Mahtava ukonilma!

Seuraa 
Viestejä438
Liittynyt19.5.2005

Olipa viime yönä melkoinen valoshow ainakin täällä Jyväskylässä Havahduin n.klo.1.30 jyrähtelyyn ja taivaalla välähteli aivan yhtenään. Kovin ukkosrintama taisi niukin naukin kiertää kaupungin pohjois puolelta. Lehtien otsikoista olikin jo nähtävissä, että tapahtumia on riittänyt monessa paikkaa. Ei vaan löydy mistään animoitua ukkostutkaa viime yöltä...

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Hitto vieköön! Mä en oo kokenut yhtään ukonilmaa tänä ENKÄ viime kesänä. Jotain vaimeaa jyrinää on pari kertaa kuulunut, siinä kaikki. Tahtoo nähdä kanssa salamia taivaalla!

Pallosalama olis kanssa jotain tosi jännää. Niitä ei taida kovin moni olla ollut todistamassa? (Onkohan tästä ketjua...?)

Vierailija

Joo, komia oli. Jossain korpilahden paikkeilla lienee paras show. Mutta näkyi hyvin Muurameenkin. En muista, milloin olisin nähnyt suomessa noin suurat salamatiheyttä. Parhaimmillaan muutaman sekunnin välien. Mittailin maapallon magneettikenttää, mutta ei siinä näkynyt muutoksia. Hieman levoton se ehkä oli silloin, kun purkaukset oli lähimpänä. Mutta hyvin vähän.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
supernaiivi
Hitto vieköön! Mä en oo kokenut yhtään ukonilmaa tänä ENKÄ viime kesänä. Jotain vaimeaa jyrinää on pari kertaa kuulunut, siinä kaikki. Tahtoo nähdä kanssa salamia taivaalla!

Ihan sama mulla. Jotain säälittävää jyrinää, mutta ainoatakaan salamaa en ole tänä kesänä nähnyt. Hitto, kun olisin nyt armeijassa. Varusmiehet tuntuu näkevän tänä kesänä kaikki parhaat ukonilmat.

Vierailija

oli espoossakin komeita salamoita. Olin huomaavani, että salamat menivät pilvestä pilveen. Näinkö väärin?

Vierailija

Olen nähnyt salaman pari kertaa vierestä. Se antaa asialle eri merkityksen kuin valospektaakkelina. Toisaalta se on kyllä valaiseva esimerkki luonnonvoimista.

Vierailija
supernaiivi

Pallosalama olis kanssa jotain tosi jännää. Niitä ei taida kovin moni olla ollut todistamassa? (Onkohan tästä ketjua...?)

Heh, enpä ole nähnyt,mutta kyllä tavallinen salamakin on nätti, varsinkin,kun rysäyttää johonkin lähelle. Ei taida kaiuttimistasaada irtisamanlaista paukahdusta,kuin salamaniskusta.

Vierailija

Helkkari kun ei saanut nukuttua, ukonilman takia. Nyt kun katselee noita kuvia, ni hieman harmittaa etten noussut katselemaan.

Vierailija
Syfilis
Helkkari kun ei saanut nukuttua, ukonilman takia. Nyt kun katselee noita kuvia, ni hieman harmittaa etten noussut katselemaan.

Täh, mitä kuvia? Otitko ukonilmasta kuvia?

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
Messmaker
Tässä Ilmatieteenlaitoksen tekemä karttakuva viime öisistä salamaniskuista.

No just joo. Ainakin 100 kilometriä meikäläisen kodista itään. Tällä menolla jää kunnon ukonilmat tältä kesältä näkemättä. Perhanan Ilmatieteenlaitos!

Vierailija

meitsil tinnitti johku kahtee yöhön ja sit silmät kii (verhotki oli) havahduin välähyksee ja sit se tuli suoraa ylle. asun orimattilas ni salpausselät pohjoses ja se tuli eteläst päin ni huolellii rintama... ei enää jyrissy vaa suorastaa räjähteli joku max 2 sekkaa välähyksen jälkee. ihan vitun siistii vaikka yö meni siin.. herätin muijan ja sanoin et älä ihmettele jos heräät enkä oo vieressäs tääl on ukkosmyrsky meen tsekkaa, koko kesän toivonu tätä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat