Mihin uskontoon vaihtaisitte?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos teidän olisi pakko vaihtaa uskontoa tunnin kuluessa, mihin niistä vaihtaisitte? Myös kirkkoon kuulumattomat/ateistit (kuten minä) voivat vastata tähän.

Itse vaihtaisin (kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon) kungfutselaisuuteen.
Filosofointi on aina niin hienoa.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Buddhalaisuuteen. Taitavat olla ainoita, jotka eivät tuputa itseään muille ja mikä tärkeintä; eivät käytä uskontoa tekosyynä väkivaltaan.

By the way, kirjoitit ensin, että olet kirkkoon kuulumaton/ ateisti ja heti perään, että kuulut ev-lut kirkkoon. Kumpaan ryhmään siis kuulut?

Vierailija

Buddhalaisuus ei ole uskonto heidän mielestään, eikä muun maailman mielestä.

Jos se sinun mielestäsi on uskonto, niin olet yksinään ja väärässä.

Vierailija
Boysen
Buddhalaisuus ei ole uskonto heidän mielestään, eikä muun maailman mielestä.

Jos se sinun mielestäsi on uskonto, niin olet yksinään ja väärässä.

Wikipedia:
Buddhism is a religion and a philosophy.

En minä ymmärrä miksei Buddhalaisuus olisi uskonto. Epäilen että ihmiset eivät halua mieltää sitä uskonnoksi koska heitä vituttaa sen väkivallattomuus. Ei ole mitään mistä valittaa. "Kaikki uskonnot ovat väkivaltaisia ja kamalia" dogma ei toimi jos buddhalaisuus on uskonto.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Ahteri
Jos teidän olisi pakko vaihtaa uskontoa tunnin kuluessa, mihin niistä vaihtaisitte? Myös kirkkoon kuulumattomat/ateistit (kuten minä) voivat vastata tähän.

Netti on auki ja tämän viestin jälkeen minulla olisi vielä viisikymmentäviisi minuuttia aikaa päättää. Pastafarianismi kuulostaa suoriltaan parhaalta, joskin vanhana StaWa-fanina jediksikin voisi ruveta. Tai suoraan sithiksi, sama se.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Minä en liittyisi mihinkään uskontoon. Liittyisin uskonnon vastustajien riveihin ja yhdessä taistelisimme heitä vastaan jotka yrittää pakottaa ihmisiä liittymään uskontoihin. Olen puhunut. Piste.

Vierailija

voi teitä vääräuskoisia, Ukko ylijumala kyllä rankaisee, salamointi on olevä väkevä.

Ahti veden valtakuntaa hallitseepi, Tapio metsässä asustaa ja Ilmari tuulet puhaltaa.

Vierailija

"Stoalaiset korostivat etiikkaa tärkeimpänä tiedonalana ja inhimillisen tiedon varsinaisena päämääränä, mutta he myös kehittivät logiikan ja luonnontieteen teorioita tukemaan eettisiä oppejaan. Stoalaiset muotoilivat yhtenäisen todellisuuskäsityksen, joka koostui muodollisesta logiikasta, materialistisesta fysiikasta ja naturalistisesta etiikasta."

Wikipediasta tuo.

Eipä tuo stoalaisuus varsinainen uskonto kai ole, vaan enempi elämänfilosofia. Eipä tarvisi luoda olemattomia jumalia.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
tavu
voi teitä vääräuskoisia, Ukko ylijumala kyllä rankaisee, salamointi on olevä väkevä.

Ahti veden valtakuntaa hallitseepi, Tapio metsässä asustaa ja Ilmari tuulet puhaltaa.

Ukko ylijumala on ainakin minut hyljännyt, kun ei ole salamointia näkynyt. Paska jumala. Tuollaisilla mitään tee.

Vierailija
Ayla
Minä en liittyisi mihinkään uskontoon. Liittyisin uskonnon vastustajien riveihin ja yhdessä taistelisimme heitä vastaan jotka yrittää pakottaa ihmisiä liittymään uskontoihin. Olen puhunut. Piste.

Heh. Ei tuohon ole vastaan sanomista.

Uskontoon pakottajia vastaan suosittelen kovaa vastarintaa ja jos puhe ei tehoa niin sitten tulikuumaa nikkeliä otsalohkoon sarjatulella

Vierailija

Kyllä tuo muinaissuomalainen monijumalisuus olisi mukavan kotoisa näissä oloissa. En ymmärrä miksi täällä hihkutaan jostakin Välimeren taatelintallaajasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat