A350 Xtra Wide Body

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietokoneanimaatio A350 Xtra koneesta.

Miksi tuossa animaatiossa koneen siivet ovat "taipuneet" ylöspäin? mistä moinen johtuu?
http://www.youtube.com/watch?v=KJtOuVPXbAI

Tässä näkyy paremmin nuo siivet.
http://www.youtube.com/watch?v=3g6OrTPuxiU

http://fi.wikipedia.org/wiki/Airbus_A350

Finnair saa sitten uudet koneet ehkä vasta vuonna 2012....sitä ennen joutuu matkailemaan näillä romu koneilla nimeltään MD-11. Olisivat vain ostaneet sen Dreamlinerin.....

Kommentit (4)

Vierailija
Darkstar
Tietokoneanimaatio A350 Xtra koneesta.

Miksi tuossa animaatiossa koneen siivet ovat "taipuneet" ylöspäin? mistä moinen johtuu?

Nostovoimasta. Sama ilmiö tapahtuu kaikissa lentokoneissa ja sen voi havaita kun vaikkapa 747 tulee laskuun.

de Selby
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt16.3.2005

Piti ihan tarkistaa ilmailua harrastavalta tutultani...

Siiven alapuolella oleva korkeampi paine (noste) purkautuu helposti siiven kärjestä siiven yläpuolelle - l. alipaineen suuntaan.

Taivuttamalla siiven kärkeä tuota nosteen "karkaamista" voidaan vähentää. (EDIT: siis edelleen voi karata, muttei siirry siiven yläpinnalle paine-eroa tasoittamaan...) Näin siis x pituinen siipi taivutetulla kärjellä pitää nostovoimansa paremmin kuin saman mittainen siipi ilman taivutusta.

Taivuttamattoman siiven pitäisi vastaavasti olla taivutettua pidempi, jotta päästäisiin samaan nosteeseen, mutta etenkin isoilla koneilla voi tulla vastaan rajoitukset maksimi siipikärkivälistä lentokentillä. Taivuttamalla kärkeä asia siis ratkaistu.

Gravity sucks.

Uusimmat

Suosituimmat