Lyttyyn lyöjille luu kurkkuun! :);):)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kumpiko malli miellyttää?

Nykyisen fysiikan kannattama inflaatioteoria jota ihminen ei voi ymmärtää, mutta pitäisi uskoa kun isot pojat niin sanovat.

Ensin ei ollut mitään ja sitten ilmestyi yks kaks erittäin tiheä energiakeskittymä jonka sisälle tilaa räjähdyksenomaisesti niin ettei energiakeskittymä laajentunut ulospäin jo olevaan tilaan, mutta tilaa ilmestyi räjähdyksenomaisesti yli valonnopeudella.

Vai

Savorin kolmiulotteinen malli jonka ihminen kykenee ymmärtämään, vaikka se melko hurja ajatus onkin.

Nykyisien galaksien keskustojen isot mustat aukot humahtivat ulos erittäin isosta laajenevasta energiakeskittymästä.

Kun ne pääsivät ulos siitä, ne humahtivat paljon vähemmän tiheälle alueelle tilassa joka ei laajene tai kaareudu.

Niiden vauhti kiihtyi huimasti, koska niihin tuli paljon enemmän energiaa liikerataan nähden takaa päin, jolloin ne rärähtivät energiaansa enemmän sinne päin ja näin niiden väliin jäi nopeasti paljon tyhjää tilaa.

Kun ymmärtää miten ne ensin liikkuivat astetta isomman aineen kokoluokan enrgiakeskittymän sisällä, sen erillisten esim. "atomien ytimien" välisellä alueella, ymmärtää miten galaksit vielä tänäkin päivänä muodostavat saippuakuplamaisia kokonaisuuksia.

Ja näin tilaa ei ilmestynyt räjähdyksenomaisesti yli valonnopeudella, vaan galaksiemme siemenet työntyivät astetta isomman aineen kokoluokan valonnopeudella kohti vähän tiheää aluetta tilassa joka oli jo olemassa, niin ettei tuo tila laajene tai kaareudu.

Onesimple

;):)

Sivut

Kommentit (151)

Vierailija

hohhoijaa... Et saanut tarpeeksi seuraa/huomiota tuolla sinun isolla aiheellasi joten nyt taas aloitit tämän päättömän floodauksen?

Ketään ei kiinnosta... Got it?

Annoin ääneni ekalle vaihtoehdolle

Vierailija
Reality
hohhoijaa... Et saanut tarpeeksi seuraa/huomiota tuolla sinun isolla aiheellasi joten nyt taas aloitit tämän päättömän floodauksen?

Ketään ei kiinnosta... Got it?

Annoin ääneni ekalle vaihtoehdolle

Ketä tämä sinun viestisi Reality kiinnostaa?

Vierailija

lisää äänestykseen kolmas vaihtoehto, "Kummatkin mallit ovat höpönlöpöä" niin äänestän sitä.

Nykyisen fysiikan kannattama inflaatioteoria jota ihminen ei voi ymmärtää, mutta pitäisi uskoa kun isot pojat niin sanovat.

Ainoa seloste kun ihminen on niin tyhmä että ei erota todellisuutta fictioistaan.

Vierailija
Einesteini
lisää äänestykseen kolmas vaihtoehto, "Kummatkin mallit ovat höpönlöpöä" niin äänestän sitä.

Ainoa seloste kun ihminen on niin tyhmä että ei erota todellisuutta fictioistaan.

Viisas ihminen ei kerro tyhmälle ihmisille tyhmän olevan tyhmä, vaikka niin tyhmästä ajatteleekin.

Onesimple

Vierailija
Savor
Viisas ihminen ei kerro tyhmälle ihmisille tyhmän olevan tyhmä, vaikka niin tyhmästä ajatteleekin.

Olen törmänny tähän monesti (in real life), kukaan tähän mennessä ei ole sanonut minua tyhmäksi vaikka itse uskonkin olevani.

Vierailija
Savor
Olen törmännyt monesti tyhmiin ihmisiin jotka haukkuvat viisaita ihmisiä tyhmiksi.

Se on se vanha sanonta että " Tyhmyys on katsojan silmässä ".. vai oliko se kauneus?..

Vierailija
Savor

Ei kannata luottaa liikaa siihen, jospa sekin on pelkkää kuvitelmaa.
Normaaliolosuhteissa ehkä niin saattaa olla, mutta kun tyhmä piinaa ihmisiä tyhmyydellään vuosia, joku ehkä saattaa viimein ottaa asian esille.
Foorumista olisi hetkellisen romahduksen jälkeen tarkoitus saada taas tiedeaiheista kiinnostuneita kiinnostava, voit omalta osaltasi vaikuttaa siihen niin että pysyt omassa ketjussasi, sen on valitettavasti riitettävä, koska suurin osa vittuuntuu kun työnnät typerää jankutustasi joka ketjuun vaikka sitä ei todellakaan niihin haluta.
Miksi et keskustele välillä jostain muusta kuin "teoriastasi" se ei kiinnosta kuin tulokkaita hetkellisesti, niitä jotka eivät pysty arvioimaan laajeneeko maapallo lähes äärettömällä nopeudella ja kylähullujen mielenliikkeistä kiinnostuneita.
Jos se ei sovi niin hyvästi jo etukäteen, pusman pannattiin jo...

Vierailija
Einesteini
Savor

Olen törmänny tähän monesti (in real life), kukaan tähän mennessä ei ole sanonut minua tyhmäksi vaikka itse uskonkin olevani.

Olet varmaan aika nuori vielä, ei tieteistä kiinnostuminen yleensä tyhmyyteen viittaa, tiedon puutetta ja vääriä käsityksiä sinulla kuitenkin on.

Vierailija

Sen verran vielä, "inflaatioteoria" ei sisällä ylimääräisiä ulottuvuuksia vaan on osa alkuräjähdysteoriaa, millä selitetään tiettyjä ongelmia ko. teoriassa.
Se että joku äänestää "teoriasi" puolestasta, ei tarkoita sitä että olet oikeassa vaan sitä että äänestäjä on väärässä koska ei ymmärrä yksinkertaisia asioita.

Vierailija

Älä viitsi vääristellä ajatustani koko ajan.

Jos sinä et ymmärrä suhteellisuutta, niin voi voi.

Ei Maapallon tarvitse laajentua lähes äärettömällä nopeudella.

Sinä ajattelet liikaa koko ajan perinteisellä tavalla asioista.

On totaalisen eri asia puhua avaruusaluksen kiihdyttävän vauhtiaan koko ajan samassa suhteessa kuin maan pinta työntyy koko ajan poispäin Maapallon keskustasta.

Onesimple

Vierailija
jukteri?
Olet varmaan aika nuori vielä,

Ehkä henkisesti..

jukteri?
ei tieteistä kiinnostuminen yleensä tyhmyyteen viittaa, tiedon puutetta ja vääriä käsityksiä sinulla kuitenkin on.

Otan kantaa vain asioihin joihin ei ole selvää näyttöä, yleisesti ottaen käsitykset ovat "vääriä" mutta yleiset käsitykset eivät ole sen oikeempia kuin minun väärätkään.

((Kantani, mielipiteeni sekä huomautukseni ovat minun logikan mukaisesti oikeita, olkoot kukin mitä mieltä hyvänsä, ajattelen asiat neutraalisti, en puolla yleistä käsitystä mutta en sitä kumoakkaan)).

Vierailija
JuurikinNiin
Savorin malli ei selitä mitään.

Inflaatioteoria sentään yrittää.

Missä mielessä inflaatioteoria mitään selittää?

Se vain kertoo jostakin ihmeellisestä tapahtumasta, jota mikään havaittava ilmiö ei tue.

Toisin kuin ajatukseni, jota tukee moni havaittava ilmiö.

Esim. atomipommi tukee sitä että atomit voivat hyvinkin laajentua koko ajan.

Lisäksi Auringosta ulos humahtavat fotonit tukevat kuvaamaani tapahtumaa galaksiemme syntyhistoriasta.

Onesimple

Vierailija
Savor
Älä viitsi vääristellä ajatustani koko ajan.

Savor... jos ystävällisesti viitsisit vetää pääsi ulos kolmiulotteisesti laajentuneesta perseestäsi, huomaisit että olet tunkenut tätä samaa sontaa lukemattomille foorumeille taukoamatta jo vuosien ajan. Ei tämä kuule johda yhtään mihinkään, korkeintaan Niuvan suljetulle.

Lopettaisit jo, please

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat