Missä tiede ja henkisyys kohtaavat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nine underworlds/13 heavens

(tuli vain mieleeni keskustelu nk. säieteoriasta lukiessani tämän seuraavan kokonaisuudessaan)

http://calleman.com/content/13_heavens.htm !!!!

ja voi katsoa tämänkin http://www.calleman.com

Kommentit (11)

Vierailija

"Missä tiede ja henkisyys kohtaavat?"

Eivät missään.

Tiedetietämys on henkisen tietämyksen sisällä. Ylipäätänsä tietäminen on olemukseltaan sisäistä.. sisäsyntyistä. Ihmisessä.

Totuus on aina yksi.. totuus elämästä ei siis voi ilmetä esim. puoliksi tieteen ja puoliksi henkisyyden kautta. Se ilmenee vain henkisyyden kautta.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Kolmetoista taivasta. Voi luoja. Miksei kahdeksan miljoonaa kananmunaa?

Henkisyys ei, hanion, tarkoita kritiikitöntä mielikuvituksenlentoa. Linkittämäsi sivustot tässä ja samaan genreen kuuluvat aikaisemmat vastaavat edustavat henkisyyden vastakohtaa. Sinun käsityksesi henkisyydestä lähestyy Tove Jansonin käsitystä muumeista. Jälkimmäinen on vain pirun paljon paremmin kirjoitettu ja lepää paikalla johon se luotu, viihdyttävässä fiktiossa

Henkisyys ei voi, hanion, olla sitä että mumistaan epäselviä sanoja tuulesta temmatuista juhlavista ajatuksista ilman minkäänlaista kosketuskohtaa mihinkään mikä liittyy konkreettiseen todellisuuteen ympärillämme.

Henkisyys ei ole, hanion, pakoa todellisuudesta, vaan sen konkreettisempaa vastaanottamista. Henkisyys löytyy, hanion, arjesta, tavallisista asioista ja niihin lujemmin liittymisestä, siitä mitä on olla, hanion, epätäydellinen ihminen epätäydellisessä maailmassa.

Tarujen omnipotenssit ideat eivät edusta henkisyyttä, hanion, vaan parhaimmillaankin vain huonoa sepitteellistä kirjallisuutta. Todellisuuden kieltäminen ja siitä avautuva persläpi loputtomiin, tyhjänpäiväisiin päiväuniin ei ole henkisyyttä, hanion.

Sinun käsityksesi henkisyydestä kohtaa tieteen vain jos käytäisiin tarkastelemaan sitä mitä paitsi olet jäänyt kokonaiseksi ihmiseksi kasvamisessa. Pakokauhu tätä lopulta kylmää todellisuutta kohtaan parkuu noissa koomillisissa linkeissäsi. Puutettasi ei voi, hanion, peittää niiden mongerruksella, sitä että elämä on totta.

Siellä missä henkisyydellä tarkoitetaan aitoa pyrkimystä havaittavissa olevan todellisuuden ymmärtämiseen, ei sen hämärtämiseen, hanion, se on jo kohdannut tieteen. Se on itse asiassa sama asia.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Minulta katosi nuorempana usein polkupyörän lukon avain. Että sitä riesaa erilaisten ketjujen ja vaijereiden sahaamisesta. Pankkikortti on kadonnut muutaman kerran ja jostain syystä aina vain toinen sukka, toisia on laatikko täynnä mutta ei niillä mitään tehnyt ennen kuin ymmärsin alkaa ostamaan aina samalaisia. SIlloin ei haittaa vaikka joku jää ilman paria. Kerran katosi taju kun yrjösin liian rajusti, hyperventilaatio. Olen lisäksi hakenut töitä, penskoja koulusta, paitaan sopivaa kravattia, vettä kaivosta, mutta naisystäväni ei ole ollut koskaan kadoksissa. En siis osaa ottaa kantaa edelliseen.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Vaan jos sitä naista ei ole edes löytynyt. Raamatussakin sanotaan "etsivä löytää", mutta kun en ole etsivä ammatiltani.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Arvostettu teoreettisen sähkötekniikan opettajani tekussa kysäisi kerran luokalta jotta mikä lienee maailman suurin uskonto. Tovin jälkeen tuo totesi mykistyneelle luokalle jotta se on luonnontieteet.

Miten raatilaiset suhtautuvat tuohon teesiin? Minä hyväksyn sen aivan helposti tuollaisenaan vaikka pinnallisen luonnontieteisiin perustuvan teknologian toimivuuden olenkin todennut melko varmaksi.

Ehken ole ymmärtänyt lausahdusta oikein tai sitten olen, mutta ainakin luonnontieteiden syvin olemus on edelleen uskomuksien varassa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Luonnontieteet eivät ole mikään kaikenselittävä eksakti säännöstö. Se antaa vain kehyksen minkä rajoissa ilmiöt ja syy-seuraus jollakin varmuudella totetuu. Tieteelliset kokeet ovat sen selvin imenemä. Pitkää koesarjaa tekevä tutkija voi ilolla vahvistaa väitteeni ja sanoa miettineensä sitä samaa, toistaessaan koerutiinejaan ja toivoen tulosta, joka vastaa tieteellisin perustein esitettyä mallia.

Mikä muu kuin usko saa aloittamaan etsinnän?

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Paul M
Arvostettu teoreettisen sähkötekniikan opettajani tekussa kysäisi kerran luokalta jotta mikä lienee maailman suurin uskonto. Tovin jälkeen tuo totesi mykityneelle luokalle jotta se on luonnontieteet.

Ei ole vaikea olla eriä mieltä. Mutta eroa luonnontieteisiin löytyy, jos katsoo näitä, no ei hanion ainoa astraalihahmo täällä ole, idioottimainen hymy kasvoilla kosmosta syleileviä kaikenmaailman teorioita energiakeskittymistä, taivaista telepatiaan ja suuresta hengestä joka ilmaisee itsensä kivihieronnan välityksellä.

Luonnontiede edes yrittää löytää jotain paikkansa pitävää ilmiöistä joita se tutkii. Hanionin maailman, no ei hanion ainoa astraalihahmo täällä ole, henkisyys löytyy sieltä sun täältä ilman yritystäkään osoittaa minkään siinä pitävän paikkansa. Riittää kun käyttää avainsanoja henkisyys, tuli, vesi ja ilma, kuu, energia, synergia ja hattivatti.

Ei luonnontiedekään pysty osoittamaan oikeaa vääräksi tai päinvastoin, mutta on sillä siinä paremmat lähtökohdat ettei ainoa julkaisukynnyksen ylittävä ajatusräpellyksen kriteeri ole esittäjänsä päähänpisto, perustelu, että asian täytyy olla mystisellä tavalla juuri näin kuin sen esitän, koska minä keksin että näin sen täytyy olla, ja koska minusta tuntuu että se on näin. Niin ja inkatkin ajattelivat suurinpiirtein samalla tavalla jo tuhat vuotta sitten, vai olivatko ne eskimoita.

Kauheinta kaikessa on se kun tiede ja henkisyys kohtaavat tällä palstalla.

Uusimmat

Suosituimmat