Muistatteko näitä vaatteita?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Muistatteko vanhojen, entisaikaan käytettyjen asujen nimiä?
Mieleeni tuli muutamia

Duffelitakki
Lodentakki
Berberitakki
Nimet ovat sinnepäin muistista, mutta tuntuuko tutulta?

Sivut

Kommentit (142)

Vierailija

Berberi. Humphrey Bogartin yllä se oli tosi upee.
Se oli "telttakankaan" mallisesta kangasta tehty miesten päällystakki. Osaksi sateenpitävä. Jossain malleissa oli olkapäältä alas rintataskujejen kohdalle laskeutuva lämpölisäyssellainen.

Laamapaita
Kauluri
Raappahousut

Palttoo oli sarkatakki

Vierailija
markent
Berberi. Humphrey Bogartin yllä se oli tosi upee.
Se oli "telttakankaan" mallisesta kangasta tehty miesten päällystakki. Osaksi sateenpitävä. Jossain malleissa oli olkapäältä alas rintataskujejen kohdalle laskeutuva lämpölisäyssellainen.

Useampi muistaa varmaankin berberin Turhapuro-elokuvista. Eikös Uunolla juuri ole tuo mainitun mallinen valkea (puhtaana ) takki?

Vierailija

Anorakki... Ei siis käskytetä koiraa kerjäämään .
Pontso vai kuinka se kirjoitetaankaan, poncho?
Kaulureitahan on olemassa vieläkin.

Vierailija

Diagonaali oli yleinen miesten päällysvaatekangas. Siitä kankaasta tehtiin juuri noita kuuluisia pussihousuja.
Eikös Tampereella ollut Valtion diagonaalitehdaskin.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Kuullut olen ja suurimman osan nähnytkin ja osaa käyttänyt.

Lisää:

jumpperi
molskihousut (mistä tämä nimi oikein tulee?)
rohdinpaita

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

molski = moleskin = myyrännahka . paksua tiivistä mokkamaista puuvillakangasta

monttipuvut oli minulla ja sisaruksillani pieninä. Joskus paljon myöhemmin sain tietää, että se oli oikeasti Monty-puku, tuli kai kenraali Montgomeryn mukaan.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Ulsteri.
Tuli vain mieleen. En muista minkälainen ja mistä kankaasta kyseinen takki tehtiin.
Popliinitakki. Erilaisia päällystakkien nimiä on useita verrattuna muihin vaatteiden nimiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat