Ylen digikanavat nykivät ensi viikkoon.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Yle kirjoittaa:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1432756 :

"Digitaalisessa lähetysverkossa on häiriö, joka ilmenee joissakin vastaanottimissa kuvan nykimisenä Yleisradion televisiokanavilla.

Lähetysverkkoyhtiö Digita selvittää ongelman syytä yhdessä laitevalmistajien kanssa, tiedottaa DigiTV Info internetsivuillaan. Tiedotteen mukaan häiriö pyritään korjaamaan alkavalla viikolla.

Häiriö koskee niin kutsuttua kanavanippu A:ta, johon kuuluvat kanavat TV1, TV2, Yle Extra, Yle Teema sekä FST5."

Eikös digikuvan kuulukin nykiä ? Se vähä, mitä olen katsellut tietokoneelta digikuvaa, youtuben videoita, niin aina niissä kuva etenee nykimällä ja ääni pätkii. Tietokonehan on nimenomaan digitaalista tiedon siirtoa.

Täytyyhän kehityksen kehittyä ja joskus näitä takapakkejakin näköjään tarvitaan. No. Onneksi lahjoitin telkkarin pois jo keväällä.

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Uutispakettikin kuuleman mukaan uudistuu huomisesta (3.9.) lähtien, sillä mukaan on liitetty nyt myös viittomakieliset uutiset.

Tässähän ei sinänsä ole mitään uutta; huitaisemalla ne uutiset on aina toimitettu!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ihmetyttää vain, etteivät sitten huomanneet tuota nykimistä aiemmin. Tuntuisi kummalliselta, että vika ilmaantuisi juuri silloin, kun analogisista lähetyksistä luovuttiin.

Vierailija

Poliitikot päättivät uuden teknologian tuonnin markkinoille, ymmärtämättä asiasta juuri mitään. Farssihan siitä tuli.

Koemarkkina-alue ensin ja sen tulosten perusteella laajentaminen olisi toiminut paremmin.

Vierailija

Jos digikuvan kuuluu olla tällaista, niin onnittelen itseäni siitä, etten laittanut euroakaan kiinni koko härpättimeen:

Vierailija

Ahaa. Hysteria aiheuttaa tuollaisen näköharhan. On se kumma, että hyvä toimiva analogiatekniikka piti vaihtaa tällaiseen. En viitsisi katsella TV-uutisia, jossa kuva nykii ja ääni pätkii. Siksi en katsele netti-TV:täkään.

Vierailija

Hyvin toimii. Eikä ole nykinyt kertaakaan. Ei kuva, ei ääni.
Laatikko on ollut jo vuoden päivät ilman ongelmia.
Kuvanlaatu parani huomattavasti, jos vertaa analogiseen. Ainoa ongelma on ohjelmat + muu sisältö mitä tuo liikkuva kuva tarjoaa..

Vierailija

Mikäs siinä. Joillekin kelpaa tuollainen kuvan laatu ja pätkivä ääni. Itse olen tottunut parempaan, joten digi-TV:tä tai boksia en tule koskaan hankkimaan. Makuasioita.

Vierailija

Tiekkarin grafiikkakin vaikuttaa kuvan laatuun paljonkin. Yllätyin kuinka paljon kun päivitin koneeseen edullista rautaa (indegroitua).

Vierailija

Ei digitv:n kuvanlaatu ole tuollainen, itse asiassa se on asuinseuduillani ollut ihan koko ajan analogista lähetystä parempi, eikä kuva ja ääni ole pätkinyt (minulla) moneen vuoteen. Ihme miten mitään asiasta tietämätön henkilö tulee lyttäämään digitv:tä tuolla tavalla, osoittaa täydellistä arvostelukyvyn puutetta.

Vierailija
Ertsu
Mikäs siinä. Joillekin kelpaa tuollainen kuvan laatu ja pätkivä ääni. Itse olen tottunut parempaan, joten digi-TV:tä tai boksia en tule koskaan hankkimaan. Makuasioita.

Näet asioita joita ei ole olemassa. Päässäsi on vikaa.

Vierailija
ComaWombat
Ei digitv:n kuvanlaatu ole tuollainen, itse asiassa se on asuinseuduillani ollut ihan koko ajan analogista lähetystä parempi, eikä kuva ja ääni ole pätkinyt (minulla) moneen vuoteen. Ihme miten mitään asiasta tietämätön henkilö tulee lyttäämään digitv:tä tuolla tavalla, osoittaa täydellistä arvostelukyvyn puutetta.

Ensinnäkin, jos analoginen kuva on virheetön, niin mikä digikuvasta tekee vielä paremman ??
Miksi esim youtubessa kuva nykii ja ääni pätkii ?? Etenkin musiikkivideoissa ? Koska se kuuluu digin ominaisuuksiin. Tuon kuvan poimin YLE:n sivulta.

En tarkoittanutkaan, että kieltäisin muita ihmisiä katselemasta digiTV:tä.
Itselleni en vain huoli ilmaiseksikaan.

Vierailija

Koska youtubeen ladataan paljon eri formaattien videoita jotka ovat lisäksi pakattu eri tavoin, eikä youtuben soittaja pysty aina soittamaan niitä virheettömästi.

Vierailija
betti
Ertsu

Näet asioita joita ei ole olemassa. Päässäsi on vikaa.

Okei. Päässäni on vikaa, jonka vuoksi näen virheettömän kuvan epäselvänä. Silloinhan minun ei kannatakaan hankkia digiTV:tä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat