Mainosten katsomatta jättäminen on varkautta

Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

http://whyfirefoxisblocked.com/

"The Mozilla Foundation and its Commercial arm, the Mozilla Corporation, has allowed and endorsed Ad Block Plus, a plug-in that blocks advertisement on web sites and also prevents site owners from blocking people using it. Software that blocks all advertisement is an infringement of the rights of web site owners and developers. ..."

.. elikkä nettisivustojen katsominen AdBlock Plus päällä on rikos, jos sivustolla on mainoksia. Myös vessassa käyminen telkkarin mainoskatkon aikana on rikos. Luultavasti jossain vaiheessa myös roskasähköpostien lukematta jättäminen, sekä mainospostin heittäminen keräyspaperiastiaan mainoksia lukematta lasketaan rikokseksi.

Mitäs tähän nyt sanoisi. Itse en ylipäätään haluaisi harjoittaa elinkeinoa joka on suoraan riippuvainen mainostuloista.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

No sitten pitää vaihtaa selaimen signatuuriksi vaikka Opera tai Konqueror, niin ei haittaa tuollaiset paskapuheet.

Vinkki: lisäosa User Agent Switcher. Tällä saa helposti vaihdettua selaimelle eri "identiteetin", jolloin se voi esittäytyä vaikka jeesukseksi joka pyörii Windows 3.11:sta.

Vierailija
sinnipirtti
mainosten katsomatta jättäminen ei ole rikos, toisin kuin spämmääminen...

Näinhän se menee. Jos katsomattajättäminemoliri rikos, olisin suurrikollinen.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

sama vika täälläkin. mielestäni on typerää ja naurettavaa edes väittää jonku maksamien mainosten katsomatta jättäminen olisi rikos. suomessa kun voidaan kieltää ns. mainoslehtien jakaminen kotitalouksiin kuten moni on tehnyt. he taitavat siis olla oikeita superrikollisia?!

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Ei pysty lukemaan tuon lähdesivuston sisätöä.
Turha siis vetää hernettä nenuun ja alkaa whinettämään. Ketjun aloittaja laittaa jotain oikeata todistetta noille väitteilleen ensin. Aloitetaan sitten spekulointi, onko mainosten huomioimatta jättäminen rikollista vai ei.

Vierailija

Mä oon joskus roskapostia massapoistellessani miettinyt toiveikkaasti, että mahtaa niitä vituttaa, kun mä en lue niiden mainoksia. Se ruokkii kutkuttavasti niistä aiheutunutta turhautuneisuutta.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
ilesoft
Ketjun aloittaja laittaa jotain oikeata todistetta noille väitteilleen ensin. Aloitetaan sitten spekulointi, onko mainosten huomioimatta jättäminen rikollista vai ei.

Ketjun otsikko ja viestin sisältö oli tarkoituksella provosoiva. Kyseessä on sivu johon päädytään joiltakin nettisaiteilta jos niitä yrittää lukea Firefoxilla. Sivulla selitetään että saittien omistajat olivat päättäneet blokata Firefoxin AdBlock Plussan takia, sillä heiltä jää mainostulot saamatta niiden takia.

Mitä "todisteita" tässä nyt kaivataan?

Näyttää kyllä tosiaan siltä että tuo saitti on nostanut sellaisen haloon ettei sinne enää pääse kaistankäyttökiintiöiden täytyttyä äkäseen...

Vierailija

Vastaavia mainosohjelmien poistajia on saatavilla kaikille selaimille, ja AdBlock on alunperin lähtöisin Operasta, jota nämä heebot tuntuvat suosittelevan vaihtoehdoksi.

Melko tekopyhiä, vai olisiko sittenkin muut motiivit kyseessä?

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Heh,

sellaiset sivustot, joiden tärkein sisältö jopa sivuston oman ylläpitäjän mielestä ovat mainosbannerit, voikin huoletta jättää katsomatta. Kiitosta vain ko. sivustojen vastuuhenkilöille että ohjaavat pois omilta tyhjänpäiväisiltä saiteiltaan.

Laitomuuksista puhuminen tässä yhteydessä osoittaa vain etteivät puhujat ymmärrä mistä puhuvat.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
PeterH

Mitä "todisteita" tässä nyt kaivataan?

Ehkä joku saitti, joka oikeasti käyttää tuota sivua forwardina?

Vierailija

Kyllä mun Firefoxilla pelaa. Vai pitääkö tuo Adblocker olla asennettuna?
En ole mitään use agent switchereitä myöskään asentanut.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
PeterH
.. elikkä nettisivustojen katsominen AdBlock Plus päällä on rikos, jos sivustolla on mainoksia. Myös vessassa käyminen telkkarin mainoskatkon aikana on rikos. Luultavasti jossain vaiheessa myös roskasähköpostien lukematta jättäminen, sekä mainospostin heittäminen keräyspaperiastiaan mainoksia lukematta lasketaan rikokseksi.

Parempi vertaus ehkä olisi sellaisen television käyttäminen, joka menee pois päältä mainoskatkojen ajaksi, tai sellainen lehdenjakaja joka pyynnöstä tai maksusta leikkaa lehdistä mainokset pois ennen kuin jakaa ne postiluukkuihin.

Kyse ei siis ole siitä, mitä me [edit: itse tuotteessa] katsomme tai emme katso, vaan siitä katselemmeko me alkuperäistä tuotetta vai tuottajan toiveita vastoin muokattua versiota siitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat