Ensi vuoden yksinhuoltajakorotusta ei köyhimmille!!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ensi vuonna tuleva yksinhuoltajakorotus ei kohenna köyhimpien yksinhuoltajien eikä näiden lapsien asemaa. Näitä ilman korotusta jääviä on vajaa 50 000. Tämä johtuu siitä että köyhimmät yksinhuoltajat joutuvat hakemaan sossusta toimeentulotukea minimitoimeentulon saavuttamiseksi ja koska toimeentulotuki ei suurene vastaavalla summalla, köyhimmille yksinhuoltajille korotus on +- 0 euroa. Tälläistä köyhimpien kyykytystä nykyinen porvarihallitus varsinkin Kokoomus harrastaa. Sama juttu eläkkeiden kanssa, eläkkeiden verotus laskee, mutta ei pienimmissä eläkkeissä alle noin 1200 euroa. Koska köyhimmät eivät useinkaan äänestä, ja jos äänestävätkin niin eivät ainakaan Kokoomusta, heistä ei kannata välittää, annetaan verohelpotukset ja korotukset alemmalle keskiluokalle ja keskiluokalle jotka meitä saattavat äänestää. Köyhät ja huono-osaiset kyykkyyn. Tämä kertoo oikeistolaistuvasta yhteiskunnasta joka lisää eriarvoisuutta kurjistamalla nimenomaan köyhimpiä.

Myös työttömyyskorvauksia (20%), sairauspäivärahoja ja muita pieniä etuustuloja verotetaan selvästi ankarammin kuin ansiotuloja.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Kansanedustajamme tarvitsevat leipää, kielikursseja ja sirkushuveja! Ei jumala laiskoja elätä vaan köyhä kansa!

Vierailija

Jännä juttu tämä tukiaisista valittaminen.

Miksette käytä tuotakin energiaanne oman toimeentulonne kohentamiseen? Onko se kansanedustajien ja ministerien vika, ettette osaa suunnitella oikein talouttanne ja olette paskassa duunissa / ilman duunia?

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Kansanedustajamme tarvitsevat leipää, kielikursseja ja sirkushuveja! Ei jumala laiskoja elätä vaan köyhä kansa!

ilesoft

Miksette käytä tuotakin energiaanne....

Täytyyhän sosiaalitointen henkilökuntaakin jonkun työllistää. Köyhän vähällä rahalla saa aikaan yllättävän paljon hyvää, ei sitä ihan äkkiä "uutterat" huomaakaan.
Tukiaisista vain valittavat .

Suomeksi sanottuna: Kaikkein köyhimpien taloudellisen aseman kohentaminen saisi aikaan paljon työttömyyttä monilla aloilla ja koska köyhimpien taloudellinen asema olisi kohentunut, ei esim. sossuistakaan tulisi sossun asiakkaita vaan koko ala lastensuojelua lukuunottamatta katoaisi -joskin asiakkuudet siinäkin vähenisivät.
Suomi menettäisi yhden teennäisimmistä "hyvinvointivaltionsa" tunnusmerkeistä maailmalla ja sehän ei käy.

Ps. Työttömäksi jääneet sos.työntekijät voisivat tosin paikata huutavaa työvoimapulaa vanhustenhoitoalalla, mutta luulenpa heidän työllistävän muutamaa jäljelle jäänyttä kunnallista psykiatria, jotka ovat taloudellisessa ahdingossa eläneiden sossun asiakkaiden mielenterveydellä siihen asti leipänsä tienanneet .

Vierailija

Sosiaalityöntekijöitä tarvitaan aina, enkä pidä ammattia tai ammattikuntaa pahana. Se vain, että sosiaalityöntekijä mielletään pitkälti ihmisenä, joka jakaa ilmaista rahaa "surutta". Se on väärin. Yhteiskuntamme päättäjien pitäisi tulla köyhimpiä vastaan ja muuttaa lailla ja asetuksilla niin, ettei ihmisten tarvitsi turvautua sosiaalitoimeen kuin todella hädän hetkellä. Nythän ihmiset joutuvat kuukausittain turvautumaan viimeiseen oljenkorteen koska muut tuet ovat niin pienet, etteivät kata elämistä. Näin sosiaalityöntekijöille jäisi enemmän aikaa uppoutua niihin tehtäviin, joihin heidät on koulutettu.

Laissa määritellyt sosiaalityöntekijän tehtävät

Vierailija

PiPiI:
"Kerroinhan, että jumala ei laiskoja elätä vaan köyhä kansa! "

Auta itse itseäsi niin jumalakin sinua auttaa (lainaus)

Vierailija
markent
PiPiI:

Hyvää antaa vähästäkin, paha ei paljostakaan - vanha viidakon sananlasku.

Vierailija

Köyhimmät yksinhuoltajat voisivat mennä töihin. Nyt on työvoimapulaa, kaikki pääsee johonkin töihin, joutuu ehkä muuttamaan, jos ei etätyötä löydy. Sitäkin riittää.

Suosittelen että mahdollisimman moni tekee sellaista työtä, josta asiakas voi saada kotitalousvähennystä.

Jos taas yksinhuoltajan lapsi on niin pieni, ettei voi mennä töihin, niin hoitakoon samalla paria muuta lasta kotonansa.

Vierailija
markent
PiPiI:

Sorry, väärä osoite ehkä markent!

Niin minä autankin ja monia muita! Kaikilla ei vaan ole sitä mahdollisuutta. Luulen, että aikoinani jouduin myös siksi sosiaalitoimen silmätikuksi, että autoin todella monia ihmisiä. Siis meinaan silloin kun lapseni vietiin. Enhän ollut jäänyt pankolla lepäilemään jouduttuani työttömäksi 1993 vaan lähdin opintolainalla - jolloin menetin sekä työttömyysturvan ja toimeentulotuen - opiskelemaan. Samalla autoin myös monia muiden lapsia harrastusten pariin. Olin astunut liian isoille varpaille: sosiaalitoimen!

Markent: Olethan lukenut kokemuksestani työllistyä ketjusta Maan päämies esiintyy koko kansakunnan käyntikorttina. Minä ITSE hain työpaikan vaikka sinne vinkin sainkin.

Vierailija

PiPille
Herran jestas mikä väärinkäsitys.
Anteeksi kovasti.
Sinä "lohkaisit" hyvin, minä jatkoin niin kuin jatkoin ja sfinksi
jatkoi samassa hengessä.
Ei omalta kohdaltani ollut todellakaan mitään henkilökohtaista.
Tuo "Auta itse itseäsi niin jumalakin auttaa" on venäläinen sanonta, jota eräs kesätöissä meillä majaa pitävä viipurilaisopiskelijatyttö käytti usein meillä ollessaan. Toinen sanonta hänellä oli, kun kysyi mitä kuuluu? Ei kurjuutta kummempaa, oli vastaus

Vierailija
Boysen
Köyhimmät yksinhuoltajat voisivat mennä töihin. Nyt on työvoimapulaa, kaikki pääsee johonkin töihin, joutuu ehkä muuttamaan, jos ei etätyötä löydy. Sitäkin riittää.

Suosittelen että mahdollisimman moni tekee sellaista työtä, josta asiakas voi saada kotitalousvähennystä.

Jos taas yksinhuoltajan lapsi on niin pieni, ettei voi mennä töihin, niin hoitakoon samalla paria muuta lasta kotonansa.

Oletko ottanut huomioon muuttokustannukset, ehkä yh:n lasten etävanhemman jne.

Ei niin yksinkertaista. Ja sitten myös on kysymys palkasta!

Vierailija
markent
PiPille
Herran jestas mikä väärinkäsitys.
Anteeksi kovasti.
Sinä "lohkaisit" hyvin, minä jatkoin niin kuin jatkoin ja sfinksi
jatkoi samassa hengessä.
Ei omalta kohdaltani ollut todellakaan mitään henkilökohtaista.
Tuo "Auta itse itseäsi niin jumalakin auttaa" on venäläinen sanonta, jota eräs kesätöissä meillä majaa pitävä viipurilaisopiskelijatyttö käytti usein meillä ollessaan. Toinen sanonta hänellä oli, kun kysyi mitä kuuluu? Ei kurjuutta kummempaa, oli vastaus

Oi saat anteeksi! Otin niin henkilökohtaisena.

Muuten: pari vuotta sitten kun karkkilainen äiti surmasi lapsensa ja itsensä, minua vastaan hyökättiin kovasti netti-palstoilla. Kuulemma olin aiheuttanut surman kirjoittamalla netissä huostaanotoissa. Myös lasteni isiä syyllistettiin. Kukaan meistä ei tietääkseni ole ollut tekemisissä kyseisen äidin kanssa. Tai ei ole tullut puheeksi.

Yllättävää kyllä nyt ei ole syytöksiä tullut!

Vierailija
ilesoft
Miksette käytä tuotakin energiaanne oman toimeentulonne kohentamiseen? Onko se kansanedustajien ja ministerien vika, ettette osaa suunnitella oikein talouttanne ja olette paskassa duunissa / ilman duunia?

Kyllä se niin on.
Onhan kaikilla mahdollisuus saada sosiaalista elantonsa väliaikaisesti. Ei kai Suomessa sentään nälkään tarvitse kuolla?

Se että rahat ei riitä muuhun kuin siihen kaikkeen tarpeellisespaan, niin se ei ole ainoastaan vain yhteiskunnan vika. Ihmisen täytyy itse yrittää, eikä jatkuvasti kerjätä että työtätekevät heitä elättäisi ja hommaisis heille mukavuuksiakin.

Vierailija
Ernest

Myös työttömyyskorvauksia (20%), sairauspäivärahoja ja muita pieniä etuustuloja verotetaan selvästi ankarammin kuin ansiotuloja.

Hyvinvoivat tarvitsevat sirkusta ylläpitääkseen oman öykkärimäisen elämänsä. Sehän alkoi jo 90-luvulla!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat