Kaupungin bussien täsmällisyys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaupungin bussien, joiden pitäisi kulkea minuutin tarkkuudella, kellot ovat usein väärässä. Kuka ottaa vastuun siitä, että ihmiset myöhästyvät kuskien ajellessa näiden kellojen mukaan. Jos päätepysäkin lähtöaika on 16:47, voisi olettaa, että auto lähtee 16:47. Näin ei kuitenkaan pidä tehdä, sillä auton kello voi hyvinkin olla jopa minuutin etuajassa.
Harmillista on myös se, jos auton kello on jäljessä. Tällöin kiireinen matkustaja tuskastuu, kun auto seisoo, vaikka sen pitäisi olla jo kaksi pysäkin väliä edenneenä.

Kommentit (11)

Vierailija

Täällä tulee bussi melko tarkkaan klo 10 joka arkiperjantai. Eli siis kerran viikossa. Eikä sillä väliä, vaikka myöhästyisi puol tuntiakin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26868
Liittynyt16.3.2005

Kyllä se on matkustaja, joka vastaa itse omasta kulkemisestaan. Kaupungin virkamiehiltä on turha toivoa todellista vastuunottoa paljon isommissakaan asioissa. Kyllä se porukka, jolla on kyky ja halu ottaa asioista vastuuta, työskentelee jossain aivan muualla, arvostetuissa hommissa moninkertaisella palkalla.

Vierailija
Ryynänen
Lassilla taitaa olla kadehdittavan rauhalliset olo tilat missä asuu.
Heh. Tavallaan on. Pari kilsaa kaupungin keskustaan. Vanhuksia tuo ainukainen kerran viikossa käyvä bussi kuljettaa kauppareisuille. Me kävellään, pyöräillään. Potkukellaillaan talvella, hiihdetäänkin. Kaikkea kivaa Eli ei täällä päin ole säännöllistä lähiliikennettä. Aikaisemmin oli, mutta ne säästöt karsivat nekin, eikä me kyllä tällä asuntoalueella kaivatakaan mitään rämisköjä tänne kaahailemaan.
Ymmärränhän minä kaupunkien kiireisen sykkeen. Pitää olla aikataulut jämptejä, mutta onko ihminen itse elämässään niin skarppina, että minuutilleen on siellä, missä on luvannut olla?

ps. On viimeinen televisioilta mulla, joten pyöräilen Alkoon ostamaan "simaa" juhlistamaan tätä iltaa, joka ei jatku tikinä

Vierailija
Normaali järki
Tällöin kiireinen matkustaja tuskastuu, kun auto seisoo, vaikka sen pitäisi olla jo kaksi pysäkin väliä edenneenä.

tuo on jo törkeää. nyt kyllä pitää tehdä nettiadressi maan hallituksen kaatamiseksi. samalla voisi joku itseensä kyllästynyt seivästää istuvan presidentittären. tai miksei seisovankin.

Vierailija

Mitäs busseista. Nykyään JUNAA voi odottaa missä vain- kun ei se välillä tule ollenkaan. Ja eräs MM-luokan viivytys muistoistani: I-junalla menin viimeisille kurssitunneille Käpylään- ja Rautatieaseman ja käpylän välillä jumitettiin ruhtinaalliset 50 minuuttia.

Kuulutus: "Vaihteissa on pientä toimintahäiriötä, ja radalla ruuhkaa. joudumme odottamaan hetkisen". Kiitoksia vuan VR- näistä ja lukemattomista muista viivykkeistä. V-mäisintä se on, jos menee vaihdolla jonnekin tai pyrkii pääsemään samalla vaihdolla eestaas käytyään ostamassa jotain jostain.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Se kyllä myös ihmetyttää, että miksi ihmiset bussipysäkeillä kulkevat niin kovin läheltä toisia. Jos minä nojaan pysäkkiin siten, että olen mahdollisimman vähän kenenkään tiellä, ja minun ja ajoradan väliin jää kolmatta metriä vapaata tilaa, pysäkille aikataulua seinästä katsoman tullut, yleensä keski-ikäinen naishenkilö kävelee ohitseni niin, että hihat koskettavat toisiaan.

Välillä tuntuu että jotkut ihmiset yksinkertaisesti vaan eivät näe muita. On kammottava tilanne yrittää vielä väistää, kun tila ei enää anna periksi.

Personal space please.

Uusimmat

Suosituimmat