Niska/hartiat jumissa ja päänsärky

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkä niin. pari viikkoa vaivannut nämä vaivat. Saattaa johtua siitä että venytän "päätäni" eteenpäin jotta näkisin paremmin tehdä pikkutarkkaa photoshoppausta töissä.

Eli oireet: Poski (leukalihakset?), niska ja hartia ovat kipeänä oikealta puolen.

Välillä pistää oikeaan tärykalvoon ja oikeassa silmässäkin tuntuu sen "takana" jomotusta.

Olen tässä tutkaillut oireita ja tullut tähän tulokseen:

Voisiko nämä oireet johtua jostain niskanikamasta/nivelestä joka on "lukossa" ja samalla sen ympärillä olevat lihakset olisivat tulehtuneet?

Mitä arvelette? *Apua kaipailee*

Kommentit (3)

Vierailija

Sama ongelma oli minulla, siis hartioita ja niskaa särki työpäivän jälkeen niin perkeleesti. Mutta kivut hävisi kun joku ergonomiaguru kävi säätämässä työtuolini minulle sopivaksi.

Vierailija

No joo. Kuulostaa tutulta. Itse joudun istumaan koneella päivittäin ja oireet on samat. Olet ilmeisesti oikeakätinen. Kiinnitä huomiota istuma-asentoosi kun käytät hiirtä. Ammattitaitoinen hieroja pystynee laukaisemaan jo olemassa olevat lihasjännitykset.

Toinen juttu... ajatko paljon autolla? "Taxityyliin" vasemmalla kädellä sivuikkunaan nojailu aiheuttaa oikealla puolella samantyyppisiä oireita...

Vierailija

Saattaa olla myös purukalustosta lähtöisin. Naksuuko leukanivelet, aristaako kun painaa korvakäytävän kohdalta levossa ja/tai samalla suuta avatessa (nivel tulee siitä hiukan eteenpäin), onko aamuisin purukalusto jäykkänä tai onko purentalihakset arkoja/jäykkiä eli juurikin poski, leuan alta tai ohimoilta? Entä onko hampaissa kulumajälkiä, arkuutta tai tiedätkö bruksaavasi/sanooko joku muu että narskuttelet? Saattaa nimittäin yllättävästi olla osatekijä myös niska- ja hartiasäryissäkin.

Uusimmat

Suosituimmat