Ehdoitus sivujen editoijille, että lukijoille.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Terve

Tiedelehden keskustelupalstan tehollinen lukeminen, että vastaaminen ottaa aikaa?
Saatika muiden.

Eli asiaan, näkyville 10 ensimmäistä, että 10 viimeistä kommentoinutta näkyville.

Olisi muutama ehdoitus kuinka asian voisi hoitaa mukavammin:
1) Jos vastauksia tulee Yhteen aloitukseen alle kymmenen viestiä, niin olkoon viestit tavanmukaisessa muodossaan.
2) Jos yli kymmenen, mutta maksimi 10-20 ensimmäistä Näkyville, että voi avata haluamansa vastaajan, tai nimimerkin.
Kyseiset jutun vastaajat, tai kommentoijat, tulisivat näkyviin otsikkoineen ja nimimerkkeineen Pystyasennossa, (Exel taulukkotyyli) lähettämisjärjästyksessä ja Näkyvillä, siis ei koko juttua.
(sen saisi auki normaali hiirivoimalla)
3) Aina Viimeisimmät 10, viestiin vastaajat, tulisivat myöskin Näkyville Pystyasennossa jälkeen 10 ensimmäisen vastaajan.
Väliinputoajat, tahi juttuun kyllästyneet löytynevät jostain?
4) Vastaajan viesti tippuu pois ilman minkä tahansa lukijan aktivoimista viikossa.

Kommentteja?

Parempia ideoita?

Kommentit (15)

Vierailija

Ehdotuksiin voisi lisätä (vaikken saanu kuvaa mitä tarkoitit), sen että kuvat voisi rajata viesti pohjaisiksi joissa itsessään olisi vert/horisontal scrollit, että joku iso kuva ei singuttaisi jokaista postausta valovuosien pituisiksi.

Mr Jönssi
Ehdoitus kirjoitetaan ehdotus.

Lapsellinen kommentti. (minun mielipide).

Vierailija
qwerty
Kommentteja?

Parempia ideoita?

Joo... jotenkin sekava avaus... tai sitten en ole vielä herännyt Veikkaisin syyksi kuitenkin aloitustekstin sekavuutta ja kieliopillista jälkeenjääneisyyttä. Toinen kysymys on se että miten tämä liittyy tähtitieteeseen? HÄH?

Vierailija
Einesteini

Mr Jönssi

Ei millään pahalla mutta jospa vilkaisisit omia juttujasi... paljonko löytyy kielioppivirheitä?

Vierailija
MarsMan
Einesteini

Mr Jönssi

Ei millään pahalla mutta jospa vilkaisisit omia juttujasi... paljonko löytyy kielioppivirheitä?

Niitä löytyy ihan varmasti, siksihän sanoinkin että on lapsellista valittaa niistä.

(on kuin alkaisi möykkään risteyksessä (tahallaan ajas kylkeen) kun joku ajaisi sinun vuorollasi, mutta punaisia päin), vertaus kuvia keksisi ties kuin monta mutta jätetään tuohon yhteen...

Vierailija
qwerty
Terve
Tiedelehden keskustelupalstan tehollinen lukeminen, että vastaaminen ottaa aikaa? Saatika muiden. ...klips...

Onhan se hyvä, että on kehitysideoita. Tämä aihe taitaa kuulua kylläkin tuonne "Muu keskustelu" osiolle. Siellä ruoditaan tämänkin tyyppisiä asioita. Tähän tottuu kyllä nopeasti. Joidenkin nikkien kirjoituksia voi vain vilkaista. Toisten lukeakin. Taso vaihtelee. Pitkiä sepustuksia ei jaksa lukea ajatuksella. Lyhyet terävät kommentit ovat parhaita [size=75:jm5v3532](vain minun mielipide)[/size:jm5v3532].

Vierailija

Voisivat päivittää phpBB3:een.

Se löytyy Nebulan serveriltä, missä tämäkin pyörii, joten vaatisi vain lehden tekemän virallisen pyynnön.

Kolmosessa on valtavasti parannuksia mm. hakuihin. Lue:

http://www.phpbb.com/about/features/

Voi laittaa bookmarkkeja, blokata haluamat tyypit (en itse käyttäisi), monipuolisempi äänestys (voi valita useita vaihtoehtoja) jne jne

Vaatikaa !

Vierailija
oge
Se löytyy Nebulan serveriltä, missä tämäkin pyörii, joten vaatisi vain lehden tekemän virallisen pyynnön.
Voi laittaa bookmarkkeja, blokata haluamat tyypit (en itse käyttäisi), monipuolisempi äänestys (voi valita useita vaihtoehtoja) jne jne
Vaatikaa !

Aivan. Ite olen tuohon kolmoseen juuri opettelemassa. Sen logiikka poikkeaa hallintapanelin osalta niin, että ei meinaa saada selvyyttä. Uusia toimintoja ja nappuloita niin vietävästi.
Vaikuttaa todella monipuoliselta. En sitten tiedä saisko sen upotettua kuinkakin helposti tän sivuston formaattiin.

Vierailija

Tämä koko systeemin esitystapa on aika huono.

Ne jotka on käyttäneet Vista premiumia tai Itunesin videopuolta, tykkäisivät varmasti siitä, että sivuja voisi selata nopeasti hiiren rullalla.

Se olisi teknisisti suht helppo homma.

Vierailija
oge

Vaatikaa !

Tuo on hyvä ehdotus!

Itse tykkäisin enemmän lukijoiden itse moderoimasta systeemistä (esim. Slashcode tai Scoop). Sellaisessa systeemissä signaali/kohinasuhde on huomattavasti parempi kuin tässä nykyisessä. Mutta siihen siirtyminen olisi varmaan liian radikaali muutos tälle palstalle, joten en edes haaveile sellaisesta.

phpBB3 olisi varmasti hyvä parannus. Kaikkein eniten kaipaan *mielekästä* tapaa nestata kommentit, välillä on työlästä seurata keskustelua kun kaikki postaukset ovat aikajärjestyksessä peräkkäin. Kunnon "kohinanpoisto" ei taida phpBB:llä onnistua kuin ikävästi blokkaamalla, mikä on todella huono tapa.

Miten vaadimme ja keneltä?
Äänestys?

Vierailija

En kyllä alkaisi vaatimaan muutoksia tähän. Vastahan puoltoista vuotta tätä muutettiin. Muistakaan, että täällä on paljon vanhempaa väkeä, jotka haluavat vain käyttää, ei kikkailla eri tekniikoilla. Ainakin minulle riittää varsin hyvin tämä.
Voihan sen äänestyksenkin joku laittaa, mutta harkiten kysymyksiä. Vaihtoehtoja pitää olla useita ja lähteä muutostarpeesta.

Ihan pieniä kosmeettisia parannuksia, joihin tämä 2.01 versio ei pysty olisi se, että tuosta vasemmalta klikaten menis suoraan siihen viimeiseen viestiin. Tosin pääseehän sinne helposti muutenkin.

Ulkoasumuutospaineet tulevat yleensä nuorilta käyttäjiltä. Ei me vanhaväki sellaisia kikkailuita tarvita. En ainakaan minä. Pääasia, että toimii, ja viestit pysyvät tallessa. Muutokset maksavat rutosti rahaa Tiede -lehden kustantajalle. Tämä foorumi ei tuo kustantajalle mitään ilman mainosrahoitteisuutta, ja siihen kustantaja ei varmaankaan lähde.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005
Lassi
Ihan pieniä kosmeettisia parannuksia, joihin tämä 2.01 versio ei pysty olisi se, että tuosta vasemmalta klikaten menis suoraan siihen viimeiseen viestiin.

Siitä mustan nuolen osoittamasta (nurkasta taitetun paperin näköisestä) symbolista pääsee suoraan viimeiseen viestiin. Vai puhummeko eri asiasta?

Vierailija
iisakka
Lassi
Ihan pieniä kosmeettisia parannuksia, joihin tämä 2.01 versio ei pysty olisi se, että tuosta vasemmalta klikaten menis suoraan siihen viimeiseen viestiin.

Siitä mustan nuolen osoittamasta (nurkasta taitetun paperin näköisestä) symbolista pääsee suoraan viimeiseen viestiin. Vai puhummeko eri asiasta?

Kappas vaan. Kaikkea sitä oppii. En nimittäin tuota ollut huomannutkaan. Kiitos

Uusimmat

Suosituimmat