Ammattikoulujärjestelmä vanhentunut

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Miksi valtio ei uudista kyseistä järjestelmää, koska se ei enään vastaa työmarkkinoita.

Kuulemma ei valmista tarpeeksi hyviä työntekijöitä yrityksille.

Kommentit (10)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
totinen
Ammattikoulun ei kuulukaan antaa kuin vain perustaidot. Yritysten täytyy antaa varsinainen ammatillinen koulutus. Näin on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan. Yritysten oma vika, jos eivät tajua tätä.

Yrityksien mielestä valtion vastuulla tämä. Tästä oli Aamulehdessä juttua muutama viikko sitten.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
tiäremiäs
Miksi valtio ei uudista kyseistä järjestelmää, koska se ei enään vastaa työmarkkinoita.
Kuulemma ei valmista tarpeeksi hyviä työntekijöitä yrityksille.

No katos kun ei suomen tarvitse kouluttaa hyviä työntekijöitä koska suomi roudaa huippukoulutettuja somaleja tänne halvalla. Sitä yritykset ei näköjään ole vielä tajunneet.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija

Mulla taas on ollut sellainen käsitys, että monella alalla joka ikinen amis saa töitä kun on kauhea työvoimapula.

Pitäisikö sitä sitten vielä pahentaa kouluttamalla amiksia kauemmin vai?

Vierailija
tuc
Mulla taas on ollut sellainen käsitys, että monella alalla joka ikinen amis saa töitä kun on kauhea työvoimapula.

Pitäisikö sitä sitten vielä pahentaa kouluttamalla amiksia kauemmin vai?

Töitä saa kun viitsii tehdä. Kuulopuheiden valossa nykyamiksia ei kiinnosta tehdä fyysisesti rasittavia, likaisia hommia ja kehittää itseään niissä.

Vierailija
Imagine
Kuulopuheiden valossa nykyamiksia ei kiinnosta tehdä fyysisesti rasittavia, likaisia hommia ja kehittää itseään niissä.

Loogistahan se on, jos voi valita tekeekö maailmanlopun-muuttohommia vai nurmikon klippausta kaupungille.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Amista kiinnostaa kaks asiaa, muijat ja autot. Suurin osa niistä on koulussa, kun ei kotona katota hyvällä jos ei mitään tee..

Amiksessa on lähinnä pikkupoikia, jotka ei ole kasvaneet vielä edes nuoreksi aikuiseksi.

Työtä saa kun menee oikealle alalle, esim. rakennusteollisuuteen. Joku spesiaali duuni joka on suht helppo oppia (esim. vedeneristys) ja ei tatte enää miettiä, et mitähä sitä tekis..

Per se

Uusimmat

Suosituimmat