:n etelän osavaltioissa, joissa on tapana mennä naimisiin ihan perheen kesken.

Niissä osavaltioissa, joissa kristinuskolla on eniten valtaa.

Vierailija
Löysä paska
Pikku Gen

Voiko näille idiooteille voi sanoa mitään... Saattaa olla vaikeuksia löytää naista nykypäivänä, sillä yleensä siihen vaaditaan suun avaamista, ellet sitten ole hyvin varakas, lihaksikas ja komea tai kuuluisa mitä kyllä syvästi epäilen. No voi ne luonnolliset tarpeet hoitaa runkkaamallakin...

Vierailija
Lothar
Vaan maissa, joissa islamilla on eniten valtaa, voi miehellä olla jopa haaremi...

Ja niissä maissa, joissa uskonto tai mikään yksittäinen ismi ei ole vallalla, on demokratia toimivinta, ihmiset suvaitsevia ja yhteiskunta tasa-arvoisinta.

Vierailija
taiteilijatyyppi
K: Voiko vähäjärkinen kirjoitella tiedepalstalle? V: Kyllä voi.
Hyppää järveen, häpäiset kristityt.

Sehän tuo Lasse Liittyneen/Bushmanin tarkoitus on, esittää hihhulia. Tämä on sitä avohoidon tulosta, saamme nauttia siitä. Pitäisi olla joku filtteri millä noita estäisi tulemasta palstalle kun lääkkeetkään eivät näköjään auta. Kannattaa olla reagoimatta. Kiusaajakin kiusaa koska saa kavereilta arvostusta, samoin trolli trollaa kun hänestä ärsyynnytään ja osa kehuukin.

Vierailija
taiteilijatyyppi
K: Voiko vähäjärkinen kirjoitella tiedepalstalle? V: Kyllä voi.
Hyppää järveen, häpäiset kristityt.

En minä vaan kirkko. Kirkko on unohtanut omat oppinsa ja toimii nyt oppejansa vastaan!

Sanonta: Nainen vaietkoon seurakunnassa on mielestäni melkoisen yksiselitteinen. Luulisi että se ei tarvitse tulkintaa.

Se toinen kohta oli tietenkin se että nyt kirkko tuntuu hyväksyvän kohta jo homoudenkin, vaikka Raamattu tuomitsee sen useassa kohtaa. Sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa.

Nyt Homoseksuaalit luulevat että Jumala hyväksyy heidät eivätkä parannu homoudesta. Lisäksi nyt kun nuoret kuvittelevat että Raamattu hyväksyy homouden, niin yhä useampi nuori kiinnostuu homoudesta ja saa tartunnan.

Nämä on vakavia asiota eivätkä selvene millään lapsellisilla hyppää järveen huuteluilla. Minä hyppään kyllä järveen huomenna saunan laiturilta.

Vierailija
Löysä paska

Nyt Homoseksuaalit luulevat että Jumala hyväksyy heidät eivätkä parannu homoudesta. Lisäksi nyt kun nuoret kuvittelevat että Raamattu hyväksyy homouden, niin yhä useampi nuori kiinnostuu homoudesta ja saa tartunnan.

Lisää ....

Ja minä kun olen koko ajan luullut miehen (?) juttuja miehen oikeiksi mielipiteiksi. Minä tyhmä.

Vierailija

Sfinksi, älä pistä mun kirjoittamaksi tuollaista skeidaa. Ihan oikeasti, pliis.
Tämä löysis-trolli voitaisiin potkaista ulos täältä. Tuc saa hoitaa nuo ylläpitoon yhteyden otot, itse olen siihen laiska.

Mutta löysis pellolle, kuinka moni samaa mieltä? Tuo tyyppi tuntuu Lasse Liittyneeltä.

Vierailija
taiteilijatyyppi
Sfinksi, älä pistä mun kirjoittamaksi tuollaista skeidaa. Ihan oikeasti, pliis.
Tämä löysis-trolli voitaisiin potkaista ulos täältä. Tuc saa hoitaa nuo ylläpitoon yhteyden otot, itse olen siihen laiska.

Mutta löysis pellolle, kuinka moni samaa mieltä? Tuo tyyppi tuntuu Lasse Liittyneeltä.

Anteeksi!!!!!!!!!!!!!! Editointivirhe - korjaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat