Mustista aukoista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päivän tiede-uutisesta lainattua: "Kaksi hiukkasfyysikkoa väittää, että monien kaipaamat magneettiset monopolit piileskelevät mustissa aukoissa. Monopoleja tarvitaan niin sanotuissa suurissa yhtenäisteorioissa, joissa pyritään yhdistämään toisiinsa kolme neljästä perusvoimasta."

Tätä mä oon aina sanonut. Olkaa tarkkoina niitten mustien aukkojenne kanssa! -Itse pääsin kosketuksiin yhden tällaisen perusvoiman kanssa, kun paskoin aikoinani hallitsemattomasti housuuni peruskoulun cooperin-testissä.

Kommentit (9)

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Mitä käytännön sovellutuksia yksinapaisilla magneeteilla olisi?

Jos niitä löydettäisiin tai kyettäisiin valmistamaan suurissa määrin halvalla, junat kaiketi saataisiin leijumaan halvemmalla kuin nykyiset "levitoivat" junat.

Mikä olisi matka-aika Helsingistä Vaikkapa Rovaniemelle?

Vierailija
Tyräpoika
Tätä mä oon aina sanonut. Olkaa tarkkoina niitten mustien aukkojenne kanssa! -Itse pääsin kosketuksiin yhden tällaisen perusvoiman kanssa, kun paskoin aikoinani hallitsemattomasti housuuni peruskoulun cooperin-testissä.

Vähemmin kannabista vaan .

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007
Finlandes
Mitä käytännön sovellutuksia yksinapaisilla magneeteilla olisi?

Miltäs ikiliikkuja kuulostais? Monopoleilla voitaisiin myös muodostaa täysin homogeenisä magneettikenttiä, joilla olisi suunnattomasti sovellutuksia nanotieteissä ja alkeishiukkastutkimuksessa.

Jännä juttu muuten on, että toisin kuin sähkökenttä joka on eristettävissä, magneettikentää on mahdotonta pysäyttää mitenkään. Eli, jos vieressäsi on magneetti, niin ei löydy mitään keinoa tai materiaalia suojautua kentältä

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Vierailija

Kuukkeli! Muuten ihan hyvä läppä, mutten käyttänyt kannabista peruskoulu-aikoinani. Enkä edes koko koulu-urani aikana. Niinkuin en mitään muitakaan päihteitä,kunnes olin täysi-ikäinen. Elikkä sillon noi perusvoimat vaikuttivat muhun huomattavasti vahvemmin.

edit: Ainoa asia mikä harmittaa, oli tupakoinnin aloittaminen 18-19 vuotiaana. Aivan turhaa touhua. Jos se tupacci edes rentouttais, ni sit sen jotenki ymmärtäs.. mutku ei se edes rentouta. Sitä vaan tulee kiskottua töiden lomassa.. Tommoset 20-30 röökiä menee päivässä. Kävin paikallisen sairaalan vuodeosastolla tossa männäviikolla, ja pakko sanoa että pisti kyllä vähän ajattelemaan, kun näki 35-50 vuotiaita keuhkoahtauma-potilaita hengityskoneissa. Sen verran jäi vaivaamaan, että meikäläisen tupakointi loppuu tän työvuoron päätyttyä, eli huomenaamusta kello 07:00.

Vierailija
Tyräpoika
Kuukkeli! Muuten ihan hyvä läppä, mutten käyttänyt kannabista peruskoulu-aikoinani. Enkä edes koko koulu-urani aikana. Niinkuin en mitään muitakaan päihteitä,kunnes olin täysi-ikäinen. Elikkä sillon noi perusvoimat vaikuttivat muhun huomattavasti vahvemmin.

edit: Ainoa asia mikä harmittaa, oli tupakoinnin aloittaminen 18-19 vuotiaana. Aivan turhaa touhua. Jos se tupacci edes rentouttais, ni sit sen jotenki ymmärtäs.. mutku ei se edes rentouta. Sitä vaan tulee kiskottua töiden lomassa.. Tommoset 20-30 röökiä menee päivässä. Kävin paikallisen sairaalan vuodeosastolla tossa männäviikolla, ja pakko sanoa että pisti kyllä vähän ajattelemaan, kun näki 35-50 vuotiaita keuhkoahtauma-potilaita hengityskoneissa. Sen verran jäi vaivaamaan, että meikäläisen tupakointi loppuu tän työvuoron päätyttyä, eli huomenaamusta kello 07:00.

Aika paljon poltat, näyttää siltä että n. 15 röökii päivässä elimistö kestää ilman että tulee syöpää, lisäksi voi polttaa hieman hassista vaihtelevia määriä.

Vierailija

hassiskaakao on kivempaa ja hyvempää. eikä tartte pilailla keuhkojen kustannuksella! harvemmin tuota hasardia tulee kuitenkaan käytettyä. Lähinnä se on tuota turtlesia mitä poltan, joskus saatan leipoakin jotain. Turtles-kaakao ja turtles-suklaapiparit on meikäläisen bravuuri.

Vierailija

Itse olen polttanut 15-vuotiaasta lähtien ja nykyisin saattaa mennä toista askia päivässä.
Tupakkayskää ei ole pahemmin ollut sillä olen pidätellyt yskimistä.
Ei vaan, isäni kuoli viime kesänä, kuolinsyy oli pitkälle edennyt keuhkoahtauma.
Kyllä se sai miettimään. En ole kuitenkaan edennyt asiassa miettimistä pidemmälle .

Tyräpoika
Lähinnä se on tuota turtlesia mitä poltan, joskus saatan leipoakin jotain. Turtles-kaakao ja turtles-suklaapiparit on meikäläisen bravuuri.

Eläinrääkkääjä!
Onko lempiohjelmasi Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat...

Uusimmat

Suosituimmat