Kunnon ruokaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä nykyään voi saada enää kunnon ruokaa säilöntäaineiden aikakaudella?
Tuoretta maitoa, lihaa yms?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kauppahalleista ja esim. lihatukuista saa suvereenisti parhaat raaka-aineet mitä tulee lihoihin ja juustoihin. Muut meijerituotteet löytynevät lähimmältä maitotilalta/maalaispuodista.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Lihaostokset teen lähes aina kauppahalleissa. Jauhelihan haluan paloista jotka itse valitsen. Kaupassa on hieman vaikea tietää mitä moskaa valmiiksi pakatussa jauhelihassa on.

Nirppanokkahan minä olen, mutta aivan erityisesti minua jäytää ja riipii valmiiseen marinaadiin pakatut tuotteet.

Omassa lähikaupassani on lähes mahdoton löytää esimerkiksi broileria jota ei olisi tapettu hukuttamalla se kuvottavaan liisteriin, jonka poispeseminen lisää turhaa työtä.

Vierailija
Finlandes
Lihaostokset teen lähes aina kauppahalleissa. Jauhelihan haluan paloista jotka itse valitsen. Kaupassa on hieman vaikea tietää mitä moskaa valmiiksi pakatussa jauhelihassa on.

Nirppanokkahan minä olen, mutta aivan erityisesti minua jäytää ja riipii valmiiseen marinaadiin pakatut tuotteet.

Omassa lähikaupassani on lähes mahdoton löytää esimerkiksi broileria jota ei olisi tapettu hukuttamalla se kuvottavaan liisteriin, jonka poispeseminen lisää turhaa työtä.

Joo noi marinaadit ovat äklöjä ja lähes kaikki on sotkettu niihin, ja maustamaton broileri ym. on huomattavasti kalliimpaa, miksiköhän?

Vierailija
Joo noi marinaadit ovat äklöjä ja lähes kaikki on sotkettu niihin, ja maustamaton broileri ym. on huomattavasti kalliimpaa, miksiköhän?

Itsekin inhoan yli kaiken valmismarinoituja lihoja. Maustamattoman säilyvyysaika on lyhyempi, siitä kai lisähinta.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Tästähän voisi kehittää kansalaisadressin.

Ja massiivisia mielenosoituksia kaduille. Kylttejä joissa lukee: "EI MARINAADEILLE". Hallitus joutuisi runnomaan läpi poikkeuslain jolla kauppiaat pakotettaisiin kunnioittamaan kuluttajien vaatimuksia.

Vierailija
Leuka

Itsekin inhoan yli kaiken valmismarinoituja lihoja. Maustamattoman säilyvyysaika on lyhyempi, siitä kai lisähinta.

Tuo varmasti pitää paikkansa, mutta kun marinaadilla saadaan peitettyä huonommat lihanpalat niin tuon luulisi alentavan hintaa saman minkä säilyvyydessä voitetaan. Itse olen ainakin huomannut että marinaadissa olevat lihat ovat usein huonompia osia kuin marinoimattomat, vaikka molempia myydään samana osana vaikkapa fileinä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Ulmas
maustamaton broileri ym. on huomattavasti kalliimpaa, miksiköhän?

Juttu johtuu siitä, että maustamaton on kuivaa peruskamaa ja maustetussa on marinaadia liemenä. Hinnassa korjataan liemen neste eli broilerin kohdalla hinnoittelu on äärimmilleen oikeudenmukaista. Ei maksateta liemestä niinkuin kinkun suolavedestä.

Mutta jos on broileria kuivilla mausteilla, niin sitten pitää olla tarkkana. Siinä ei ole liemiefektiä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Broilerin muussien määrässä on suuria eroja. On eräs, jonka" merkkiä en muista", on hyvin vähällä muusilla. Olisiko ollut K:lla alkava?

Vierailija
Itse olen ainakin huomannut että marinaadissa olevat lihat ovat usein huonompia osia kuin marinoimattomat, vaikka molempia myydään samana osana vaikkapa fileinä.

Sama huomattu täälläkin. Parhaat lihat saa kunnon lihatiskiltä, josta voi valita mieleisensä.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Toisaalta nämä marinaadimoskat ovat tavallaan terveellisiä ja taloudellisia minun kannaltani. Välttääkseni tämän moskan syömistä, yleensä haen lihani ratikalla Hakaniemen hallista. Samalla tulee raahattua papuja, tofua ja muuta vegeä. Söisin paljon lihapitoisempaa ruokaa jos löytäisin sitä lähikaupasta.

Vierailija

Sama efekti kuin siinä, että hajustamaton tuote (esim. astianpesuaine) on usein kalliimpi kuin hajustettu. Haju pitää poistaa sen sijaan, että sen voi peittää. Lihakin voi olla marinadin alla huonompaa. Inhottaa ajatellakin jotain Potkuja, niiden tulisten mausteiden alla voi olla ties mitä. Ei meidänkään lähikaupasta yleensä saa marinoimatonta lihaa eikä varsinkaan kanaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat