Jenkkiautot luotettavimpia ( no, tuohan jo tiedettiin :) !

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Buick ja Lexus! viattomimpia, eli jenkkiä vastaan piti laittaa japsien paras ja paljon kallimpi kiikku Lexus. Muutkin jenkit ( alla ) pääsivät kärkipäähän. Yleisesti hyviksi uskotut ja myydyimmät, mm. Toyota, Volkswagen ja Saab sitävastoin koristavat hääntäpäätä.

Jenkki on aina jenkki. Siellä on AUTOT, Euroopassa mopot ja idässä pedokiikut !

Vikasarja
Autoa hankkimassa?
Vikasarjassa yli 300 automallin tyyppiviat. lauantaina 18.08
Buickeissa ja Lexuksissa vähiten ongelmia
Julkaistu: 17.8.2007 14:21

helsingin sanomat

Buick ja Lexus jakoivat kärkisijan tämän vuoden J.D. Power and Associatesin tekemässä perinteisessä autojen käyttövarmuustutkimuksessa. Automotive News -lehti kertoo, että ykkössija jaettiin ensimmäisen kerran kahteentoista vuoteen.

Tutkimuksessa arvioidaan autojen käyttövarmuutta kolmen vuoden omistuksen jälkeen. Omistajilta kerätään tiedot autoissa viimeisen vuoden aikana esiintyneistä ongelmista.

Buickien ja Lexusten omistajat raportoivat 145 vikaa sataa autoa kohden. Seuraavina tulivat Cadillac (162), Mercury (168), Honda (169), Toyota (178) ja BMW (182).

Tutkimuksessa vikojen keskiarvo automerkkiä kohden oli 216.

Tilastossa peränpitäjinä olivat Land Rover (398), Suzuki (324), Izuzu (322), Saab (319), Volkswagen (298), Mazda (289) ja Kia (288).

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllä kaikissa autoissa vikoja on, kysymys onkin kuinka vakavia viat ovat... Onko esim. Yariksen käsijarrun löystyminen yhtä paha vika kuin nyky ranskalaisten sähköongelmat?

Myös laatu (siis materiaalien) voi olla ongelma vaikka sitä ei viaksi luultavasti lasketakkaan.

Joitain (myös minua) voi kummastuttaa se kuinka jostain 3 litraisesta V6:sta otetaan irti 170 heppaa kun japanilaiset saavat 2 litraisesta lähes 250 pollea.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005
tuc
Saksalaisten tilastojen mukaan ihan muut autot kärjessä...

Niin oli Forbesillakin. Listalla oli vain top10 ja kaikki oli japanialaisia.

Vierailija
Hoo Moilanen

Joitain (myös minua) voi kummastuttaa se kuinka jostain 3 litraisesta V6:sta otetaan irti 170 heppaa kun japanilaiset saavat 2 litraisesta lähes 250 pollea.
Kyse ei liene siitä paljonko siitä saadaan irti, vaan siitä, paljonko siitä halutaan ottaa irti. Kestävyys on myös tärkeää, ei pelkästään huipputeho. Ja onhan sillä jenkillä mukavampi ajaa rauhallisesti kuin esimerkkisi japanilaisella, kun se teho tulee todennäköisemmin pienemmillä kierroksilla. Pieni kone ja suuri teho yleensä merkitsee huipputehon olemista suurilla kierroksilla.

Vierailija

Kun katsoo vanhojen jenkkiautojen myyntipalstoja, niin lähes joka ikisessä on jo 100 tuhannen mailin jälkeen tehty kansiremppa.

Nipponeilla ajaa helposti 500tkm ilman ongelmia ja Mersuilla ja Volvoilla jopa miljoonan melko pienin remontein. Amerikkalaiset koneet eivät siis myöskään ole kestäviä.

Eurooppalaisten ja japanilaisten V6- ja V8-koneetkin kuluttavat 10-20 % vähemmän kuin amerikkalaisten, vaikka tehoa on yleensä 10-30 % enemmän!

Vierailija
Jonne
Hoo Moilanen

Joitain (myös minua) voi kummastuttaa se kuinka jostain 3 litraisesta V6:sta otetaan irti 170 heppaa kun japanilaiset saavat 2 litraisesta lähes 250 pollea.
Kyse ei liene siitä paljonko siitä saadaan irti, vaan siitä, paljonko siitä halutaan ottaa irti. Kestävyys on myös tärkeää, ei pelkästään huipputeho. Ja onhan sillä jenkillä mukavampi ajaa rauhallisesti kuin esimerkkisi japanilaisella, kun se teho tulee todennäköisemmin pienemmillä kierroksilla. Pieni kone ja suuri teho yleensä merkitsee huipputehon olemista suurilla kierroksilla.

Saahan siitä 2 litraisesta vaikka 1000 hv jos on ylimääräistä rahaa ja tietotaitoa. Eri asia millainen kyseinen vekotin on ajaa ja kuinka pitkään kestää. Tossa on tuttavapiirissä Fordin 2,9 litrainen V-6 jolla on rullattu n. 500 000 km eikä ole konetta avattu. Ja toimii edelleen. Mutta siinä ei olekaan kuin 150 hv.

Uusimmat

Suosituimmat