Jenkit ylivoimaisia !

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?ID=602018

Kas siinä "Dr_Strangeloven" jenkki !

Paitsi että ym.lisäksi on vielä Walter Chryslerin juhlamallin varustelu, "Touring", kaikki, aivan kaikki mitä autoon voi kuvitella.

Siitä ei auto paremmaksi muutu. Uusi Sebring on pettymys, "Eurooppalaistettu" eli pilattu hyvä jenkki. Surullista !

Unohtakaa pedobiilit ja euromopot !!!

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija
ovolo
Katso tarkasti pienellä kirjoitettua konepellin alla. Ettei vain lue: Made in Russia, Saint-Petersburg...

Ei, vaan siellä lukee: "Proudly made at Daimler-Chrysler Arlington Heights Plant, Detroit, USA". Siis mersun tiukka sukulainen, Daimler-Chryslerin pääjohtajakin on ( oli ) sakemanni.

Vierailija
Jenkit eivät paljon piitanneet ajo-ominaisuuksista, auton kompaktista koosta tai polttoaineen kulutuksesta...

Ja
Kääntöympyrä tosin on renkaan ulkoreunasta 11,2 metriä, joten ketteryysennätystä ei tällä autolla tavoitella.

Perinteinen suomalainen maantiekin maistuu, mutta sora piiskaa kyllä aika äänekkäästi alustaa. Sen verran autossa on vanhaa jenkkiperua, että isoissa heitoissa Sebring tekee lullaliikkeen, muttei läheskään niin pahaa kuin ennen oli jenkkiautoissa sääntönä.

ikävä ominaisuus on, että kun automaattivaihteen siirtää P-asennosta ajovaihteelle, jarruista kuuluu rutinaa.

nahka tuppaa hiostamaan selkää, vaikka ilmastointi olisikin päällä.



Sebring on iso auto, jox ten oli lievä yllätys, että 178-senttisen hiukset alkoivat jo hipoa kuljettajan paikalla kattoa. Sama seikka ilmeni laitapaikoilla takana istuessa

Takaluukun sulkeminen toi sitten aika ikävän yllätyksen. Minkäänlaista kahvaa tai lenkkiä sulkemisen helpottamiseksi ei ole, ja luukku on lisäksi sisältä verhoilematon.

Kuutoskoneelle ilmoitettu yhdistetty kulutus 10,7 l/100 km on kyllä aika korkea. Siinä suhteessa amerikkalaiset autot eivät ole muuttuneet vieläkään
.

Niin miten sen nyt ottaa...

Vierailija
K. K.
Jenkit eivät paljon piitanneet ajo-ominaisuuksista, auton kompaktista koosta tai polttoaineen kulutuksesta...

Ja
Kääntöympyrä tosin on renkaan ulkoreunasta 11,2 metriä, joten ketteryysennätystä ei tällä autolla tavoitella.

Perinteinen suomalainen maantiekin maistuu, mutta sora piiskaa kyllä aika äänekkäästi alustaa. Sen verran autossa on vanhaa jenkkiperua, että isoissa heitoissa Sebring tekee lullaliikkeen, muttei läheskään niin pahaa kuin ennen oli jenkkiautoissa sääntönä.

ikävä ominaisuus on, että kun automaattivaihteen siirtää P-asennosta ajovaihteelle, jarruista kuuluu rutinaa.

nahka tuppaa hiostamaan selkää, vaikka ilmastointi olisikin päällä.



Sebring on iso auto, jox ten oli lievä yllätys, että 178-senttisen hiukset alkoivat jo hipoa kuljettajan paikalla kattoa. Sama seikka ilmeni laitapaikoilla takana istuessa

Takaluukun sulkeminen toi sitten aika ikävän yllätyksen. Minkäänlaista kahvaa tai lenkkiä sulkemisen helpottamiseksi ei ole, ja luukku on lisäksi sisältä verhoilematon.

Kuutoskoneelle ilmoitettu yhdistetty kulutus 10,7 l/100 km on kyllä aika korkea. Siinä suhteessa amerikkalaiset autot eivät ole muuttuneet vieläkään
.

Niin miten sen nyt ottaa...

Ainahan toimittajan pitää löytää huonojakin puolia, otit vain ne erikseen ja nehän ovat vain yhden yksilö mielipiteitä, yksikään noista ei ole minua haitannut vähääkään. Onneksi lukijamme ovat lukutaitoisia ja osaavat lukea koko jutun, joka on ylistävä !

Vierailija

Mm. ensimmäisessä lainauksessasi toimittaja puhuu enennenvanhaisista jenkeistä ja sanoo jatkossa, että nyt ovat asiat toisin. Luet siis kuin piru raamattua tai komukka hesaria.

Vierailija
jukteri?
Dr_Strangelove
enennenvanhaisista jenkeistä .



Mitä on enennenvanhainen

Eläpäs nyt "jukteri?" häiritse aikuisten keskustelua.

Vierailija

Otetaan nyt yksi ýksityiskohta tuosta toimittajan "epäkohdat"-listasta eli
tuo takaluukun puuttuva "kahva" ( ? ). Muistelen, että "kahvoja" siellä oli joskus 30-luvulla ?

Takaluukkuhan Sebringissä aukeaa sähköisesti sekä sisältä että avaimenperässä olevalla napilla, kenties toimittaja ei huomannut sitä ? En ymmärrä, miksi sisäpuolella pitäisi olla kahva sen kiinnivetämiseen, sormethan siinä jää väliin ? Kiinni painetaan ihan tyylikkästi takaluukun
yläreunasta, joka koskaan ei ole kurainen, jos auto pestään ainakin kerran vuodessa. "Elementary, my dear Watson !".

Vierailija

Sen sijaan takaluukun sisäpuolella on tuo jenkkien lain vaatima itsevalaiseva lenkki luukun avaamiseen sisältä, jos vaikkapa lapsi sattuisi sulkemaan leikkiessään itsensä sinne. Euroopassa tai japseissa ei ole vielä moista keksittykään.

Vierailija

Neliportainen automaatti

On ne jenkit kyllä edellä, japaninkiikuissa ja saksalaisissa kun on 7-8-portaisia lootia tuonkokoisissa. Eikä missään nimessä alle viisiportaisia.

Sebringissä:

2,7 litran V6, jossa on tehoa 203 hevosvoimaa ja vääntöä 262 newtonia. 0-100km/h 9,5sec. Kulutus 10,7 litraa.

Mersun E 280:

3 litran V6, jossa tehoa 231 hevosvoimaa ja vääntöä 300 newtonia. 0-100km/h 7,3 sec. Kulutus 9,3-9,7 litraa satasella.

Jenkkien ylivoimaa? Jaa missä?

Vierailija
Dr_Strangelove
ovolo
Katso tarkasti pienellä kirjoitettua konepellin alla. Ettei vain lue: Made in Russia, Saint-Petersburg...



Ei, vaan siellä lukee: "Proudly made at Daimler-Chrysler Arlington Heights Plant, Detroit, USA". Siis mersun tiukka sukulainen, Daimler-Chryslerin pääjohtajakin on ( oli ) sakemanni.

"Tiukka" sukulainen homoutta tihkuvalle euromopedille .....

Vierailija

Miksi helvetissä, noilla tehoilla neliportainen on aivan riittävä, 7- 8 portainenhan olisi yhtä nytkyttämistä ? Ei Sebringin automaatin vaihtokohtaa juuri huomaa.

Todellinen kulutus ( 20 kk:n ja 40 000 km:n kokemus ) jää seka-ajossa talvellakin niukasti alle 10 l/100 km. Mersusta sinä olet ottanut vertailuksI tasaisen maantieajon 90 nopeudessa. Se on aivan eri asia, se on Sebringissäkin jossain 6.8 l paikkeilla.

Sebring V-6 on todella mukava ja äänettömin auto, jota olen täällä ajanut. Joka haluaa ajaa sorateillä rallia, valitkoon jonkun jousettoman kiikun, on "kova" ...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat