Kännykän omituinen käyttäytyminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meillä on perhepiirissä kolme nokialaista peruskännykkää. Viimeisin hankittiin keväällä, 1100 -sarjan halpiskännykkä, muut kaksi ovat vanhempaa mallia.

Toisesta vanhemmasta kännykästä ei voi soittaa tuohon uusimpaan. Tai voi soittaa, mutta se ei soi! Luulin ensin, että se olisi johtunut eri operaattorista 050 ja 044, mutta nyt tuohon yhteenkin hankittiin 044 alkuinen liittymä eikä se vieläkään toimi.

Kännykät toimivat muuten normaalisti. Niillä voi soittaa muihin numeroihin, mutta tuo yksi yhteys ei toimi. Mitään soittoestoja ei missään kännyssä ole.

Keksiikö joku selityksen omituisuuteen? Onko vastaavia kokemuksia?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija
Phony

Toisesta vanhemmasta kännykästä ei voi soittaa tuohon uusimpaan. Tai voi soittaa, mutta se ei soi!

Yhdistyykö puhelu kuitenkin, vain soittoääni puuttuu?

Vierailija
jukteri?
Phony

Toisesta vanhemmasta kännykästä ei voi soittaa tuohon uusimpaan. Tai voi soittaa, mutta se ei soi!

Yhdistyykö puhelu kuitenkin, vain soittoääni puuttuu?

Ei yhdisty, mitään ei tapahdu!

Vierailija

Eihän kännykän edes kuulu toimia. Ennenwanhaan radiopuhelimet, jotka olivat samalla taajuudella, kuuluivat päällekkäin, siis sekaisin. Kännykkä on siis täysin yliluonnollinen keksintö.

Tai jos kännykän kuuluu toimia noin kuin se toimii, miksei sitä tehty jo 1940-luvulla ? Laivoissa ja lentokoneissa oli tuolloin jo radiopuhelimet.

Vierailija
tietää
Käyttääkö ne kaikki kaksitaajuutta?

Jaa, en tiedä.Puhelimien mallit ovat 3210 ja 3220 ja sitten tuo uusin 1100.
Tuosta 3220 puhelimesta ei saa yhteyttä tuohon 1100 puhelimeen. Toisinpäin yhteys toimii, siis 1100:sta voi normaalisti soittaa tuohon 3220:en.

Tämä tuntuu menevän mystiikan puolelle.

Edit: typoja fiksasin

Vierailija
Phony
tietää
Käyttääkö ne kaikki kaksitaajuutta?

Jaa, en tiedä.Puhelimien mallit ovat 3210 ja 3220 ja sitten tuo uusin 1100.
Tuosta 3220 puhelimesta ei saa yhteyttä tuohon 1100 puhelimeen. Toisinpäin yhteys toimii, siis 1100:sta voi normaalisti soittaa tuohon 3220:en.

Tämä tuntuu menevän mystiikan puolelle.

Edit: typoja fiksasin

Onko puhelimen valikosta laitettu soitonesto ko. numeroon, kokeile vaihtaa sim-kortit puhelimista toisiin ja yritä soittaa, soita samalla savorille ja käske lopettaa foorumin häiriköinti.

Vierailija

Soitonestoja ei ole. Simmit on vaihdettu ristiin. Mikään ei muutu.

Tuo 3220 on äitini käytössä ja tuo 1100 vaimollani. Anoppi ei saa siis miniäänsä yhteyttä. Ehkäpä tämä on sisäänrakennettu ominaisuus. Ei pääse anoppi räksyttämään.

Vierailija

1100:ssa on huono antenni. Epäbalanssai, eli kännykkä kuulee tukiaseman, mutta tukiasema ei välttämättä kuule kunnolla kännykkää. Kokeilkaapa vaihtaa se SIM-toiseen puhelimeen.

Vierailija

Edellinen viestini:

Phony
[size=150:2bkc64c8]Simmit on vaihdettu ristiin. Mikään ei muutu.[/size:2bkc64c8]

Ristiin ja rastiin. Olkoon tuossa 1100:ssa mikä tahansa SIMmi, niin anoppi ei pääse räksyttämään!

Ei sillä, että se kauheasti häiritsisi, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Taitaa olla tätä nykymystiikka kuten jo esitin. En itse uskoisi koko juttua jos joku tällaista väittäisi, mutta kun itse olen kaikkea kokeillut!

Vierailija

Tuli tämmöinen mieleen.

Ilmeisesti sillä kännykällä ei voi soittaa kauempaakaan tuohon toiseen kännyyn?

Kännykästä siis lähtee energia-aaltoja kohti lähintä infon välittäjää ja tästä kohteesta tulee infoa kännykkään energia-aaltoina?

Oliko muuten niin että joissakin tapauksissa vastaan tulevat energia-aallot vahvistavat toisiaan ja joissakin heikentävät?

Ehkäpä tässä on ratkaisu pulmaan?

Onesimple

;):)

Vierailija

Savor, minä pysyn kaukana avaamistasi ketjuista, voisitko sinä tehdä samoin avaamieni ketjujen suhteen. Kiitos, älä edes vastaa.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Voiko tuolla puhelimella soittaa ihan toiseen juuri sen mallin luuriin? Saisi ainakin selville, onko toinen perheenne puhelimista rikki. Tai ainakin vihjettä siihen.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Phony
Edellinen viestini:

Phony
[size=150:1pvxwekb]Simmit on vaihdettu ristiin. Mikään ei muutu.[/size:1pvxwekb]
Älä hätäile. Ei tässä ehdi joka sekunti palstaa seuraamaan.
Phony
Ristiin ja rastiin. Olkoon tuossa 1100:ssa mikä tahansa SIMmi, niin anoppi ei pääse räksyttämään!

Ei sillä, että se kauheasti häiritsisi, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Taitaa olla tätä nykymystiikka kuten jo esitin. En itse uskoisi koko juttua jos joku tällaista väittäisi, mutta kun itse olen kaikkea kokeillut!

Tarkoitin sitä, etä laittakaa se SIM joka on 1100:ssa, johonkin toiseen puhelimeen ja kokeilkaa sitten soittaa. Jos puhelut menee läpi moitteetta ja pystyy puhumaan puolin toisin, saatte eliminoitua palveluntarjoajan mahdollisuuden ongelmaan. Ja samaten, jos siihen 1100:n laittaa jonkin sellaisen SIM-kortin joka toimii muissa puhelimissa, muttei 1100:ssa, on vika puelimessa. Eli ts. ei tarvitse ihmetellä mitään soitonsiirtoja tms. softajuttuja. Kuten totesin, 1100:ssa on huono antenni. Jos laitatte siihen puhelimeen minkä tahansa toisen SIM-kortin, ja ei toimi: -> Puhelin on paska. Ja tarkemmin, antenni on paska.

Vierailija
Phony
Edellinen viestini:

Phony
[size=150:23wqo6rp]Simmit on vaihdettu ristiin. Mikään ei muutu.[/size:23wqo6rp]

Puhelujen vastaanoton voi varmaan estää jostakin numeroista kun lähettää pyynnön teleoperaattorille, ehkä vaimosi on tehnyt niin, eikä ole tietävinään koko asiasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat