Herran sanaa virtuaalipakanoille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pappi kehottaa katolilaisia saarnaamaan Second Lifessa

Second Life -virtuaalimaailman moraalista huolissaan oleva Isä Antonia Spadaro neuvoo katolilaisia toteuttamaan lähetyskäskyä ja viemään Herran sanaa virtuaalipakanoille.

Katolilaisen oppineen neuvot julkaistiin Vatikaanin hyväksymässä italialaisessa La Civiltá Cattolica -jesuiittajulkaisussa.

Spädäri on huolissaan siitä, etteivät normaalin yhteiskunnan rajoitteet ja normit päde virtuaalimaailma Second Lifessa. Spädäri mukaan Second Lifesta on muodostunut varsinainen synninpesä mahdollisuuksineen sekaantua uhkapelaamiseen, prostituutioon ja aviorikoksiin.

Mikähä siinä on, että pitää jankata näitä jorinoita aina vaan. Ristiretken aika oli joskus satoja vuosi sitte häh! En mäkään mene kirkkoon kertomaan menninkäisistä tai istukan syönnin terveysvaikutuksista. Jaan lehdykät hyvissä ajoin jo portailla.

Saas nähdä millon ensimmäinen kirkko poltetaan virtuaalisesti. Niiden kulttuuriarvo on ainakin aika mitätön.

Kommentit (3)

Vierailija

Second Life on sen verran iso, että kyllä sinne mahtuu priestejäkin. Mutta jos haluaa olla omissa oloissaan, niin SL:stä voi ostaa oman tai kaveriporukan kanssa saaren tai muun lämpäreen, ja siihen voi laittaa estolistan muille paitsi kavereille.

Vierailija

Valtaosa kristillisestä keskustelusta käydään jo nyt ei-julkisilla www-sivustoilla, ja on puuhattu jopa omaa maailman laajuista intranettiä.

Vierailija

Kuvittele että saunan kiukaan kivien alla on Helvetti. Kivet edustavat eri uskonlakoja, ja Herra Piru ja sen enkelit syytää halkoja kiukaan uuniin. Kivien päällä kyykkii ja hyppii suomalaiset, jokainen omalla kivellään. Minä heitän vettä kiville jotta ne viilenisivät, mutta jossakin vaiheessa vesi loppuu. Ja viimeistään siinä vaiheessa kannattaa jokaisen miettiä että hyppääkö pois vai käristyykö. Mutta tyhijön päälle ei saa kenenkään hypätä koska silloin joutuu ulkopuolelle. Siksi m.m. Minun Tunnustus on olemassa ja se on laadittu Pyhän Kaavan mukaan.

Minun tunnustus
A. Kaiken Luoja ei ole [usko]lainen. Kukaan Sielujen Valtakunnassa ei ole [usko]lainen. Kukaan minun sielullisessa sukupuussa ei ole [usko]lainen. Niin en myöskään Minä ole [usko]lainen. Kukaan ennen minua mainituista ei kanna ristiä sisällä eikä ulkona, niin en myöskään minä sitä kanna, koska se on puolestani jo kannettu. Minä en tee Luojan kuvaa enkä kuvaa pyhistä Äideistä tai pyhistä Isistä jotka ovat Sielujen Valtakunnassa. Minä en palvo kuvia, rakennusia tai mitään maan päällä tai vesissä maan alla. Minä en kumarra niitä enkä palvo niitä, kuten en myöskään palvo ja kumarra niitä jotka sellaisia esittää, koska sellaisten kuvien esittäminen ja palvominen on Luojan ja Sielujen Valtakunnan Laissa kielletty.

I. Minä tiedän kuka minä olen minun maallisen identiteettini ja sukupuuni, ja minun sielullisen sukupuuni kautta; Minä olen Suomalainen, minkään muunlainen minä en ole. Minä, minun mieleni, minun sieluni, minun sielullinen sukupuuni jossa on kaikkien esivanhempieni sielut, Sielujen Valtakunta jossa on kaikki pyhimmät Äidit ja kaikki pyhimmät Isät Luomisesta saakka, ja johon kaikkien veljieni ja siskojeni sielulliset sukupuut on sidottu maailmassa, joka on Ainut Luojan Pyhä Seurakuta ja Ainut Luojan Pyhä Sielullinen Yhteisö, ja Luoja on O I A. Ja me kaikki olemme 1. Sanat ja teot jotka yhdistää kaikki ihmiset Sielujen Valtakunnan kautta Luojaan on Sielujen Valtakunnasta ja Luojasta. Sanat ja teot jotka ei tee sitä, ei ole Sielujen Valtakunnasta eikä Luojasta.

O. Minun Tunnustus on laadittu Luojan ja Sielujen Valtakunnan Pyhän Kaavan ja Lain mukaan jonka nykyään tunnemme IO Käskynä. Se mikä ei lahkoile eikä ole rikkinäinen on aito. Jos sinä missään mielessä kiellät yhdenkään Minun Tunnustuksessa mainituista, kiellät kaikki jotka Minun Tunnustuksessa on mainittu, ja sen mukaan sinut myös tuomitaan; Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. IMI

Kansa yhdistyy Kansana ja sukuna niin maallisella kuin sielullisellakin tasolla, ja kaikki yhdistyy Sielujen Valtakuntaan ja Luojaan. Kaikki on 1. Ja se mikä ei lahkoile on A I O, ja se on ainut Aito ja Oikea.

Uusimmat

Suosituimmat