Itsetyydytys ja yhteiskuntarauha

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eräillä kädellisillä eläimillä, kuten ihmisellä, on siunattu kyky tuottaa itse itselleen seksuaalista mielihyvää. Fyysinen genitaalialueiden koskettelu yhdistettynä mentaalisiin mielikuviin kykenee vastaamaan varsin pitkälle oikeaa aktia. Ihminen mm. kykenee siis 'tyydyttämään' tarpeensa varsin riittoisasti itse.

Tästäpä versoo väkisinkin kysymys, että kuinka suurta osaa yhteiskuntarauhasta itsetyydytys näyttelee. Jollei ihmislajilla tätä kykyä olisi, joutuisivat miehet ja naiset turvautumaan väistämättä todelliseen kumppaniin saavuttaakseen orgasmin, joka on varsin nautinnollinen tunne. Tästä syystä kilpailu saattaisi kiristyä äärimmilleen, joka varmasti johtaisi useampiin konflikteihin. Kuvitelkaapa yökerhoiltoja, jos tästä hetkestä eteenpäin eivät ihmiset voisi enää tyydyyttää itseään. Miehet eivät voisi lohduttautua kädellään seuraavana aamuna. Panokset baari-iltoina olisivat mittavasti kovemmat. Naaraista taisteltaisiin kuin urospeurat konsanaan.

Aihe saattaa vaikuttaa varsin pinnalliselta ja rivolta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, sen pohdinnan kautta saatta oivaltaa syvempiäkin asioita yhteiskunnastamme.

Kommentit (4)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Heh, yritin miettiä tarkemmin, mutta mieleeni pulpahtelevat skenaariot yöllisistä orgioista olivat liikaa...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Tuoreen saksalaistutkimuksenhan mukaan puutteessa eläminen johtaa usein työnarkomaniaan. Toisinsanoen työn tuottavuushan voisi nousta reilusti jos ei olisi kykyä harrastaa itsesaastutusta. En tosin ole varma laskettiinko tutkimuksessa onanointi seksielämäksi.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Eivätkö ihmiset pikemminkin pariutuisi hanakammin sen sijaan että kökkisivät kodeissaan runkkaamassa?

Tai itse asiassa ei. Ne samat 5% miehistä (=alfaurokset) nussisivat edelleenkin sitä samaa 90%:a naisista, ja niillä lopuilla olisi vieläkin kurjempaa kun he eivät voisi lohduttautua runkkaamalla. Itsemurhat olisivat varmasti yleisempiä.

Tai sitten, kuten yllä todettiin, työn tuottavuus olisi parempaa. Ja kaiketi myös burnoutit yleisempiä.

Uusimmat

Suosituimmat