Miksei työnteko voi olla hauskaa?

Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007

Pohtikaamme siis miksi työnteko on niin tuskaa. Vaikka työ olisi helppoa ja ihan mukavaakin, niin silti ottaa päähän lähteä töihin. Toisaalta ei pitäisi kyllä valittaa, kun asuu länsimaissa ja pääsee helpolla.

Tälläkin hetkellä suuri osa suomalaisista odottaa pääsevänsä viikonlopun viettoon. Itse pääsen vasta huomisaamuna.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Noo, omat työni opintojen ohessa ovat tällä hetkellä sellaisia, joissa viihdyn. Kerran olin työssä puhelinmyyntifirmassa, jossa en viihtynyt. Aika pian vaihdoinkin paikkaa. Kannattaa etsiä itseään miellyttävä työ, ja pyrkiä tekemään siitä työstään, mitä tekee, positiivinen mielikuva. Puhelinmyyntifirmassa, jossa olin, en oikein pitänyt työstäni seuraavista syistä: Yleensä tein koht. hyvin kauppaa, välillä tuli notkahdus, joka johti seuraavana päivänä pomon "lämpenemiseen" ja selän takana kyttäilyyn. Välillä asiakkaat olivat oikein mukavia. Välillä sain kuulla painokelvottomia sanoja. Irtisanouduinkin firmasta 4 kk työnteon jälkeen.

Vierailija

Olen itse tehnyt jos jonkinlaista työtä, suntion hommista liukuhihna kokoonpanoon ja toimistohommiin. Aina se työnteko on ollut parhaimmillaan siedettävää mutta suurin osa ajasta epämiellyttävää. Ainut positiivinen asia työpaikoilla on työtoverit ja mahdollisuus tutustua uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin mutta se ei vie työnteon tuskaa pois.

Paras tapa saada jostain, vaikka harrastuksestaan, epämiellyttävää on tehdä siitä duuni.

Opiskelu on siinä suhteessa mukavampaa, ainakin yliopistolla, että vapauksia on huomattavasti enemän. Itse saa päättää miten ja missä hommansa hoitaa. Näin ainakin suurella osalla kursseista.

Vierailija

Itse olen IT -alalla ja työnteko on hauskaa. Jännittäviä ja vaarallisia sekä hektisiä tilanteita riittää. Nautin tästä työstä - en ole koodari - versionhallintaan ja ohjelmistojen toimitukseen sekä yhteistyökumppaneiden kanssa touhustelen. Ja tietenkin asiakasympäristöjen ongelmaratkaisutilanteisiin puuttuva orja.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Jos ei työ miellytä, hankkii toisen tai elää sossun rahoilla. Kolikon toinen puoli on tietenkin, että melkein mistä tahansa työstä onnistuu repimään riemua ja onnistumisen hetkiä, jos ei muulloin niin tilipäivänä tai työkavereista. Ei nykymaailmassa ole minkäänlainen pakko olla samassa *skaduunissa elämänsä loppuun asti, aina voi kouluttautua uudestaan vaikka suoraan oppisopimuksella uuteen hommaan. Lempiesimerkkini on eräs entinen naapurinrouva, joka jäi nelikymppisenä työttömäksi, opiskeli parturi-kampaajaksi ja löysi itsestään aivan uuden lahjakkuuden. On nyt niin suosittu että paikkakunnalta pois muuttaneet asiakkaatkin tulevat yhä vanhalle kampaajalleen "kun ei kukaan muu osaa laittaa niin hyvin".

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Työn hauskuun riippuu paljon siitä, missä on töissä.
Omaa työtäni en sanoisi että se on hauskaa, ei useinkaan naurata, koska monta kertaa hauskuus on kaukana. Mutta työni on mielenkiintoista, kiinnostavaa ja sociaalista. Mutta erikoisen hauskaa se ei ole.

Vierailija

Työnteko on mielestäni "hauskaa", koska teen työtä, jonka osaan. Mielestäni aamulla ei ole vaikea aloittaa "työpäivää". Edellinen sana on lainausmerkeissä, koska en lähde aamulla työpaikalle. Työni on henkisesti suorittavaa ja haastavaa koostuen tietokoneella työskentelystä, kontakteista asiakkaiden kanssa ja ajattelusta (järjestys ei välttämättä ole tuo).

Aylalle toivotan palkitsevia työpäiviä, koska työ ei todellakaan ole hauskaa.

Vierailija

En ole vielä ollut töissä, joten en tiedä kuinka tylsää se on. Luulen, että lähden IT alalle, koska ohjelmointi ja elektroniikka on aika lähellä sydäntä. (LUKUJA: Älä käsitä väärin en nyhjötä sisällä 24/7 ohjelmoimassa, se on vain hauska harrastus. ) Luulen/Toivon, että työ IT:n tai elektroniikan parissa tulee olemaan ihan mukavaa... Mutta jos se on samanlaista kuin koulu...

Vierailija
kimmosal
Työnteko on mielestäni "hauskaa", koska teen työtä, jonka osaan. Mielestäni aamulla ei ole vaikea aloittaa "työpäivää". Edellinen sana on lainausmerkeissä, koska en lähde aamulla työpaikalle. Työni on henkisesti suorittavaa ja haastavaa koostuen tietokoneella työskentelystä, kontakteista asiakkaiden kanssa ja ajattelusta (järjestys ei välttämättä ole tuo).

Aylalle toivotan palkitsevia työpäiviä, koska työ ei todellakaan ole hauskaa.

Kiitos, "kimmosal". Palkassani ei ole vikaa. Ja työ on kiinnostavaa.

olli-san
Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007

No ei minunkaan työssäni varsinaisesti mitään valittamista ole, mutta yleensä on vaan niin pirun tylsää, kun ei ole mitään tekemistä. Vapaa-ajalla on vaan niin mukavaa, että töihin meneminen harmittaa. Palkka voisi tietysti olla suurempikin, mutta kyllä tällä toimeen tulee. 1,5 tunnin päästä koittaakin viikonlopun vietto, onneksi vasta keskiviikkona takaisin töihin.

Vierailija
olli-san
Pohtikaamme siis miksi työnteko on niin tuskaa. Vaikka työ olisi helppoa ja ihan mukavaakin, niin silti ottaa päähän lähteä töihin. Toisaalta ei pitäisi kyllä valittaa, kun asuu länsimaissa ja pääsee helpolla.

Tälläkin hetkellä suuri osa suomalaisista odottaa pääsevänsä viikonlopun viettoon. Itse pääsen vasta huomisaamuna.

Kyllä, helppo maa.

Jos työnteko tai mikä tahansa on tuskaa, on se korvienvälistä kiinni.

Kun odoottaa jotain, niin kyllä tuo odotus kohdistuu itseen... se vain tulee havaita.. sillä tuska ei johdu ulkoisista asioista ollenkaan.

Työ(elämä) yms. on asenne kysymys.

Vierailija
"Työ on ilomme", sanotaan, mutta ihmiselle ei ole hyväksi iloita joka päivä aamusta iltaan!

On elintärkeää iloita aamusta iltaan ja ympäri vuoden... (elämä kun on PELKKÄ ihme kehdosta hautaan saakka).

Muutoin ei jaksa.

Vierailija

Kyllä työ on minulle ainakin kuin terapiaa. Ja aika huono täällä kylmässä pohjolassa on mitään tehdä, jos ainoat tulot tulee KELAsta. Parilla-kolmellasadalla -eurolla ei pitkään taaplaa. Kaikennäköistä työtä olen elämässäni tehnyt, mutta olin myös 2-3 vuotta työttömänä, ennenkuin pääsin nykyiseen työpaikkaani. Ei toimenkuvani useinkaan niin kovin iloinen tai mukavakaan ole, mutta haastetta riittää.. ja pidän siitä että panostani arvostetaan, kiitosta saa aina kun onnistuu. Edelliseen tiliini piti tulla palkankorotus, 85 senttiä lisää per tunti. Korotus olikin yllätyksekseni yhden (1) euron! JesJess, tuntui kyllä ihan mukavalta!

-Toisin kuin aikoinaan puhelinmyyjänä ollessani. Myin cd-rom sanakirjoja ensimmäisen kuukauden aikana 20.000 markan edestä (minut palkittiin kuukauden myyjänä).. Seuraavassa kuussa sain potkut huono tuloksen takia.

Mutta olkoon se työtarjous sitten melkein mistä tahansa, kannattaa se ottaa. Harvempi duunipaikka on nykyään enää vakituinen, vaan määräaikaisuuksia jatketaan aina uudestaan ja uudestaan. Siinä olet ikäänkuin sitten tyhjän päällä, tietämätön tulevaisuudesta.. Mutta kun on pikkasen rahnaa taskunpohjalla, voi suunnitella elämäänsä pikkasen pidemmälle. Persaukisena tietää, että huomena ollaan kotona (jos on koti) syödään nuudeleita (jos syödään mitään) ja siinä ne tärkeimmät.

Vierailija

Jos työ on tuskaa, niin siinä tapauksessa Suomessa on pirusti masokisteja, koska lähes päivittäin jokou käy kysymässä töitä ja monet vielä soittelevat peräänkin josko pääsis töihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat