Tupakka

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niin, että poltatteko vai oletteko polttamatta, ja jos poltatte, kuinka paljon päivässä?

Itse en polta, enkä taatusti ikinä ala polttamaan. Syitä on vain yksi: tupakalla on ainoastaan yksi vaikutus, josta on ihmiselle edes sanottavaa hyötyä, mutta sittäkään ei ole vertaista kaikille - ehkä kenties peräti sadalle - eri haittavaikutuksille.

Ja, onko joku jo tehnyt tällaista aihetta? Ihmettelen, jos ei ole.

Ohhoo, anteeksi, jäi yksi vaihtoehto pois äänestyksestä. Nimittäin, mainitkaa jos ette polta.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

olen lopettanut..

tupakka on sosiaalinen kääryle..
"mennäänks röökille"
on se juttu..

duunissakin sai puhua paskaa
istua persiillään kun oli vaan rööki huulessa..

lopettaminen oli kuitenkin helppoa..
päätin ettei enään yhtää röökiä ja PISTE.

+25v röökiä polttaneena
luulin sen olevan paljon vaikeempaa...
kun on kaiken maailman tuki ryhmiä ja muita..
mutta eihän tuo nyt niin vaikeeta ollutkaan....

Vierailija

Olen joskus polttanut, päässyt eroon siitä paskasta noin 8v sitten. Oli elämäni viisaimpia ja vaikeimpia tekoja (tai oikeammin tekemättä jättämisiä )
Nyttemmin kun ei enää nikotiiniä ole veressä, jotenkin paremmin ymmärtään myöskin kyseisen aineen aiheuttaman riippuvuuden luonteen.

Vierailija

Poltan n. 20-30 savuketta päivässä. Poltan koska tupakka on nautintoaine ja nautin siitä ja toiseksi olen riippuvainen nikotiinista. Lopettamista en ole edes harkinnut.

Vierailija

Teinivuosina tuli yksi kesä poltettua. Sitten jossain kohtaa aivoissa onneksi liikahti jokin, ja tajusin lopettaa homman kun se vielä oli helppoa. Kaverit, jotka eivät lopettaneet silloin, polttavat vieläkin.

Myöhemmin aloitin homman uudelleen humalapolttelun muodossa. Laatikossa oli myös aski "vitutustupakkeja". Kummastakin tavasta olen päässyt eroon, kun tajusin, että kyse oli vain itsensä huijaamisesta. Tupakka ei tee baari-illasta yhtään sen parempaa, eikä se vitutukseenkaan auta, muuttaa sen vain itsesääliksi.

Pari vuotta olen ollut nyt kokonaan ilman tupakkaa, ja se tuntuu hyvältä.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
radeon
Hölmömpää asiaa en tiedä, kuin tupakanpoltto.

En minäkään, poltan silti puol askia päivässä...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
JuurikinNiin
radeon

Olen joskus maistanut, tuli paha olo, lopetin siihen. Lopeta hyvä ihminen oman terveytesi vuoksi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14020
Liittynyt23.6.2005
Ahteri
Niin, että poltatteko vai oletteko polttamatta, ja jos poltatte, kuinka paljon päivässä?

Ostin ison topan ja poltan kai siitä muutaman.

En todellakaan polta, mutta nyt vituttaa sattuneista syistä sen verran, että on pakko.

Isoisäni delasi keuhkosyöpään, eikä muutenkaan ole tarkoitus jatkaa hupia. Syitä olla polttamatta tosiaan on miljoona. Kunhan löysäilen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
radeon
JuurikinNiin
radeon

Olen joskus maistanut, tuli paha olo, lopetin siihen. Lopeta hyvä ihminen oman terveytesi vuoksi.

No kun oon polttanu niin pitkään, että on vähän hankalaa.

Juu, ei mulla vaan oo selkärankaa...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
Tarkkailija
Luennoitsija:
- Tupakka on hitaasti tappava myrkky!
Ääni salista:
- Eihän tässä mikkää kiire ny ookkaa...

Niinpä niin, mahtaisi olla hienoa kuolla hitaasti tukehtumalla keuhkolaajentumaan.

Vierailija

Poltatteko?
Oletteko kokeilleet?

Minun vastaukseni ei sovi noihin kahteen. Jotta en äänestä.
Vastaukseni on että olen entinen polttaja. En siis mikään polttaja enkä kokeilija.

Ei siis tuossa kyselyssä otettu huomiion hieman vanhempia palstalaisia, jotka on polttaneet ja ehtineet jo lopettaakin.

Vierailija

En polta... en ole edes kokeillut. Olen nuori (lähes 15-v) niin en voi elämänviisauksia paljon jaella. Mutta ainakin yksi on, että elämä ilman röökiä on huomattavasti helpompaa, halvempaa ja itse elämä on pidempi noin 10 vuodella. Ainoa asia jota tupakan suhteen toivon on, etten ikinä ala, toivottavasti edes maista sitä (joka on epätodennäköistä, koska en kestä edes savua ). Tupakoijalle voin sanoa vain, että lopeta ajoissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat