Digikanavat?

Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Otin digiboksin käyttööni tässä hetki sitten. Mitään ylimääräisiä (maksullisia) kanavia siinä ei ole.

Ihmettelen vain sitä kuinka monta kanavaa näkyykään. Piirrettyjä useilta kanavilta, samoin uutisia, urheilua, dokumentteja...

Onko menossa jonkinlainen promootio uusien asiakkaiden saamiseksi koukkuun vai mitä?

Sivut

Kommentit (78)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Niin mistä näkyy mitä ylimääräistä? Ei meillä ainakaan (Espoon antennista) ole mitään sellaista ylimääräistä ja ilmaista, mitä eilen ei ollut. Kaikki salatut kanavat ovat edelleen lukittuja. Onko antenni vai kaapeli kyseessä?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Ruuanlaitto kanaviakin taitaa olla useita. Poikani sekosi; liikaa piirrettyjä samaan aikaan. Hän yrittää seurata sekä Flipperiä että Paavo Pesusientä samaan aikaan.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Finlandes
Ruuanlaitto kanaviakin taitaa olla useita. Poikani sekosi; liikaa piirrettyjä samaan aikaan. Hän yrittää seurata sekä Flipperiä että Paavo Pesusientä samaan aikaan.

Mistä niitä ruanlaittokanavia löytyy?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Volitans
Tulihan noita, Discoveryä, MTV Music Televisionia, Eurosportti, MTV3 Faktaa - vaatii vaan kanavien uudelleen haun.
No löytyyhän sieltä tietysti kanavia, mutta yhtä lailla niissä on lukko päällä kuin aina ennenkin. Vai väittääkö joku näkevänsä tavallisella digiboksilla maanpäällisestä (DVB-T) verkosta nuo uudet ja entiset maksulliset kanavat ilman purkukortteja?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Volitans
Ilman on. En kerro enempää.
Kiitoksia tyhjänpäiväisestä vastauksesta. Ei se oikeastaan muille kuulukaan onko sulla antenni- tai kaapeliboksi vai kurkitko naapurin ikkunasta digiviihdettä.

Vierailija
Finlandes
Otin digiboksin käyttööni tässä hetki sitten. Mitään ylimääräisiä (maksullisia) kanavia siinä ei ole.

Heh. Samoin.

Ennen käyttöönottoa naureskelin kun ihmiset soittelevat digi-helppiin et mites nää skarppi yms. johdot kytketään (2 kpl).

Reteenä sitten menin kauppaan ostaan boksin. Hyvin meni siihen asti kunnes kytkin. Perkele väärä boksi. Taloyhtiö oli kyllä ilmoittanut että sydeemi on siirtynyt kaapeliverkosta antenniin, mut kuten kaiken muunkin postin joka ei näytä tärkeältä, nakkasin ilmoituksen roskiin ja unohdin.

Gigantissa onneksi sain vaihdettua boksin ja ostettua pari piuhaa jotta saan äänen RCA:lla vahvistimeen.

Vänkää kuiteski. TV/vahvistin/dvd-sydeemi on jo aikaisemmin tarvinnut tällaisen scart-jakaja-liittimen että saan dvd:n kuvan töllöön ja äänen vahvistimeen. (TV alkaa olla aataminaikuinen joten tää johtuu tästä).

Noh. Ei muutakuin uus boksi, piuhat kiinni ja virrat päälle. Ei savua noussut (kuten joskus aikaisemmin), tv-toimi, äänet toimi ja tietokoneenkin audio skulas hyvin. Torppasin sitten Taru Sormusten Herrasta-leffan dvd:hen ja ääni kuului, mut kuvaa ei. Damage. Mitä ittua? Otin boksin töpselin seinästä ja kuvakin alkoi näkymään. Ny skulaa.

Olen kehityksen ystävä, mut kyllähän se näin on että jos ostaa jonkin uuden vehkeen sydeemiin, integroinnissa tulee ongelmia. Rahaa kun ei kerralla ole paljoa niin aina joku sydeemi jää jälkeen.

--------------------------------------------------------------------------

Mut pari sydeemiä tähän liittyen (kytketään virrat ja katotaan mitä tapahtuu).

Lukio jäi kesken ja menin AMK:hon. Piti tehdä kaverin kanssa voimavirtapistorasian vaihto. Keskustelu ja tapahtumat menivät suurinpiirtein näin:

(m=minä, k=kaveri)

m:Käy ottaan sulakkeet pois niin mä vaihdan tän.
k: ok.

(tauko ja kaveri tuli takas)

k:Mikä sulake?
m:voimapistorasian sulakkeet - niissä lukee n.n.n.
k: ok

(tauko ja kaveri tuli takas)

k:No nyt se on poissa.
m: allright

ZSÄDÄM

(tauko)

m:Mitkä sulakkeet otit pois?
k:No tämän jossa lukee n.n.n
m:Niitä on kolme, saatana kyl tarjoat kaljat seuraavalla kerralla.

--------------------------------------------------------------------------------

Toinen oli kun ensimmäiseen autooni kytkestelin vahvistinta ja kaiuttimia. Ensimmäisellä kytkentäkerralla nousi kauhea älämölö ja toisen kaiuttimen treble/middle-sydeemi kärähti. Mut toinen kytkentä toimi.

Ja kyllähän tuossa hissiasentajan töissä tuli jonkunverran paikkoja hajoitettua. (Kerran olin itse hissikorissa ja torppasin johdon kiinni. Perkele se lähti liikkeelle ovet auki ja keskeneräisenä. Kiiloille kosahti ja vastapainoa pomppuutti senverran että vaihteesta muutama hammasratas meni uusiksi. Vieressä ollut raksamies meinas mennä paniikkiin kun huusi:"tuu helvettiin sieltä"... noh. Onneksi tollanen pöljän miehen vakuutus on firmoilla olemassa - moottori ja vaihde uusiksi).

-------------------------------------------------------------------------

Nojoo. Kun taas aloin kirjoittamaan niin kirjoitetaan.

Digi-toilaluni on ihan ymmärrettävää kun noita toilailuja on tullut tehtyä. En edelleenkään ole pahansuopa (vaikka Lentotaidoton voi olla erimieltä koska humalassa yritin hiven provosoida).

Mut tällainen kehitys ja siinä mukanaoleminen on jees. Eduthan digi-tv:ssä ovat hienoja. Valinta annetaan katsojalle. Tosin hippi-heebot (anteeksi sananvalinta) kritisoivat tietysti että valinta on harhaa koska joka tuubista tulee vain populaarikulttuuria. Ja populaarikulttuuri ja kulutusyhteiskunta tuhoaa maapallon. Just.

Hienoa on elää aikaa jolloin maailma muuttuu. Newtonin sydeemi, teollinen vallankumous ja nyt tämä informaation (internet, digi) vallankumous ovat aikoja jotka jäävät historian havinaan.

-------------------------------------------------------------------------

Vielä. Toi mun aikaisempi kytkentä jossa antenniverkosta tuleva ääni ei mennyt suoraan vahvistimeen on pirun paljon huonompi mitä nyt. Voicea tässä kuunnellaan. Populaarikulttuuria (ei mitään hyvää musiikkia siis) ja kaljaa. Ei tästä elämä voi parantua.

Hektistä. Nightwish. Kyl noi mun Infinityn kajarit on oikea valinta mun korvalle.

Ja vielä lisää: Pirulauta kun eukot tuolla töllössä ketkuttelevat pikkutrikoissaan. Peräkammarin-pojan unelmaahan tässä eletään.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Harhatien opiskelija
Lukio jäi kesken ja menin AMK:hon.

[Serious offtopic]

Täh? Matematiikkamonologejasi seuranneena, on pakko kysyä missä AMK:ssa opetetaan moista?

[/Serious offtopic]

Digi digi.

Vierailija
Olbe

Täh? Matematiikkamonologejasi seuranneena, on pakko kysyä missä AMK:ssa opetetaan moista?

Elämä on.

Ei tää fysiikan opiskelu ole ainoa harhatieni...

Nimim.

- junasta tippuja
- juhannuksena hukkuja
- putkaan joutunut aseistakieltäytyjä (väärinymmärrys viranomaistaholta tosin. Armeijan olen käynyt mutta pieni happening sattui kertausharjoitusten yhteydessä.)

ps. Huh. Alkoholisoitumiseen päin hyvin olen menossa.

Vierailija

No niin. Kirjoitellaas tänne kokemuksia digistä, ja sen mukanaan tuomista ongelmista http://www.finlit.fi/kra/keruut/digitv.htm

Kokemuksia digi-tv:stä
"YLE, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ja Suomalaisen television digitalisaatio 1996–2007 -tutkimushanke julistavat kirjoituskampanjan Kokemuksia digi-tv:stä. Kampanjan tavoite on kerätä suomalaisten kokemuksia sekä digi-tv -siirtymästä, digi-tv:n käyttöön-otosta että katselukokemuksista."

Muita linkkejä: http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/oikea/id69067.html
"Suomalaisten tuntemukset digi-tv:seen siirtymisestä kerätään talteen Suomen Kirjallisuuden Seuraan. Kaikille avoimessa kirjoituskampanjassa ollaan kiinnostuneita etenkin omista, henkilökohtaisista kokemuksista."

Minä ainakin kirjoitan jutun tuonne. Kyse ei ole yksin minusta, vaan vanhuksistakin.

Vierailija
salai
Volitans
Tulihan noita, Discoveryä, MTV Music Televisionia, Eurosportti, MTV3 Faktaa - vaatii vaan kanavien uudelleen haun.
No löytyyhän sieltä tietysti kanavia, mutta yhtä lailla niissä on lukko päällä kuin aina ennenkin. Vai väittääkö joku näkevänsä tavallisella digiboksilla maanpäällisestä (DVB-T) verkosta nuo uudet ja entiset maksulliset kanavat ilman purkukortteja?

Tuo asia tuntuisi nyt selvinneen sen myötä kun näitä digibokseja ja digitelkkareita hikihatussa tässä viimepäivät sukulaisilleni olen asennellut.

Siis, jos käytössä on tavallinen digiboksi tai digitv ilman maksukortinlukijaa ja itse korttia, niin sen viritin ei kanavia uudelleen haettaessa edes tuo kanavaluetteloon uuden E-Kanavanipun kanavia (Discovery, Eurosport, SVT-Europa..).

Mutta, jos kyseessä on laite kortinlukijalla ja lukijassa jokin kortti, jolla on ollut katseluoikeus johonkin maksukanavaan, niin kanavia uudelleenvirittäessä digiboksi/digitelkkari tuo ainakin kaikki E-kanavanipun kanavat saataville ja jopa katseltaviksi. Kyseessä on siis aivan ilmeisesti uusien kanavien promovointi maksukorttivastaanottoon pystyville kuluttajille.

Itse totesin tuon SVT-Europa kortillani. Se ei oikeuta muuhun kuin mainitun kanavan katseluun, mutta tällä hetkellä se kuitenkin mahdollistaa toistaiseksi kaikkien maksullisten E-kanavanipun lähetyksien katselun! Sitä en tiedä kuinka kauan, arvatenkin viikoksi pariksi?

ps. Niin, ja kaikissa em. tapauksissa on ollut kyseessä nämä maanpäälliset lähetykset (DVB-T).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat