Miksi oikeistolaisuus & tieteen kaikkivoipaisuus yhdisty

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä johtuu että oikeistolaisuus, USA:n ihannointi ja tieteen kaikkivoipaisuuden harha yhdistyvät aina samoihin henkilöihin?

Muita tunnusmerkkejä ovat ilmastomuutoksen väheksyminen tai kieltäminen, geenimanipulaation kritiikitön puolustaminen, ydinvoimamyönteisyys, tuulivoiman lyöminen lyttyyn, talouden laittaminen ihmisen edelle, työttömien morkkaaminen jne.

Kaikki eri mieltä olevat ovat aina joko kommunisteja tai hippejä.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija
Joona
Mistä johtuu että oikeistolaisuus, USA:n ihannointi ja tieteen kaikkivoipaisuuden harha yhdistyvät aina samoihin henkilöihin?

Muita tunnusmerkkejä ovat ilmastomuutoksen väheksyminen tai kieltäminen, geenimanipulaation kritiikitön puolustaminen, ydinvoimamyönteisyys, tuulivoiman lyöminen lyttyyn, talouden laittaminen ihmisen edelle, työttömien morkkaaminen jne.

Edellisten lisäksi he voivat olla myös homoja.
Tämä onkin keskustelu- JA herjauskilpailupalsta.

Vierailija

Kyllä neukkulassa uskottiin vahvasti ydinvoimaan ja tieteen kaikkivoipaisuuteen.

Nuo mielipideblokit ovat amerikassa syntyneet. Meillä sitten imitoidaan niitä tarkkaan, vaikkeivat ympäristöömme sovi.

T. USAa palvova , jenkkien nuoleskelijoita inhoava markkinaoikeistolainen arvovasemmistolainen energiaratkaisujen suhteen välinpitämätön työttömän rakastaja.

Vierailija
Dr_Strangelove
Niinhän ne poikkeuksetta ovat.

Sinä Dr_Strangelove olet lajin puhtainpia ilmentymiä. Mielenterveysalaa opiskelevana huomaan jopa psykoottista oireilua, joka voi puhjeta psykoosiksi.

Vierailija
Joona
Mielenterveysalaa opiskelevana huomaan jopa psykoottista oireilua, joka voi puhjeta psykoosiksi.

Ei mikään ihme, se on varmasti raskas ala ja huonot palkat. Mutta koita pitää nuppi kasassa, ja esim. polkupyöräily ja punttisali piristää mieltä.

Vierailija
Joona
Dr_Strangelove
Niinhän ne poikkeuksetta ovat.

Sinä Dr_Strangelove olet lajin puhtainpia ilmentymiä. Mielenterveysalaa opiskelevana huomaan jopa psykoottista oireilua, joka voi puhjeta psykoosiksi.

Just.

Ai niin, kerroit itsestäsi.

Otan osaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005

USA on terveelle, koulutetulle ja varakkaalle oikeistolaiselle ehkä paras maa maailmassa asua. Tulotaso on korkea, ja verotus ja hinnet Eurooppaan verrattuna edullisia. Intoa vielä pahentaa USA:n perinteinen propaganda "amerikkalaisesta unelmasta", ryysyistä omilla teoillaan rikkauksiin nousemisesta. Oikeistolaiset ovat usein omaan kaikkivoipaisuuteen ja ylivertaisuuteen uskovia yltiöoptimisteja, jotka uskovat sen olevan mahdollista heillekin, olkoonkin että vain yksi miljoonasta yrittäjästä siinä onnistuu.

Vierailija
Neutroni
USA on terveelle, koulutetulle ja varakkaalle oikeistolaiselle ehkä paras maa maailmassa asua. Tulotaso on korkea, ja verotus ja hinnet Eurooppaan verrattuna edullisia. Intoa vielä pahentaa USA:n perinteinen propaganda "amerikkalaisesta unelmasta", ryysyistä omilla teoillaan rikkauksiin nousemisesta. Oikeistolaiset ovat usein omaan kaikkivoipaisuuteen ja ylivertaisuuteen uskovia yltiöoptimisteja, jotka uskovat sen olevan mahdollista heillekin, olkoonkin että vain yksi miljoonasta yrittäjästä siinä onnistuu.

On siellä enemmän kuin 300 yrittäjää !

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Dr_Strangelove
On siellä enemmän kuin 300 yrittäjää

Ylivoimainen valtaosa lienee keskiluokkaista alkuperää olevia pienyrittäjiä, jotka tulevat hyvin toimeen, mutta eivät varsinaisesti rikastu. Eivät siis varsinaisesti sen yltiöidealistisen unelman, jossa todellisestä köyhälistöstä noustaan suuryrityksen omistajaksi, ruumiillistumia. No, tuo kertaluokka ei ollut mikään laskettu juttu, ehkä yksi sadasta tuhannesta on lähempänä totuutta. Ja joka tapauksessa jokaista ryysyistä rikkauksiin noussutta kohtaan lienee satoja, jotka ovat epäonnistumalla liiketoiminnassa tuhonneet keskiluokkaisen omaisuutensa ja ajautuneet ryysyihin.

Vierailija
Joona

Unohdit tuon rotuaspektin. Näytä minulle libertaari, joka puhuu suvaitsevaisesti monikulttuurisesta yhteiskunnasta. Olen tullut siihen lopputulokseen että kyse ei ole oikeastaan oikeistolaisuudesta, ei kukaan tuntemani kokoomuslainen noin ajattele. Nämä on pikemminkin oikeistopopulisteja, politiikan ja yhteiskuntatieteiden, tutkimuksen ja sen semmoisen ulkopuolella toimivia yksilöitä joita yhdistää lähinnä internet.

Kuinka moni näistä kirjoittajista uskaltaa ottaa F-testin?
http://www.anesi.com/fscale.htm

Vierailija
Joona

Jo noiden asioiden niputtaminen yhteen kertoneee jotakin syistä...

Vierailija
Joona

Itse pidän itseäni oikeistolaisena, mutta en varsinaisesti ihannoi USA:a (tosin en kannata sen vastustamista arvopaskan takia toisin kuin vasemmistolaiset), en väheksy ilmastonmuutosta, puolusta kritiikittä geenimanipulaatiota (tosin sitäkin voi minun puolesta käyttää kunhan tiedetään, mitä ollaan tekemässä), laita taloutta (länsimaisen) ihmisen edelle, enkä morkkaa työttömiä.

Tosin kannatan ydinvoimaa, NATO-jäsenyyttä ja vastustan monikulttuurisuutta (lue: pakolaisten haalimista). Tieteen kaikkivoipaisuuteen uskon jossain määrin, en ole Luddiitti.

Ja tuosta testistä tuli 2.5

Vierailija

Olen ydinvoimamyönteinen kuten kokoomus.

Olen ihmistarhausta (pakolaiskeskukset) vastaan kuten perussuomalaiset.

Olen kommunismia vastaan kuten demarit.

Olen homoutta (en homoja) vastaan kuten kristilliset.

Olen matalan verotuksen kannalla, kuten vasemmistoliiton paperiliiton työntekijät (joilla keskipalkka 3600€/kk vuonna 2004).

Kannatan koko maan asuttamista kuten Keskusta.

Vastustan Rkp:tä ja Vihreitä jokseenkin joka asiassa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat