Avaruus pöly heräsi henkiin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lyhyesti virsi kaunis...(aamulehti a-liite 19.08.07)

Niin asiahan koskee avaruutta, mutta myös elämää/tietoisuutta...

Tutkijat saivat selville, että avaruuden eloton aine voi alkaa muistuttaa eläviä organismeja. Elämän käsitettä saatetaan joutua muuttamaan....
Tutkijat ovat havainneet, että pöly voi järjestyä kierteiksi ja kaksoiskierteiksi. Elottomilla rakenteilla voi olla myös muistia ja lisääntymis kykyä.

Niin rakkaat ystävät, miten päättelette mielessänne mikä elää/tiedostaa ja mikä ei? Kun kävelette kadulla ja vastaan tulee "toinen" ihminen, mistä tiedätte varmasti, että tuo ihminen elää ja on tietoinen. Tunnistatko sinä aukottomasti tietoisuuden kun se tulee sinua vastaan? Voiko "suurempi" tietoisuus/mieli hallita meitäkin, oman erillisen mielemme sitä ymmärtämättä. Aivan kuten oma mielemme hallitsee kalojen elämää akvaariossa. Odottakaa... pihakoivu haluaisi lisätä, jotain...niin se halusi sanoa, että olemme puupäitä. Taidanpa käydä kostoksi kaatamassa sen, saan talven varalle kuivia koivu klapeja takkaani. Elämäni jatkukoon voitokkaana...en ainakaan palellu kuoliaaksi.

T: kala nimeltä Wanda

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Joo kämmäsin, tyhmä kun olen, piti vielä lisätä vaihto ehdot:

3. Olemme kuin kalat akvaariossa
4. Olemme kaikki osana suurempaa tietoisuutta, eikä ole muuta, kuin yksi tietoisuus.

Vierailija
pienisieni

Tutkijat saivat selville, että avaruuden eloton aine voi alkaa muistuttaa eläviä organismeja. Elämän käsitettä saatetaan joutua muuttamaan....
Tutkijat ovat havainneet, että pöly voi järjestyä kierteiksi ja kaksoiskierteiksi. Elottomilla rakenteilla voi olla myös muistia ja lisääntymis kykyä.

Mikä se elämän käsite sitten on, onko se määritelty yksikäsitteisesti? Tuohan on kuin Fred Hoylen Musta pilvi. Kerropa lisää, linkkejä?

Vierailija

Niin miten me määrittelemme elämän ja tietoisuuden, siinä pohdittavaa itse kullekin, jokaiselle erilliselle *ullille. Minä en ole kohdannut kuin yhden tietoisuuden ja näen ympärilläni kaiken elävän. Jopa "kuollut" aine juttelee kanssani, ehdolla, mieleni vaiennan... analyyttisen psykologian perustaja C.G. Jung, jutteli myös kiville, joten hoitoon tuputtamisestani ei taida olla apua. Lääkkeni kerään itse luonnosta, osan kasvatan itse.

Vierailija
Pohjoinen Zen
pienisieni

Mikä se elämän käsite sitten on, onko se määritelty yksikäsitteisesti? Tuohan on kuin Fred Hoylen Musta pilvi. Kerropa lisää, linkkejä?

http://www.avaruus.fi/

16.08.2007
Tähtienvälisestä pölystäkö elämää?

Onesimple

;):)

Vierailija

Niin, vaikka äänestys kämmäykseni ei ollut tahallinen, sekin kämmi muuten antoi sattumalta, jota ei muuten sitäkään todellisuudessa ole, todella oikean suuntaisen vastauksen.

Olisiko ollut synkronisiteetti.

Eli aivan sama, mitä äänestätte siihen on jo vastattu..."minut" on kanavoitu toimimaan vain välikätenä maestrolle.

mielen kuolema on viisauden alku.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
pienisieni
Voiko "suurempi" tietoisuus/mieli hallita meitäkin, oman erillisen mielemme sitä ymmärtämättä.

Se tunnetaan nimellä Murphyn Laki. Se on tärkein universumimme laeista, ja ylittää kaikkien alempien fysiikan lakien (painovoima, ydinvoima, materian häviämättömyys, jne) rajat.

Voit havainnoida Murphyn Lain toiminnan jokapäiväisessä elämässä esimerkiksi seuraavanlaisissa ilmiöissä:
[list:3i731otj][*:3i731otj]Tyhjästä ilmestyy tiellesi aina rekka tai mummo, kun sinulla on kiire johonkin. Tätä entiteettiä ei ollut olemassa ennen kuin ilmeni tarve saada jotain tiellesi. Jos kidnappaat tämän entiteetin ja kuulustelet sitä, sillä on ihan oikea menneisyys, sukulaiset ja kaikki. Hämmästyttävän monimutkaisia konstruktioita voi ilmestyä tyhjästä, vastoin kaikkia fysiikan lakeja, vain ollakseen sinun tielläsi sillä hetkellä siinä paikassa.[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Maito muuttaa määräänsä tölkin sisällä niin, että se loppuu kesken aina itsen kohdalla. Tämä tapahtuu jokaisen henkilön kohdalla erikseen ruokajonossa.[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Leipä putoaa aina voipuoli alaspäin. Paitsi jos sitä yritetään tilastoida.[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Köydet ja johdot menevät itsestään solmuun suljetuissa tiloissa, silloinkin kun se on topologisesti mahdotonta.[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Ihmiset kulkeutuvat tiedostamattaan, ulkoisen suuremman älyn ohjaamina, mahdollisimman tehokkaasti toistensa tielle kaikissa tilanteissa. Jos esimerkiksi syrjäisellä 60 kilometriä pitkällä maalaistiellä on vain yksi ainoa auto, se osuu kohdallesi juuri silloin kun saavut tuole tielle johtavaan liittymään, kulkien täsmälleen niin hitaalla nopeudella että joudut odottamaan mahdollisimman kauan. Kyseessä voi tietenkin olla myös tyhjästä materialisoitunut konstruktio (ks. ylempänä)[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Jos saavut bussipysäkille etuajassa, bussi on myöhässä. Jos taas saavut bussipysäkille myöhässä, bussi on etuajassa. Murphyn Laki osaa siis vääristää aikaa paikallisella tasolla.[/*:m:3i731otj][*:3i731otj]Tietokoneen / ohjelman kaatumisriski on suoraan verrannollinen viimeisestä töiden talletuksesta kuluneeseen aikaan. Tällainen toiminta vaatii toimiakseen Murphyn Lailta jo korkeampaa rakenteellista tilanteenymmärryskykyä.[/*:m:3i731otj][/list:u:3i731otj]
Uskon Murphyyn Kaikkialtiaaseen, Universumin Perimmäiseen Voimaan. Halleluja!

Vierailija

Itse näkisin että elämä on informaation siirtymistä sekä tallentumista erilaisiin muotoihin joista se jatkaa mahdollisesti siirymistään uusiin muotoihin.
Näinhän se tapahtuu esim ihmiselläkin.

Erilaisilla elämänmuodoilla tämä tapahtuu erilaisilla nopeuksilla.

Tietoisuus ei liene riippuvainen mistään tietystä nopeudesta jolla informaatio liikkuu tai tallentuu. Ihmisen on tosin vaikea havainnoida muunlaista tietoisuutta kuin se mihin se on itse tottunut.

Vierailija

Niin kannattaisi jokaisen alkaa uskomaan murphyyn/antimurphyyn.

Usva rukoilee...rukous toteutuu...
Joku toivoo (todella haluaa jotain) jotakin, toive toteutuu...
Joku pelkää jotain, pelottava asia tulee unissa (tässäkin unessa) vastaan...
Joku vihaa, jotakuta viha vain kasvaa...
joku rakastuu johonkuta, rakkaus vain kasvaa...
Joku haluaa pettää jotakuta, ja pelkää jäävänsä kiinni, no mites käykään.

Itseasiassa pelko on tietoisuudelle vain halukkutta kohdata pelkonsa, kannattasi haluta jotain vain mitä todella rakastaa. Minulle rakkaus on totuus. Tämä maailma on ihmeellisempi, taianomaisempi kuin yksikään tarina siitä. Ja usko minua, jos haluat todella jotain, koko universumi pyrkii sen toteuttamaan (alkemiaa) Ole viisas siinä mitä haluat/pelkäät. Kulta ja kunnia, ei onnea tuo, pelot vain painajaisia. Älä ole Midas tai jos niin haluat, niin ole vaan.

Minulle elämä on kuin uni (trippi), 4 olematonta vuotta vielä ja herään tästäkin unesta

Silti tämä on ylivoimaisesti paras uni(trippi), minkä muistan, olen saanut kaiken mitä halusin perhe, omakotitalo, 2 autoa, 2 lasta... ei huvittaisi herätä totuuteen---->4 vuotta. Kyllä ihmisenä oleminen vaan on hauskaa, mutta kaikki kiva loppuu aikanaan, vain alkaakseen uudestaan entistä kivempana.

Vierailija
pienisieni

Ihan vaan täsmennykseksi ettei kelleen jäis väärää käsitystä:
Tutkijat eivät ole havainneet kierteiksi järjestäytynyttä pölyä. Koko tutkimus perustuu plasman mallinnukseen tietokoneella, jolloin huomattiin olevan mahdollista että plasmassa syntyy järjestyneitä rakenteita. Tämä ei kuitenkaan osoita, että sellaisia olisi olemassa.

Tässä linkki New journal of physicsissä julkaistuun ko tutkimukseen: http://www.iop.org/EJ/article/-search=28533389.1/1367-2630/9/8/263/njp7_...

BTW: Elämälle ei ole olemassa yleisesti hyväksyttyä yksiselitteistä tieteellistä määritelmää, jota nyt jouduttaisiin muuttamaan.
Tulee mieleen hauska scifi-tarina "They're made out of meat":
http://www.terrybisson.com/meat.html

Vierailija

Vieläkään emme siis voi varmasti, aukottomasti, osoittaa, että avaruuspöly on tietoista ja elävää? Harmi. Joudun jatkamaan olemistani edelleen elottomana ja tiedottomana tähtien tomuna, kunnes joku(kuka) toisin(millä) osoittaa....

Ehkä jonain päivänä herään henkiin, ja sytyn tähtenä taivaallesi, tuoden valoa sinunkin maailmaasi. Ehkä jonain päivänä löydät minutkin itsestäsi.

T:? miles high spirit.

Vierailija
sammalillanukkuja
äänestän:
4. Olemme kaikki osana suurempaa tietoisuutta, eikä ole muuta, kuin yksi tietoisuus.

Itsekkin ole ajatellu tuon mahdollisuutta, siten että olemme kaikki sama, eli sinä olet minä ja minä olen sinä tosin toisessa persoonassa, mutta silti yhtä aikaisesti ja aina se sama yksi, (tosin ilman muistoja ei ole yhteyttä toisiinsa, tosin toisinaan muistat osia sinun toisesta tietoisuudesta jota kutsumme empatiaksi).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat