Suomen kielen turhin sana

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En todella tiedä, tätä on varmaan joku kysellyt aiemminkin.. en vaan jaksanut lähteä kaivelemaan.

Mikä on mielestänne Suomen kielen turhin sana?

Minun mielestäni se on 'itseasiassa'.

Mitä helvettiä se tarkoittaa? Jos se on sama, kuin 'oikeastaan', mihin ihmeeseen tarvitaan sanaa 'itseasiassa'? Todella ärsyttävää. Tuntuu jotenkin tärkeilyltä.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

"Jännä"

Todella huono adjektiivi, sillä se ei juuri kerro mitään

- Millainen elokuva oli?
- Aika jännä.

- On se jännä... (Tämä on erityisen ärsyttävä tapa aloittaa puhe. Toisinaan itsekin käytän sitä )

Vierailija

Itse asiassa on aika jännä juttu, että "tota" ja "niinku" ärsyttää jos niitä viljelee yhtä monta kertaa kuin mitä varsinaisessa asiassa itsessään (itse asiassa) on kirjaimia yhteensä. Myös fittu-sana kuuluu samaan kategoriaan.

Vierailija
Kuukkeli
Itse asiassa on aika jännä juttu, että "tota" ja "niinku" ärsyttää jos niitä viljelee yhtä monta kertaa kuin mitä varsinaisessa asiassa itsessään (itse asiassa) on kirjaimia yhteensä. Myös fittu-sana kuuluu samaan kategoriaan.

Se muuten on turha, mutta kirjoitetaan v:llä. Laustaan paremmissa piireissä "vagina".

"Työ" on myös turha sana kun en ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Työ meettä, työ tuutta, kenen työ, työministeriö. Miksi savolaisille on tehty oma ministeiö?

Vierailija

Turhin sana on tyhmä, sillä se ei oikeastaan kerro mitään kohteesta, koska sille ei edes ole absoluuttista merkitystä, toisin kuin esim sanalla kulmikas.

Vierailija

Päivän turhin sana on "tyyliin".

"Ehkä pahinta on sellainen, että tyyliin pieraisee kesken kaiken."
[size=75:2mvg32w5]Juontaja Maria Veitola kertoo painajaisestaan Iltalehden tv-liitteessä.[/size:2mvg32w5]

Miten tyyliin voi pieraista, vai haetaanko tässä pieremistyyliä, vai mitä. Kyllä on kummaksi mennyt puhekieli.

Toisaalta itseäni on kaivanut pitkään eräs puuttuva sana...

Voidaan sanoa:
Olen syönyt tarpeeksi - olen kylläinen.
Olen juonut tarpeeksi - olen päissäni.

Mutta mitä sanoo absolutisti tai lapsi, joka juo maitoa, mehua tai vettä?
Olen juonut tarpeeksi - olen ...?

Toki kiertotie on, mutta luulisi kielestämme löytyvän muunkin sanan tuolle kylliksi juomiselle kuin humalan ja sen sadat synonyymit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat