Kumppanin maailmankatsomus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uskotko jumalaan, mutta kumppanisi ei?

Oletko ateisti, mutta kumppanisi lukee iltarukouksen? Miten tulette toimeen?

Onko maailmankatsomuksenne sama? Tulisitteko toimeen, jos maailmankatsomus eroaisi uskonnon osalta?

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Ateisteja ollaan tyttöystävän kanssa. En voisi seurustella ikivanhaan suvaitsemattomaan hömppään uskovan ihmisen kanssa.

Vierailija
tuc
Ateisteja ollaan tyttöystävän kanssa. En voisi seurustella ikivanhaan suvaitsemattomaan hömppään uskovan ihmisen kanssa.

On ateismikin ikivanha ja voi sekin olla "suvaitsematon" julistaessaan omaa uskomustaan. Jos jokin on havannoitavan todellisuuden ulkopuolella niin sitten on, eipä voi sanoa juuta tai jaata.

Vierailija
tuc

Kuulostaa melko suvaitsemattomalta ja rasistiselta, että tuc ei voisi seurustella toisuskoisen kanssa. Ei varmaan sallisi sellaista edes naapuriin. Entä samaan työpaikkaan ?

Itse seurustelin 5 vuotta ihmisen kanssa, joka ei uskonut tippaakaan. Hänellä oli muuten aika väärä käsitys koko uskosta, hän luuli että minä luulen Jumalan asuvan kirkossa Just niinpä joo, luulinpa niin. Juuri siinä meidän kaupungin kirkossa.

Ei mitenkään ruudinkeksijöitä nuo viherpiipertäjä-hörhöt. Tämä samainen tyyppi vastusti isoja globaaleja yrityksiä, koska "ne ovat niin epäkaupallisia". Tarkoitti ilmeisesti ylikaupallisia. Tuo se jaksaa aina naurattaa äärioikeistolaisista ja parista ex-vangista koostuvaa tuttavapiiriäni.

Vierailija

Minä olen ateisti. Kaverini on arabi, libanonilainen kristitty. Ei hän mitenkään kiihko uskovainen ole, ei käy edes kirkossa, mutta kuuluu kristilliseen sukuun ja uskoo myös Jumalaan, mutta ei ole missään tekemisissä kirkon tai uskovaisten kanssa.

Minua se ei häiritse että hän on kristitty ja uskoo hieman. Eikä myöskään häntä häiritse se että minä olen ateisti. Minun suvullanikin on sekava historia kansallisesti ja uskonnollisesti. Jotta elämä on opettanut olemaan niin että en tyrkytä ateismiani muille, mutta samalla odotan myös että uskovaiset ei tyrkytä uskontoaan minulle. Usko tai ei usko olkoot jokaisen henkilökohtainen asia. Mutta jos ei ole, silloin en ole hiljaa vaan sanon sanottavani uskonnosta suoraan. En voi sietää jos uskon avulla kuvitellaan olevan valta määräillä muita.

Vierailija
tuc

tällei ei tarttenu itte kirjottaa.. *nauraa*
komppia lyöden..

Vierailija

Olin naimisissa henkilön kanssa, jolla ei ollut mielipiteitä tai Hän omi ne minulta tai lähituttaviltaan.

Se ei tuntunut hyvältä, mutta itse valitsin parini.

Joten lähes kaikki mielipiteet vastapuolella, kunhan ne ovat, samoja
kuin omani sopivat.
VITSI VITSI!!!

Hyvin perustellut tai uskoon peustuvat mielipiteet kumppanilla ovat OK!
Ei avio/avopuolisoiden tarvi olla kopioita. Toivottavasti ei edes sukupuolisesti!
NO RULES APPLY.

Vierailija
Ayla
Minä olen ateisti. Kaverini on arabi, libanonilainen kristitty. Ei hän mitenkään kiihko uskovainen ole, ei käy edes kirkossa, mutta kuuluu kristilliseen sukuun ja uskoo myös Jumalaan, mutta ei ole missään tekemisissä kirkon tai uskovaisten kanssa.

Minua se ei häiritse että hän on kristitty ja uskoo hieman. Eikä myöskään häntä häiritse se että minä olen ateisti. Minun suvullanikin on sekava historia kansallisesti ja uskonnollisesti. Jotta elämä on opettanut olemaan niin että en tyrkytä ateismiani muille, mutta samalla odotan myös että uskovaiset ei tyrkytä uskontoaan minulle. Usko tai ei usko olkoot jokaisen henkilökohtainen asia. Mutta jos ei ole, silloin en ole hiljaa vaan sanon sanottavani uskonnosta suoraan. En voi sietää jos uskon avulla kuvitellaan olevan valta määräillä muita.

Mielipiteesi on sinällään OK.
Tilanne on vain se, että maailmassa määrätään toisia uskon avulla h**ve*in paljon. Ikävä kyllä.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Olen ateisti, mutta ei ole kumppanii. Itse voisin kyllä ottaa jonkun uskiksenkin mutta riippuen ihan siitä että miten uskovainen tyttö on kyseessä, ja miten suvaitsevainen on. Jos alkaa tupruttamaan uskontoaan niin se on adios! ja sitten jos se on muuten vain ahdasmielinen niin adios uudestaan!

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija
Starman
Ayla

Mielipiteesi on sinällään OK.
Tilanne on vain se, että maailmassa määrätään toisia uskon avulla h**ve*in paljon. Ikävä kyllä.

Tiedän. Mutta minä en anna uskovaisten, tai uskontojen määräillä minua. Juuri tämä uskontoihin kuuluva toisten ihmisten määräily, on yksi syy, miksi minä vastustan sellaisia uskontoja. Vastustan, kun ne määräilee alaistensa elämästä niin paljon ja yrittävät määräillä muittenkin elämää. Olen elänyt maissa missä islam on vallassa täysin tai osittain. Ehkäpä tämä valaisee hieman kriitikkojeni näkemystä minusta. Ihmisen käyttäytymiselle, tai mielipiteille on aina joku syy miksi niin tekee. Ehkäpä tässä pitäisi alkaa kyseleväksi tällä palstalla, kysellä siis miksi sanoi niin tai noin ja miksi on sellainen tai tuollainen mielipide?

Vierailija

Allekirjoitukseni kertonee kaiken tarvittavan.
(En siis ole kyllä buddhisti, ko. lause kiteyttää vain enemmän kuin hyvin oman ja vaimoni suhteen iltasatuihin.)
EDIT: En siis vastusta millään tapaa ihmisen henk.koht.uskoa;jokainen tulkoon autuaaksi omalla tavallaan niin kauan, kun se ei aiheuta harmia muille syyttä...

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Henk. koht. ateisti. Emäntä Katolinen. Empä ole siitä pahemmin häiriintynyt. Poikani kasvatetaan Katolisena. Tehköön omat päätelmänsä asioista myöhemmin.

Vaikka minulla ei olekkaan mitään hengellisiä kokemuksia, niin luulen että uskonnoilla on tärkeä osa maailman pyörimisessä. Itse asiassa kuvittelen että ihmisessä on jokin sisäänrakennettu "uskogeeni". Kautta ihmiskunnan historian uskonto on aina ollut osa kaikkien yhteiskuntien olemassaoloa.

Ateistisissa yhteiskunnissa uskonto on vain ottanut uuden muodon, kommunismi, etc. Iso osa ateisteistakin tuntuu tehneen ateismista oman uskontonsakin.

Olen kyllä harkinnut Pastafaariksi ryhtymistä.

Vierailija

En taida olla ihan puhdas ateisti koska ajattelen että jotain voisi olla.
Se jotain ei kuitenkaan ole mitään, mitä ihmiset itse ovat kirjoitelleet ja muokanneet mielensä mukaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat