Onko ateismi periytyvä mielisairaus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko ateismi periytyvää ? Kokemukseni mukaan on, mutta onko tutkittu ?Geneettisesti vai ympäristön takia periyvä tauti ?

Pitäisikö ateismi luokitella mielisairaudeksi vaiko invaliditeetiksi ?

Itse ajattelen että ateismi muistuttaa henkistä afasiaa tai dysfasiaa, ja siihen voisi ehkä kehittää jonkinlaisen hoidon, esim lääkkeen ja terapian yhdistelmähoidon.

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija
Harhatien opiskelija
Ateismi johtaa alkoholismiin.

Enpä usko, alkoholismin aiheuttaa vain ja ainoastaan alkoholin runsas juominen.

Silloin, jossakin vaiheessa, alkaa käydä niin, että alkoholista saa paljon suuremman hyvän olon tunteen kuin aikaisemmin. Tämän perusteella alkoholi luokitellaan sairaudeksi.

Jos ateismi aiheuttaa jollekin suurta hyvän olon tunnetta tai riippuvuutta, niin se on lähellä sairautta. Tai siis se on sairaus.

Vierailija
Harhatien opiskelija
Ateismi johtaa alkoholismiin.

Olen ateisti enkä ole juonut tippaakaan. Sen sijaan kirkoissa läträtään viinillä ja kuvitellaan että on hienoa syödä ihmisen lihaa...ja monet pulsutkin aina horisevat kuinka ihana veikko Jumala on.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ai, että ateismi sairaus? Onkos lääkkeet jo otettu? Jos ei, niin on syytä tarkistaa lääkitystä.

Miksi ihmeessä faktoihin perustuva elämänkatsomus olisi mielisairautta?

Vierailija
Boysen

Enpä usko, alkoholismin aiheuttaa vain ja ainoastaan alkoholin runsas juominen.

Kieltämättä aika hyvä väite.

ok. Ihan pakko nakata hymiö näin päissään

ps. Huh. Relax folk. Ei mulla ole tarkoitus loukata ketään. Vitun kännissä olen.

Vierailija

Onko ateismi periytyvä mielisairaus?
Ai, vai pitäisi satuihin alkaa uskoa ja alkaa luulotella? Sellaisiako ne terveet on nykyään, luulottelijoita?

Vierailija
Boysen
Onko ateismi periytyvää ? Kokemukseni mukaan on, mutta onko tutkittu ?Geneettisesti vai ympäristön takia periyvä tauti ?

Itse ajattelen että ateismi muistuttaa henkistä afasiaa tai dysfasiaa, ja siihen voisi ehkä kehittää jonkinlaisen hoidon, esim lääkkeen ja terapian yhdistelmähoidon.

Mielestäsi ihmisen siis pitää uskoa yliluonnollisiin havaitsemattomiin olioihin, joista ei ole todisteita? Entä jos ei usko Thoriin, onko sekin invaliditeetti?

Vierailija
Boysen

Mielestäsi ihmisen siis pitää uskoa yliluonnollisiin havaitsemattomiin olioihin, joista ei ole todisteita? Entä jos ei usko Thoriin, onko sekin invaliditeetti?

Vierailija

Eikö nyky psykologian mukaan jumalaan uskominen luokiteltaisiin mielisairaudeksi?
Jos uskonto ei olisi niin väkevänä ihmisissä.

Uskot johonkin semmoiseen mistä ei konkreettista näyttöä ole ollenkaan.
Also known as - mielikuvituskaverit.

.Silkki

Vierailija

ateismi, samoin kun uskonto, voivat "periytyä" vanhemmilta lapselle. Mutta ei geneettisesti. Jollet ole aiemmin tätä ymmärtänyt mene suomi24 trollaamaan.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Niijustiinsa. Ukko on oikeassa ja muut vain pakanoita. Ukko oli täällä ensin ja Jesse änkesi apajille.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Ukko sanoo viimeisen sanan kun Harmageddon tulee, lopunajat tunnistatte erittäin pahan hajuisista sukista jotka löytyvät sammalmättäältä.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Joo periytyvä on. Pitäis luokitella. Siinä mielessä hyvä tauti, että suojaa hihhuloinnilta ja ristiretkiltä.

Boysen

Vierailija

USA:ssa väestöstä 75 % on kristittyjä, vankiloiden asukeista 75 % on kristittyjä.

Ateisteja on 10 %, vankiloiden asukeista 0,2 %.

Toivottavasti tämä sairaus leviää ympäri maailmaa mahdollisimman nopeasti, koska tilastollisesti se johtaa myös korkeampaan älykkyysosamäärään, parempaan koulutustasoon ja sosiaaliseen asemaan ja suvaitsevaisempaan maailmankuvaan.

Ateistit myös eroavat muuta väestönosaa harvemmin.

Video aiheesta:

http://youtube.com/watch?v=fdVucvo-kDU

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat